• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Benzinelucht in de auto bij remmen/stilstaan

Rottentweetie

Post vaak
Beste mensen,

Wanneer ik moet remmen voor een stoplicht, en ik kom tot stilstand komt er ineens een benzine lucht in de auto.

De ventilator staat dan aan, dus het moet dan vanuit de motorruimte komen.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Groeten,

Kevin

Gevaarlijk! Zou dit even goed nakijken en desnoods preventief nieuwe benzine leidingen er in hangen.

Ik heb zelf vrachtwagen remleiding (koper, 8mm) in mijn auto zitten, werkt uitstekend!

Gevaarlijk! Zou dit even goed nakijken en desnoods preventief nieuwe benzine leidingen er in hangen.

Ik heb zelf vrachtwagen remleiding (koper, 8mm) in mijn auto zitten, werkt uitstekend!

Over welke benzineleidingen hebben we het dan? Ik zie namelijk een hoop leidingen, maar geen idee welke ik moet hebben..

Ik merk aan mijn brandstof verbruik echter geen veranderingen..

Over welke benzineleidingen hebben we het dan? Ik zie namelijk een hoop leidingen, maar geen idee welke ik moet hebben..

Ik merk aan mijn brandstof verbruik echter geen veranderingen..

De leidingen die lekken!:P

Kan ook zijn dat hij extreem rijk loopt, dat stinkt ook naar benzine... Maar dan moet hij ook rot lopen bij stationair...

De leidingen die lekken!:P

Kan ook zijn dat hij extreem rijk loopt, dat stinkt ook naar benzine... Maar dan moet hij ook rot lopen bij stationair...

Ow ok..daar zou het dan ook idd aan kunnen liggen.. Want ik vind de laatste tijd dat het stationair ook wat hoger is dan voorheen...

Voor dit probleem moet ik dan zeker de carb controleren? Zo ja, waar dan? Sproeier of iets dergelijks?

Ow ok..daar zou het dan ook idd aan kunnen liggen.. Want ik vind de laatste tijd dat het stationair ook wat hoger is dan voorheen...

Voor dit probleem moet ik dan zeker de carb controleren? Zo ja, waar dan? Sproeier of iets dergelijks?

Hoger toerental klinkt als hangende choke. Kan temp. sensor zijn, welk blok had je ook weer? 13NB toch?

Hoger toerental klinkt als hangende choke. Kan temp. sensor zijn, welk blok had je ook weer? 13NB toch?

[rquote=1890619&tid=144458&author=Vinci]Hoger toerental klinkt als hangende choke. Kan temp. sensor zijn, welk blok had je ook weer? 13NB toch?[/rquote]

Klopt idd. OHC blokkie. Het is niet echt heel veel hoger, maar wel hoger dan voorheen...

[rquote=1890619&tid=144458&author=Vinci]Hoger toerental klinkt als hangende choke. Kan temp. sensor zijn, welk blok had je ook weer? 13NB toch?[/rquote]

Klopt idd. OHC blokkie. Het is niet echt heel veel hoger, maar wel hoger dan voorheen...

Ken dat blok nauwelijks, is volgens mij een echte ouderwetse met niet al te veel management. Maar er is wel een ECU volgens mij. Heeft hij een handchoke?

Ken dat blok nauwelijks, is volgens mij een echte ouderwetse met niet al te veel management. Maar er is wel een ECU volgens mij. Heeft hij een handchoke?

Dan is het niet een temp. sensor probleem. :P

Je kan wel eens even checken of die misschien blijft hangen of zo. Neem aan dat als je hem uittrekt je stationair omhoog gaat?

Terug
Naar boven