• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

beste bandenkeus

Ieder heeft zijn eigen voorkeur en ervaringen, er is geen beste keus wbt banden.

Ik rij op Michelin Primacy omdat die gewoon de langste levensduur, en laagste rolweerstand hebben.

Anderen rijden liever op een sportievere band met meer grip, in ruil voor levensduur.

Daarnaast verschilt het gedrag van een band ook vaak van auto tot auto door de uitlijning, belading en slijtage van de onderdelen.

origineel gepost door crossagek

maar wat voor merk heeft jullie voorkeur ??

heb een tijdje michelin pilot exalto II onder mijn corsa gsi gehad en die bevielen mij zeer goed , maar ja die zijn niet te betalen voor onder de vec :angel

zit zelf aan iets te denken in de prijsklasse 100 - 125 euro :hmmz

Ik heb mijn banden van het merk pireli, erg tevreden over en lekker sportief weggedrag. maatje 225X40X18 was 137,50 per band kwijt. Zal eens voor je kijken wat ze in jou maat kosten. Pirelli P zero rosso assimetrico's 108 euro inclusief verzendkosten. Krig je ze netjes thuis gebracht. en de zero nero zijn slechts 4 euro duurder.

Safe driving Jurgen

origineel gepost door crossagek

maar wat voor merk heeft jullie voorkeur ??

heb een tijdje michelin pilot exalto II onder mijn corsa gsi gehad en die bevielen mij zeer goed , maar ja die zijn niet te betalen voor onder de vec :angel

zit zelf aan iets te denken in de prijsklasse 100 - 125 euro :hmmz

Ik heb mijn banden van het merk pireli, erg tevreden over en lekker sportief weggedrag. maatje 225X40X18 was 137,50 per band kwijt. Zal eens voor je kijken wat ze in jou maat kosten. Pirelli P zero rosso assimetrico's 108 euro inclusief verzendkosten. Krig je ze netjes thuis gebracht. en de zero nero zijn slechts 4 euro duurder.

Safe driving Jurgen

ben vanmiddag bij bandentrend in leeuwarden geweest.

we zouden eerst continental monteren tot mijn oog op 2 michelin banden viel in de hoek met een sticker demo .

dus maar even gekeken en gevraagd en wat bleek de banden hadden hooguit 1000 km gereden en ik mocht ze hebben voor 65 per band incl. montage .

kortom ik rijd nu op zo goed als nieuwe michelins primacy banden :thumbup

ben vanmiddag bij bandentrend in leeuwarden geweest.

we zouden eerst continental monteren tot mijn oog op 2 michelin banden viel in de hoek met een sticker demo .

dus maar even gekeken en gevraagd en wat bleek de banden hadden hooguit 1000 km gereden en ik mocht ze hebben voor 65 per band incl. montage .

kortom ik rijd nu op zo goed als nieuwe michelins primacy banden :thumbup

hallo,

ik heb een vectra gts2.2

hier zitten al 65000 km bridgestone potenza"s onder.

totaal geen last van cuppen ,ze zouden alleen iets stiller mogen zijn

2 banden zijn nu 2 mm

2 banden zijn nu 3.5 mm

eerdaags moeten ze vervangen worden, en ik denk dat ik het zelfde type terugneem. of ik moet nog stillere banden tegen komen . groetjes Jan

hallo,

ik heb een vectra gts2.2

2 banden zijn nu 2 mm

2 banden zijn nu 3.5 mm

eerdaags moeten ze vervangen worden, en ik denk dat ik het zelfde type terugneem. of ik moet nog stillere banden tegen komen . groetjes Jan

origineel gepost door 2.2GTS

hallo,

ik heb een vectra gts2.2

2 banden zijn nu 2 mm

2 banden zijn nu 3.5 mm

De Continental conti sportcontact 2,3 of 5 is stiller. Maar gaat cuppen. Even als de michelin pilot sport 2 of 3.

origineel gepost door 2.2GTS

hallo,

ik heb een vectra gts2.2

2 banden zijn nu 2 mm

2 banden zijn nu 3.5 mm

De Continental conti sportcontact 2,3 of 5 is stiller. Maar gaat cuppen. Even als de michelin pilot sport 2 of 3.

Heb potenza's er onder, ook last van cuppen gehad, gewoon tijdig banden van voor naar achter verwisselen. Niet te lang mee wachten, anders hoor je te lang de oneffenheid in de banden, best vervelend.

Heb potenza's er onder, ook last van cuppen gehad, gewoon tijdig banden van voor naar achter verwisselen. Niet te lang mee wachten, anders hoor je te lang de oneffenheid in de banden, best vervelend.

origineel gepost door PDM

Das de eerste keer dat ik het hoor bij een station.

Jan

Jan

origineel gepost door janneman vectra c

Jan

Yep, kwam er vorig jaar achter bij de winter/zomerwissel.

De garage deed de voorhanden achter en voilà... lawaai van de gecupte banden

:swear

Nu gewoon opletten met de bandenwissel.

origineel gepost door janneman vectra c

Jan

Yep, kwam er vorig jaar achter bij de winter/zomerwissel.

De garage deed de voorhanden achter en voilà... lawaai van de gecupte banden

:swear

Nu gewoon opletten met de bandenwissel.

ik denk dat met Potenza's al heel goed zit. Zowel de potenza's als de turanza's komen bij veel testen als de beste band uit de test in deze maat.

Op autobandenmarkt.nl heb je al een turanza in deze maat voor 111 euro.

Zelf heb ik na 80.000 met de GTS gereden te hebben geen last gehad van cuppen. Maar bij elke grote beurt wissel ik de banden ook van voren naar achteren. Ook houd ik ze goed op spanning, misschien dat dit cuppen helpt voorkomen?

ik denk dat met Potenza's al heel goed zit. Zowel de potenza's als de turanza's komen bij veel testen als de beste band uit de test in deze maat.

Op autobandenmarkt.nl heb je al een turanza in deze maat voor 111 euro.

Zelf heb ik na 80.000 met de GTS gereden te hebben geen last gehad van cuppen. Maar bij elke grote beurt wissel ik de banden ook van voren naar achteren. Ook houd ik ze goed op spanning, misschien dat dit cuppen helpt voorkomen?

Terug
Naar boven