• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Benzineverbruik Vectra C Z1.8XE

Heb het nog even na gekeken,

Ook al is het vrijwel het zelfde blok/thermostaat is de thermostaat van de Z18XE een stuk duurder(zoals je zei rond de 75)

Is wel 75 eurie maar dan weet je vrijwel zeker dat je blokje weer mooi op de 90 graden komt en iets zuiniger loopt.

Ik heb dit voor de zekerheid gecheckt door de aanvoerslang die naar de termostaat loopt te checken toen de auto was warm gedraaid(deze bleef bij mij beetje lau(niet erg warm) terwijl met een goedwerkende termostaat deze open gaat(meestal tegelijk met de ventilator) en de slang goed heet wordt.

Overigens is het op "nul" zetten van de dagteller de juiste correcte manier om het brandstofverbruik te controleren.

Mijn BC geeft ook veel zuiniger verbruik aan als de dagteller. Fluctueert ook constant.

Ik wil graag mijn BC op liter/100km zetten i.p.v. actieradius.

liter/h staat er wel tussen en ook gem .verbruik per 100km

Is het mogelijk om de BC op liter per 100km te zetten (als huidig verbruik)?

@ Evert:

de stand Liter per uur is de juiste stand om ook L/100km te krijgen

L/h is Liter per uur: dit word alleen gegeven wanneer de auto stilstaat, ga je rijden springt deze over naar L/100km

Willem

OK.

Bedankt Willem.

Dan kan ik de komende tijd mijn verbruik per moment beter direct zichtbaar krijgen.

En de verschillen natuurlijk per soort rit/verkeer.

Terug
Naar boven