• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Benzinerijders: welke benzine tank jij?

Wat is er mis met Tango als ik vragen mag??

Ik tank vaak zat bij Tango, nooit problemen gehad ermee

verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

--offtopic in dit type forum maar toch effe melden--

Kan alle merken tanken (Astra G 1.8 16V 1999) maar zodra ik er Tango in gooi dan gaat het motormanagementlampje iedere keer branden en dat al 12 jaar lang.

Tank nu bij de Shell express omdat ie precies op de route ligt en ook nog eens goedkoper is dan de Tango in Amsterdam. Wel heb ik 1 keer getankt bij een soort no name onbemand station in Beverwijk, en daarna startte de auto wel wat lastiger. Tankbeurt later weer bij de Shell en het was weer goed starten. Volgens mij zat er gewoon rotzooi in de tank daar omdat er bijna niemand tankt daarzo. Heb nog contact gezocht met betreffende uitbater maar ze reageren lekker niet. Dus gewoon volgende keer tanken waar het wel wat drukker is en men ook onderhoud pleegt etc.

Onderop de bonnetjes van zowel de Tango als Shell Express staat Kuwait Petroleum BV. Volgens mij regelt en bevoorraad dit bedrijf alle onbemande pompen van Nederland. Kan me zo voorstellen dat er dus ook weinig verschil in de brandstof zit

@gose91 wrote:Onderop de bonnetjes van zowel de Tango als Shell Express staat Kuwait Petroleum BV. Volgens mij regelt en bevoorraad dit bedrijf alle onbemande pompen van Nederland. Kan me zo voorstellen dat er dus ook weinig verschil in de brandstof zit

Klopt, echter is het wel beter om te tanken bij een 'druk' tankstation die regelmatig gevuld wordt dan een afgelegen station. Blijft de brandstof ook verser en minder rotzooi in de tank.

Overigens zijn de additieven anders bij elk merk, en dat maakt weldegelijk uit bij bepaalde (turbo)motoren.

Heb echt nergens last van bij tango, ook niet met de 1.8-16V motor.

Geen verbruiksverschil, geen prestatie vermindering of iets.

Haalt net zo makkelek 245 op tango 95 als op aral 102

verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

Die van is net so slecht in het achtervolgen van een zekere Ascona C op Tango peut als op V Power (wat er afgelopen zondag toevallig wel in zat)

Ik zelf heb een tijd lang bij de Tango getankt, euro95, en moet eerlijk zeggen dat ik nooit echt slechte dingen heb gemerkt. Daarnaast om te testen, ook wel is Shell Fuel save getankt. Kijken op welke benzine ik net even verder kom. Wat denk je? Precies hetzelfde. Geen enkel verschil.

Nu de Insignia laten chippen bij EDS. Daar ging de Insignia ook op de Rollerbank.

De beste man die de auto aan het chippen was, kon wel degelijk op zijn computer zien, in de grafieken, dat de auto op goedkopere benzine reed. Er waren namelijk veel pieken en dalen te zien op top vermogen. Volgens de tuner lag dit aan de goedkopere benzine en zou ik hier met Shell benzine minder tot geen last meer van moeten hebben. Hij gaf ook aan de euro98 zeker beter is voor de motor dan euro95. Euro95 was ook prima, maar dan wel inderdaad van de Shell of degelijke.

(Check tune uitdraai in m'n topic)

Sinds die tijd rij ik dan ook alleen nog maar minimaal Shell FuelSave. Niet zozeer omdat ik verschil merk, maar meer met het idee dat het beter voor de motor is!

Mocht het er ooit van komen, ook maar is de 102oct. proberen bij firezone. :)

Terug
Naar boven