• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

beschermhoes om accu?

gwn

Post weinig
Goede morgen,

Uit nieuwsgierigheid zou ik willen weten of er voor de astra h (2005) een originele beschermhoes is voor de accu? Standaard zit deze namelijk niet om de mijne (wel alles origineel incl. eerste gm accu)

Kun je dit ergens vandaan halen, zo ja heeft dit echt nut en wat zou ong. de prijs zijn?

groet

gwn

Zoeken! Zitten bij de Vec nog wel eens om de accu en ook Omega heb ik er vaker mee gespot. Weet niet hoe duur ze nieuw zullen zijn :hmmz

Greetz Emiel

Die hoezen zijn niet standaard in een Astra H geleverd. Mocht je er 1 willen dan zul je even moet kijken hoe groot je accu is (65Ah?) en of je bijvoorbeeld een Vectra B of Astra G kan vinden met zo'n accu erin.

Of en wat voor nut het heeft weet ik niet. Zie er persoonlijk weinig toegevoegde waarde in.

Het functioneel nut is - mijns inziens - vasthouden van temperatuur en dus ook vermogen, met name in winter om makkelijker te starten.

Klopt echter wel.

Astra's in warme landen zijn daar namelijk wel zowat allen mee uitgerust. Beschermd in de zomer tegen de hitte en in de winter tegen de kou.

Heb er zelf ook een, vind het wel fijn! Wordt je accu ook niet zo smerig.

Ik zou eens op de sloop gaan neuzen. Ze zitten vaker in diesels heb ik het idee.

Klopt inderdaad heb hier eens een onderwerp over gezien, ging onder meer over waarom accu's het vaak in de winter laten afweten. Dat had idd te maken met de kou, een simpele oplossing was een accu hoes, die het wat zou beperken.

Accu hoezen zijn niet standaard bij alle auto's geleverd

Volgens mij

Je kun ze vaak bij de astra g dieselmotoren vinden op de sloop

Heb me er zelf ook even in verdiept. Bij de dealer zijn ze tussen de 30 en 50 euro afhankelijk van het model dat je nodig hebt..

Natuurlijk heb ik die van 50 euro nodig :cry ga zelf dus ook eens wat sloopjes afstruinen en die duitse ebay is ook een goede tip!

batterietasche, batteriehülle, batterieverkleidung, batterieschutz....

verschillende benamingen, overigens is de duitse ebay voor alle andere onderdelen erg raadzaam aangezien de levertijd ook niet erg lang is, tweede optie is engelse ebay.

oohja, edocks limited is een grote handelaar in opelonderdelen in duitsland, zeer actief op ebay en veel aanbod

prima personeel, zeker aan te raden!

Terug
Naar boven