• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Beslagen ruit Vectra C

• Topic starter Topic starter PDM
  • Startdatum Startdatum

PDM

Post weinig
Hallo,

Met enige regelmaat heb ik last van een beslagen ruit, zelfs condens.

Dit treedt mn op wanneer ik de auto na de middag even weer gebruik om van m'n werk even naar huis ga te lunchen.

Dit is erg vervelend, omdat ik de condens moet wegwrijven, waardoor mijn ruit weer vlekkerig is en ik thuis het weer schoon moet maken met Glassex...

Afgelopen periode bevroor de condens zelf, zodat ik de blower een tijd moest laten blazen.

Ik heb geen idee waar dit aan kan liggen, heeft iemand misschien een idee?

Greetz PDM

Het lijkt mij óf een lekkage (schijnt vaak langs de kachel te lekken) óf de kachel blijft op recirculeren hangen?

Het lijkt mij óf een lekkage (schijnt vaak langs de kachel te lekken) óf de kachel blijft op recirculeren hangen?

Gebruik je de airco? En rij je veel kleine stukken?

Dan ontstaat het probleem dat je airco niet genoeg tijd heeft om al het vocht goed af te voeren.

Controleer ook je pollen/airco filter eens, die kan ook vochtig zijn.

Makkelijkste manier om alle vocht uit je auto te krijgen is bij droog weer een half uurtje te rijden met de verwarming maximaal aan, en dan als het echt niet meer uit te houden is in de auto even de ramen open te zetten. En dat eventueel eens te herhalen.

Warme lucht neemt alle vocht op, en de warme vochtige lucht gooi je dan naar buite in ruil voor koudere lucht die minder vocht bevat.

Gebruik je de airco? En rij je veel kleine stukken?

Dan ontstaat het probleem dat je airco niet genoeg tijd heeft om al het vocht goed af te voeren.

Controleer ook je pollen/airco filter eens, die kan ook vochtig zijn.

Makkelijkste manier om alle vocht uit je auto te krijgen is bij droog weer een half uurtje te rijden met de verwarming maximaal aan, en dan als het echt niet meer uit te houden is in de auto even de ramen open te zetten. En dat eventueel eens te herhalen.

Warme lucht neemt alle vocht op, en de warme vochtige lucht gooi je dan naar buite in ruil voor koudere lucht die minder vocht bevat.

Ik rijd idd veel kleine stukjes. Maar meestal zonder airco.

Ik zal je tip even uitproberen, bedankt!

Ik rijd idd veel kleine stukjes. Maar meestal zonder airco.

Ik zal je tip even uitproberen, bedankt!

Ik heb de airco altijd op auto staan zomer en winter...

geen problemen.... auto staat regelmatig een week stil...of...twee weken, maar snel schoon....zelfs met vier personen..

er is meer over te lezen

Ik heb de airco altijd op auto staan zomer en winter...

geen problemen.... auto staat regelmatig een week stil...of...twee weken, maar snel schoon....zelfs met vier personen..

er is meer over te lezen

Terug
Naar boven