• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bestanden delen?

Jerk

Post vaak
Ik heb een nieuwe laptop gekregen maar er staat nog maar weinig muziek op. :thumbdown

Nu wilde ik er graag wat muziek van mijn pc opzetten.

Ik heb netjes een netwerkje gemaakt met een usb flash station.

Dus ff draadloos netwerk aanmaken.

Usb ding in de laptop, programma erop gezet, usb ding weer in deze pc gedaan en op ok gedrukt.

Maar nu vind mijn laptop geen andere pc en dus ook geen muziek.

Op de laptop zit Windows Vista maar dat kan toch geen problemen geven met Windows XP wat op deze pc staat?

Wie weet wat ik fout doe?

Het is echt een heel klein dingetje volgens mij want ik kan wel in de pc boven kijken en andersom maar echt NIET in de laptop :thumbdown

PCs.jpg

Oke, wat belangrijk is. is dat je de apparaten in dezelfde werkgroepen hebt staan.

Werkgroepen kun je zien als de naam van het netwerk heel simpel gezien

Ik kan me herinneren dat VISTA EN XP allebei een andere default werkgroep hebben, dit kan problemen veroorzaken met het delen of pingen van machines

Ben je bekend hoe je deze werkgroepen kan veranderen?

Ik hoor het graag

Werkgroep had ik veranderd op de laptop omdat die een andere naam had idd.

Toen ik de laptop de naam van deze computers maakte kon ik niet meer op het internet met de laptop :thumbdown

hoe bedoel je de naam van de computer? de naam van de computer maakt neit uit, probeer met de namen geen _ of diversen te gebruiken.

Dus beste is pc1boven pc2beneden of iets in die zin. De werkgroepen moeten van de xp machine en vista machine overheen komen.

Kun je de machines wel pingen? als je weet hoe dit moet?

Naam van de computer maakt niet uit nee.

Maar ik had als werkgroep bij allemaal MSHOME neer gezet.

En toen ik dat bij de laptop had gedaan kon ik niet het internet meer op. :thumbdown

Maar nu heb ik hem de oude naam weer gegeven (iets van DV......) en nu kan ik weer internetten met de pc.

Dus ik snap dat pingen ff niet.

Je naam veranderen van je laptop zou geen problemen moeten kunnen opleveren.

Hoe is je thuis situatie?

Kabel/adsl Router Computer/laptop

Oke pingen kun je als volgt.

XP : Start --> uitvoeren --> typ CMD(enter) --> typ nu in het dos schermpje(zwart) : ipconfig (enter)

Nu krijg je een reeds nummers en namen. het gaat hier om je IP ADRES. Die kan er zo uit zien : 192.168.1.2

Onthoud dit nummer, of laat het venstertje open staan

Vista: start--> typ onder waar je ook kunt zoeken : CMD --> nu krijg je hetzelfde zwarte venstertje : Voer nou dezelfde commando in als dat je op xp deed:

Ga nu terug naar je xp machine, en typ in het zwarte venstertje : ping "het ipadress van de vista machine" Dus ping 192.168.1.5"

Als je een "reply" krijgt van dat adres is het goed, voer dit dan ook uit op de vista machine maar dan met het IP adres van de XP machine.

Ik hoop dat je het begrijpt? en anders ga ik je met plaatjes helpen.

Laat maar weten of je een "reply" krijgt of niet.

Hoi Jerk,

Hier even een paar dingetjes die je nog snel kunt proberen :

Je hebt die map waar je de muziek in hebt staan weg gedeeld en aangegeven dat andere gebruikers bestanden morgen wijzigen ?

(In windows verkenner op de map gaan staan, rechtermuisknop, Delen en beveiliging) Zorg dat je op iedere pc een gedeeld mapje hebt waar anderen bestanden van morgen wijzigen. Op die manier kan je altijd van A naar B of van B naar A iets sturen.

Heb je op beide pc's bij tabblad verbindingen, dan je (draadloze) verbinding, eigenschappen hiervan ook het protocol NWlink IPX/SPX/NETbios staan ?

Heb je voor de draadloze verbinding van je laptop een andere draadloze router als voor je "vaste" pc ? Vaak levert dit ook problemen op.

Sucses !

Wilma

belangrijk is voor hem, dat zijn pc's met elkaar kunnen babbelen.... Dit kun je testen doormiddel van pingen. Als dit niet werkt kun je idd bij de verbindingen eens kijken.

Maar denk niet dat het em daar zit..

En ik heb 1 router, die staat hier beneden bij deze pc.

Die router zit vast met een kabel aan deze pc.

De pc boven krijgt internet dmv een draadloos netwerkkaartje.

En in mijn laptop zit uiteraard ook een draadloos kaartje.

Oke, dit betekend dus dat je netwerk niet in orde is... en dit zit hem wss bij de laptop dus.

ik zie dat je 2 andere pc's hebt? die kunnen wel bestanden delen?

Die andere 2 pc's kunnen wel gewoon bestanden delen. :thumbup

Ik zelf denk dat het met dat Vista te maken heeft :hmmz

Ik heb net een dag die laptop dus moet nog ff goed uitzoeken hoe alles werkt want er is toch wel het een en ander veranderd ivm Windows XP

en je weet zeker dat je de werkgroep hebt veranderd in vista?

Dit is bij mij nog altijd de oorzaak geweest, je hebt wel internet met jou vista machine hé?

Kun je geen van beide de pc's pingen?

Begrijp ik goed dat je vanaf de router waar je andere pc's opzitten met een kabeltje naar een Acces point oid gaat en daar je laptop draadloos op hebt aangemeld ?

Ik denk dat het in je draadloze accespointje zit en niet in Vista. Wat je eens zou kunnen doen is 1 van je "vast" pc's loskoppelen en daar je nieuwe laptop op aansluiten.

Lukt het dan wel dan weet je waar je moet zoeken (in je draadloze verbinding / acces point), lukt het niet dan zit het inderdaad in Vista.

Groetjes Wilma

Ik kan met beide pc's en ook met de laptop gewoon op internet.

Ik kan bij beide pc's documenten delen en van de ene computer naar de andere pc versturen.

Alleen mijn laptop wil geen documenten ontvangen en/of delen.

Ik kan dus wel met mijn laptop internetten en msn-en enz enz.

Originally posted by Jerk

Usb ding in de laptop, programma erop gezet, usb ding weer in deze pc gedaan en op ok gedrukt.

Wat heb je met dat USB ding gedaan, wat programma heb je gedraait ?

Als je een nieuwe laptop hebt gekregen ga ik er van uit dat er standaard WiFi op zit en het alleen een kwestie is van netwerk selecteren, eventueel accescode invoeren en klaar, niets USB dingetje.....

origineel gepost door Roelof

Originally posted by Jerk

Wat heb je met dat USB ding gedaan, wat programma heb je gedraait ?

Als je een nieuwe laptop hebt gekregen ga ik er van uit dat er standaard WiFi op zit en het alleen een kwestie is van netwerk selecteren, eventueel accescode invoeren en klaar, niets USB dingetje.....

daar heeft ie zeker een puntje..

origineel gepost door Jerk

Ik kan met beide pc's en ook met de laptop gewoon op internet.

Ik kan bij beide pc's documenten delen en van de ene computer naar de andere pc versturen.

Alleen mijn laptop wil geen documenten ontvangen en/of delen.

Ik kan dus wel met mijn laptop internetten en msn-en enz enz.

Internet, msn en mail is wat anders dan op netwerkbasis toegang krijgen tot andere pc's !

Heb je je laptop al eens op een netwerkaansluiting van een van die andere pc's gehad ?

Gr. Arjan

als je bij netwerkverbindingen 'een klein thuisnetwerk' instelt,kom je dan bij je gedeelde mappen terecht van alle andere pc's (die je thuis hebt)die ook aangemeld zijn???

Terug
Naar boven