• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Benzinerijders: welke benzine tank jij?

Auto omzeep geholpen door goedkope bezine? Dan zullen er een hoop auto's kapot gaan in Amerika ;-). Wat is wel kan begrijpen als de dealer zegt dat de verkeerde olie gebruikt is. Dus als er synterische olie inzit en dan vervolgens goedkope non-syntetische olie gaan gebruiken.

En als de dealer dan zegt dat t door goedkope benzine komt, dan zou er in de gebruiksaanwijzing van je wagen een duidelijke notitie staan van, "Gebruik geen ..... Benzine". Maar ik zou twijfelen aan de technische kennis van die dealer.

Ik tank altijd 98, al sinds ik de auto heb. De ene keer bij Tango de andere keer bij BP. Net waar ik langs kom op dat moment...

Nu moet het ook want hij is gechipt.

@marijnl1988 wrote:

Als de prijs meevalt ga ik vanaf morgen eens een paar weken op die 102 octaan rijden. :arrow: :?:

Moet dan alleen wel ff omrijden naar het werk want het is dus alleen bij Firezone te krijgen. :swear

Normaal tank ik eigenlijk altijd euro 95 of V-power (ook 95??? :hmmz ).

Ben heel benieuwd of ik verschil merk (en dan niet alleen in de portemonee :vertag )

@wim-v6 wrote:Z22se is niet geschikt voor E10.

Ik heb ook nooit een noemenswaardige verschillen kunnen ontdekken tussen verschillende pompen goedkoop en duur

verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

De yh motoren zijn niet geschikt voor E10, bij de se motoren hoor ik verschillende verhalen. Ik heb het een keer getankt omdat er bij de betreffende pomp geen alternatief was en ik met een nagenoeg lege tank in Duitsland stond met notabene de caravan erachter. Qua prestaties merkte ik nauwelijks een verschil, maar het verbruik was beduidend hoger, na 300km stond ik weer bij de pomp (met de caravan dus he ;) )

Bedankt voor de tip @marijnl1988. ik heb het ff gegoogeld en vlak bij mijn werk is er een onbemande Firezone pomp met 102 oct. Racing :wors en 1,79 per lieter ivm bp ultimate 98oct voor 1,89 per lieter.

dus beter voor minder, daar hou ik zo van king: gelijk ff vol getankt en Mijn OPC vind het zalig

@Hisense wrote:Zoals al eerder vermeldt in dit topic.

Euro 95 is euro 95. Wordt gemaakt uit een mengsel ron 103 uit een gasoline fabriek en een ron 88 uit de penex molex fabriek. Het enige verschil kan de ruwe grondstof zijn waar de benzine diesel etc uit gewonnen wordt. Q8 haalt zijn producten uit kuwait crude olie en de bp shell esso uit hun aangeleverde crude.

De V-power is een specifieke blend per raffinaderij maar naar mijn inzien wordt dit veel te duur , voor wat t inhoud.

Laat ik het zo zeggen, zolang de klanten geloven dat ze er goed aan doen om alleen shell te tanken of esso of bp of welke dan ook , succes. Maar voor mij, al 18 jaar werkzaam in de benzine fabrieken is euro 95 gewoon euro 95 en de benzine van de buren is precies hetzelfde.

Nou dat laatste stukje ben ik zeker niet mee eens...ik werk ook al jaren met benzine

je kunt euro 95 niet vergelijken met elke tankstation

Zoals je weet shell bp texaco ( dus de grotere organisatie's) zullen de betere euro 95 hebbem dan bijvoorbeeld jan de croon ( daar zal ik dus nooit tanken ) Q8 en de esso en dat soort bedrijfjes kopen de rommel in van de grotere bedrijven waardoor je meer meuk in ke brandstof zit.

Maar de benzine is niet meer zoals vroeger

Ruikt ook anders dan tegenwoordig...

vroeger kon je een auto zo stallen zonder problemen

naar enkele maanden jaren zelfs was het starten en lopen...

tegenwoordig hoef je dat niet meer te doen zonder je systeem door te blazen( schoonmaken ) en verse benzine erin te gooien

@Vannos wrote:Net ook eens gekeken http://competition102.com/" onclick="window.open(this.href);return false; en 50 km verder op zit een station, dit weekend eens zien of het merkbaar is :D

Ben vandaag overgestapt... ;)

4f17ddc2709338585e3bce16c1585251.jpg
9e24fc3c3c3dc47fb9b32cb1e7240307.jpg
da20c6e776271ffb7b6e53423ff0cfde.jpg

De Jerry's ook maar gelijk gevuld... :P

Verschil in Benzine is er zeker, wie dat tegen spreekt heeft weinig gevoel in zijn auto denk ik!

Zoals bijv voor mijn Husqvarna 2 Takt Enduro, die alleen maar 98 lekker vindt. Anders gaat hij detoneren met motorschade tot vervolg!

Is er onderweg alleen 95 voor handen dan wordt deze aangelengd met octaan booster.

De tank is dan niet helemaal leeg maar het verschil is duidelijk merkbaar.

Voor dit soort motors is de benzine dus erg belangrijk voor de prestaties die gevraagd worden.

De Astra wordt gevuld met 95 van de Shell, bij een caravan rit naar bijv Zuid Frankrijk krijgt hij 98.

Kijk op onderstaande link van 5THGear, de benzine test met een Golf GTI. (Van af 30. minuten ongeveer)

" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik gaat straks ook eens 102 in mijn Carb 1.6S tanken, tank is akelig leeg nu

verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

Ik tank met mn E altijd (zo vaak als mogelijk) bij de Tanxx in Stiens (6 km boven Leeuwarden)

Mn E rijdt er goed op omdat ie 1:15 is dus dat moet goed zijn.

Tis benzine trouwens.

Rik :)

Terug
Naar boven