• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

benzinedruk-regelaar

ivartje

Post veel
na een topic te hebben gelezen over een benzinedruk regelaar vraag ik mijn eigen af,wat is het verschil? kwa rijden/lopen vd moter en (PK/NM)?

en wat zal het doen op mijn setup:

X16XE

Mantzel Powerbox

Cold air intake

Spaghetti spruitstuk

Race kat

Nog belangrijker wat kost zoiets ongeveer?

hoop op antwoorden!

Mvg Ivar

Een verstelbare drukregelaar is handig als jij je blok flink onderhanden heb genomen en je ecu laat remappen,

Kan je wagen optimaal afgesteld worden op basis van alle mods zonder dat de "standaard" brandstofdruk een beperking vormt.

Op een standaard blok en/of ecu is het niet aan te raden omdat je wagen hoogswaarschijnlijk alleen te rijk of te arm gaat lopen (wat zelfs vermogen verlies betekent)

"eBay" exemplaren zijn voor tientjes te verkrijgen en high-end regelaars (bv. Aeromotive en Fuelab.) kosten honderden euro's.

Ik heb een van FSE en die kosten gemiddeld €150

@KRSA2000 wrote:"eBay" exemplaren zijn voor tientjes te verkrijgen en high-end regelaars (bv. Aeromotive en Fuelab.) kosten honderden euro's.

Ik heb een van FSE en die kosten gemiddeld €150

dus geldverspilling?

Hangt vanaf hoe serieus je bent...

Geef wel iets meer uit voor wat fatsoenlijks

Sent from my GT-P7510 using Tapatalk

als je de originele regelaar laat zitten

en een variabele regelaar erbij hangt

kan de druk nooit te laag worden, maar alleen worden vehoogd

Zo werk het niet...

De BDR bepaalt alleen de max druk en de pomp de min druk.

Sent from my GT-P7510 using Tapatalk

Als je de originele laat zitten zul je nooit!! Hoger druk krijgen..

Het enige stuk waar de druk dan hoger is, is het stukje tussen je originele regelaar en de instelbare.

Ik het vaker gezoen dat mensen dat zo doen, echt nutteloos.

En als je een beetje nadenkt weet je ook dat dat niet gaat werken

maar als ik het zo doe zoals het hoort,levert het dan wat winst op ? kwa pk/nm? en kwa loop vd moter?

@ivartje wrote:maar als ik het zo doe zoals het hoort,levert het dan wat winst op ? kwa pk/nm? en kwa loop vd moter?

Het HELPT je het max. uit al je andere mods te halen...

Klinkt heel lullig hoe ik het nu ga formuleren...

Het kan effect hebben.

Ik weet niet of jij baat bij zou hebben. Ik denk dat je het prima redt met je huidige mods icm je ori. injectors en BDR.

Een ECU remap is altijd aan te raden om de boel te optimaliseren.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

@sjoerdie wrote:Als je de originele laat zitten zul je nooit!! Hoger druk krijgen..

Het enige stuk waar de druk dan hoger is, is het stukje tussen je originele regelaar en de instelbare.

Ik het vaker gezoen dat mensen dat zo doen, echt nutteloos.

En als je een beetje nadenkt weet je ook dat dat niet gaat werken

mijn afr meter beweert toch iets anders

Air fuel Ratio.

De benzinedrukregelaar regelt de max benzinedruk in het traject ervoor, dus in je injectorrail en gooit bij teveel druk de retour voldoende open om die druk te behalen.. Als de retour open gaat, en hier stroomt benzine in, maar daar zit een BDR die op een half bar hoger ingesteld zit, dan wordt de benzinedruk in het stuk hiervoor zo hoog als dat die tweede BDR toe laat :)

Voor TS.

Op een x16xe zit je al met een druk van bijna 3,5 bar, je moet het gek maken wil je hier niet voldoende hebben. Maar voor het optimale en maximale uit je blok, zou je dit met een instelbare BDR kunnen finetunen.

Dus het zou wel iets beter zijn dan een instelbare BDR plaatsen? (wtf is BDR?) en het ziet r eigk ook wel vet uit onder de kap en miss met toekomstige mods ook handig al te hebben :) maar het word minder vet als t duur is,als het toch niet ERG veel effect heeft,zou ik liever voor niet te veel geld,zon ding willen aanschaffen maar aan wat voor iets moet je dan denken?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

@Looney wrote:Air fuel Ratio.

De benzinedrukregelaar regelt de max benzinedruk in het traject ervoor, dus in je injectorrail en gooit bij teveel druk de retour voldoende open om die druk te behalen.. Als de retour open gaat, en hier stroomt benzine in, maar daar zit een BDR die op een half bar hoger ingesteld zit, dan wordt de benzinedruk in het stuk hiervoor zo hoog als dat die tweede BDR toe laat :)

Voor TS.

Op een x16xe zit je al met een druk van bijna 3,5 bar, je moet het gek maken wil je hier niet voldoende hebben. Maar voor het optimale en maximale uit je blok, zou je dit met een instelbare BDR kunnen finetunen.

Ik weet wel AFR betekent...

Maar als je LMM en lambdasonde goed functioneren zal de AFR niet afwijken (door korter of langer in te spuiten)

Dus aan de AFR zou je geen verschil mogen zien als je met de brandstofdruk 'speelt'...

Toch?

(of je moet de druk met <2bar of zo omhoog schroeven, dat houdt een ori. ECU niet bij)

@ Ivartje BDR = Brandstof Druk Regelaar ;)

m'n c16se maar ook een x16xe heeft een map sensor en geen lmm

en het lambda signaal van de ecu heb ik aan de massa hangen

in plaats hiervan heb ik een wideband lambda aan een afr meter hangen

duz mn ecu regelt niks bij ;)

LMM, LFM, MAP, MAF... allemaal verschillende manieren op de hoeveelheid lucht te meten... :?

Okedoki... geen actieve lambda... dus met jou set-up loopt je wagen gewoon te rijk als je brandstofdruk omhoog schroeft...

Volgende keer iets meer info over je set-up voordat je bepaalde uitspraken maakt ;)

Terug
Naar boven