• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Benzinepomp doet het weer!

Benzinepomp draait weer netjes, op lopen tikken

vind ik geen goede oplossing en er gebeurde ook niets.

Ik had het gevoel alsof de pomp door deze een paar tikken te

geven er alleen maar slechter van werd.

Spanning op gezet en begon bij 9 volt oplopend naar 14 volt.

Drukschakelaar tussen gezet en een geruime tijd korte stroom

pulsen gegeven.

Ruim een uur bezig geweest met om de 5 minuten een afkoelpauze

voor de pomp.

Toen de pomp weer begon te draaien deze op een losse brommertank

aangesloten en deze 1/4 gevuld met wasbenzine. Ongeveer 1/2 uur

laten draaien en zowel links als rechtsom.

Pomp had ik overigens onder de auto vandaan gehaald.

Calibra starte weer in 1X, geweldig!

Foto van calibra nieuwe stek vlak na aankomst

http://imageshack.us/photo/my-images/193/caliishome.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dan kunnen we het eens over die binnenste stuurkogels en stab rubbers hebben die 'afkeur' zijn. Beetje jammer dat je iemand zwart maakt via het forum.

Dan kunnen we het eens over die binnenste stuurkogels en stab rubbers hebben die 'afkeur' zijn. Beetje jammer dat je iemand zwart maakt via het forum.

RISL en drakos bedankt voor het compliment mbt mijn "calibra".

Ik heb er een paar jaar geleden best hard en veel aan kunnen werken en

de verbouwing staat nu al ruim 3,5 jaar stil!

Eigenlijk door gebrek aan sleutel ruimte en nu is dat opgelost.

Nu het andere nog op zien te lossen en dan hoop ik de "calibra" echt

af te kunnen bouwen.

In 3.5 jaar veranderen, bij mij iig, toch enigszins de ideeën mbt de vormgeving.

Gelukkig kan ik nog alle kanten op en zitten de vorderingen van de auto ook pas op 15 %

van het totaal.

Ik zit in Wateringen en daarvoor in Den Haag met de "calibra".

Het direct plaatsen van de foto ging niet, vandaar een link. Probeer het nu alsnog te plaatsen.

caliishome.jpg

Kleur en strepen zijn puur als bescherming tegen de weersinvloeden.

Zijkant achter komen nog kleine raampjes, loopt nu een potloodlijn.

Wielkasten worden nog 8 cm groter, dus weg gezaagd en ook breder.

De bedoeling is een omega achteras om er een achterwiel aangedreven auto van te maken.

Achterruit blijft zo of ik maak een grote schuine ruit vanaf het dak naar de achterkant van de auto.

Raymond

RISL en drakos bedankt voor het compliment mbt mijn "calibra".

Ik heb er een paar jaar geleden best hard en veel aan kunnen werken en

de verbouwing staat nu al ruim 3,5 jaar stil!

Eigenlijk door gebrek aan sleutel ruimte en nu is dat opgelost.

Nu het andere nog op zien te lossen en dan hoop ik de "calibra" echt

af te kunnen bouwen.

In 3.5 jaar veranderen, bij mij iig, toch enigszins de ideeën mbt de vormgeving.

Gelukkig kan ik nog alle kanten op en zitten de vorderingen van de auto ook pas op 15 %

van het totaal.

Ik zit in Wateringen en daarvoor in Den Haag met de "calibra".

Het direct plaatsen van de foto ging niet, vandaar een link. Probeer het nu alsnog te plaatsen.

caliishome.jpg

Kleur en strepen zijn puur als bescherming tegen de weersinvloeden.

Zijkant achter komen nog kleine raampjes, loopt nu een potloodlijn.

Wielkasten worden nog 8 cm groter, dus weg gezaagd en ook breder.

De bedoeling is een omega achteras om er een achterwiel aangedreven auto van te maken.

Achterruit blijft zo of ik maak een grote schuine ruit vanaf het dak naar de achterkant van de auto.

Raymond

Gelukkig weten we wie je bedoeld, en zijn wij niet degenen die er over beginnen........

Soort Steek in de RUG!!!

Willem

Gelukkig weten we wie je bedoeld, en zijn wij niet degenen die er over beginnen........

Soort Steek in de RUG!!!

Willem

Weet niet waar de twee reacties boven me over gaan, maar ik wilde gewoon even zeggen: die Calibra ziet er wel erg dik uit op de foto!

Had je die garagebox in Breda? Ik fietste laatst namelijk langs een garagebox waar een superdikke Calibra in aanbouw in stond (garagedeur stond open), maar ik zag alleen de voorkant. Had een beetje dezelfde kleur als jouw Cali op de foto.

Weet niet waar de twee reacties boven me over gaan, maar ik wilde gewoon even zeggen: die Calibra ziet er wel erg dik uit op de foto!

Had je die garagebox in Breda? Ik fietste laatst namelijk langs een garagebox waar een superdikke Calibra in aanbouw in stond (garagedeur stond open), maar ik zag alleen de voorkant. Had een beetje dezelfde kleur als jouw Cali op de foto.

Nou die reacties heeft meneer raymond te danken aan de opmerkingen die hij zelf maakt, over bepaalde personen een tik geven. Hij moet maar inzien dat hij die vectra bij ons niet had moeten laten maken, maar naar ons had moeten luisteren. Maar op aandringen van hemzelf toch gemaakt moest worden. Jezus man, WORDT EEN ECHTE VENT EN STOP MET JANKEN!

Nou die reacties heeft meneer raymond te danken aan de opmerkingen die hij zelf maakt, over bepaalde personen een tik geven. Hij moet maar inzien dat hij die vectra bij ons niet had moeten laten maken, maar naar ons had moeten luisteren. Maar op aandringen van hemzelf toch gemaakt moest worden. Jezus man, WORDT EEN ECHTE VENT EN STOP MET JANKEN!

Het is beslist geen vete en wat er wel is maakt verder niet uit.

Mijn excuus voor de ongepaste (persoonlijk gerichte) reacties en het gebruik maken van -offtopic berichten op dit forum!

Een kat in het nauw maakt rare sprongen is voor mij hier misschien van toepassing?

Deze vorm van communiceren is hier zeker niet gewenst en nogmaals sorry!

(mijn onderschrift is bedoeld als een serieuze vraag)

Raymond

Terug
Naar boven