• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Benzinepomp/Brandstofpomp? UPDATE nieuw probleem!

origineel gepost door paultje_007

Ik heb 'm er toch in gekregen en al een poosje mee gereden. Volgens mij moet het nu goed gaan, tenminste, ik heb nog geen gezoom vanuit de tank gehoord.

Hopen dat 't zo blijft ! :wors

PS: weten jullie hoe je de passagiers airbag uit het dashboard haalt? Kijk ook op m'n post bij modellen: Tigra.

nou je heb er een geel stekkertje boven je handschoenen kastje in de airbag.. als je daar nou stroom op zet komt ie er vanzelf uit..:wtf..... nee geintje

uuh weer ff denken.. handschoenkastje weg halen (makkelijker)

luchtrooster

rond dashdeel verwijderen..(die ronde balk)

geloof dat je er dan al redelijk bent..

MAAR ik kan het me ook verkeerd herinneren is al weer ff geleden..

of kon ie nou via handschoenen kast.. damn..

was niet echt veel werk DAT weet ik weer wel

Ok de airbag heb ik geen last meer van. Die is eruit, en m'n andere Corsa B dashboard zit erin.

Maar over het brandstofprobleem het volgende:

IN m'n andere topic over de Motronic bleek er een druk van 5 bar op het brandstofssysteem te staan. Dit kwam door een knik in de terugvoerleiding. Dit hebben we gefixed, maar de auto ging stotteren en ploffen. We dachten dat de brandstofpompen die we 3x verwisseld hadden toch een optater gehad hadden en een nieuw pompje zou misschien baat maken.

Dus nu vandaag:

Nieuwe brandstofpomp binnengekregen en in de tank teruggeplaatst. Maar nog steeds stottert de motor zodra ik ga rijden. Stationair, prima. Maar als ik ga rijden 'ploft' de auto binnen een paar meter verderop.

Ik kan 'm dan nog net aan de praat houden en ermee terug 'stotteren'.

Maar er is dus een goed probleem ergens, en niet in het brandstofsysteem lijkt me...

Heb nog niet de druk weer gemeten dus....

Ideeen?

kijk eens naar je luchtmassa meter en je lambda sonde

na een stuk of 3 br stof pompen zou dit wel goed moeten zijn toch.

Ik zit zelf ook al te denken aan de luchtmetermassa en/of andere elektronica, zoals die lambdasonde en de ECU. Maar ja, ik heb geen meetapparatuur.

De lambdasonde, waar kan ik die vinden? En hoe kun je erachter komen of zoiets kapot is (zonder uitleesapparatuur)?

Probleem is dat de Opel garage standaard aangeeft niet omgebouwde opels te kunnen uitlezen en dat je dit beter bij een tuning bedrijf kan doen. Helaas zijn hun waar ik altijd naar toe ga nu bezig met een show op een tuning evenement...

Ik wil graag kijken wat ik zelf al zou kunnen doen om het probleem op te lossen.

Waiting = :thumbdown

Rest is allemaal goed, probleem is dat de pomp raar borrelt. Als ik de brandfstofdruk meet stationair is die tussen de 2 en 3 bar zodra je gas geeft zakt hij snel terug naar minder dan een bar en valt de auto uit. Heb alle brandstofleidingen al door geblazen, nieuw filter geplaatst. Heb zelf het idee dat de pomp het bakje in de tank leeg zuigt en dat er niet snel genoeg weer benzine in komt om hem te vullen.

Iemand anders dit probleem al eerder gehad met een tigra? Zit een nieuwe pomp inmiddels in.

komt bijna niet voor dat het aan de pomp ligt, als je er niet aan hebt liggen kloten. BD regelaar mischien. Veel meer houd je niet over he.

heb laatst veel met deze pompen bezig geweest

Bakje word deels vanuit de tank gevuld en deels door de retour leiding.

Werk de retour wel goed??

Drukregelaar goed??

Geen verstoppingen in injectoren en bransdstofrail??

haal anders de injectoren los, en controleer deze of ze goed inspuiten

doe dit door de injectoren incl rails te demonteren.

benzine aanvoer en retour op de rails aansluiten.

Stekkers op de injectoren

Stekker van de bobine los nemen.

en dan bak onder de injectoren en starten, en inspuiting controleren.

controleer injectoren ook op lekken.

Stekker eraf halen, en opnieuw starten.

Willem

Probleem is gefixt, heb de klep onderin het overloop bakje verwijderd nu zuigt de pomp het bakje niet meer leeg, probleem gefixt dus.

gelijk rigoreus.

Wel effe rekening houden dat het bakje makkelijk leeg loopt.

Dus iets eerder tanken, maar daar attendeerd de motor je wel op als je in een goede bocht zowat met je hoofd tegen het stuur vliegt haha..

Willem

Nou heb het dus ff getest, maar op 6500 toeren blijft er nog steeds zoveel brandstof het bakje in komen door de retour dat hij blijft overstromen. Zodra je de auto uitzet loopt hij wel zo snel leeg, maar keer starten en binnen 10 sec loop het bakje alweer over.

Terug
Naar boven