• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Beste koplampen

inderdaad knap veel voor betaald.

Ik betaalde 17 euro voor een set Phillips bleuvisions, deze gingen 1.5 jaar mee, toen kwam er Xenon in.

daarna nog 2 jaar in een andere opel gezeten.

en inderdaad, hij heeft wel gelijk, maar niet dat het aan moderne auto's ligt.

Bij de opel vectra-B gaan de lampen vaak stuk als de massa slecht is op de auto / motorblok.

willem

origineel gepost door Bartjex88

kan het veel kwaad om 100watt lampen te pakken voor grootlicht(vec b1)?

Ik raad het af. Binnenwerk en bedrading kunnen makkelijk kapot gaan door de grotere stroom en hitte.

Als je mistlampen hebt dan kun je die, via een relais, mee aan laten gaan met je grootlicht. Heb ik ook. En een zee van licht bij grootlicht voor je auto is het gevolg.

origineel gepost door mattemaker

zit ook een verloopstekker bij .. ivm smelten orginele stekker.

tja 100 watt is 8,3 ampere

bedrading zal het kunnen hebben met 1,5 mm2 (best flink) en aangezien die op 10 ampere afgezekerd is (koplampen zijn L en R los afgezekerd)

Maar door de extra hitte in de lamp zelf kan je spiegel laag worden aangetast.

Daardoor dus geen aanrader.

Ik heb nu mijn 2de setje Philips lampen erin in 5,5 jaar! Weet zo niet hoe ze heten maar ze schijnen in 3 kleuren: naar links een beetje gelig, in het midden wit en naar rechts een tikkie blauwig.

Ik had de eerste set al in mijn vorige wagen en heb ze toen over gezet in de Vectra (kostten toen 28 euro). Heb die vervangen na iets van 4 jaar, maar ze deden het nog steeds! Liggen nu in de Vectra als reserve lampen. Kostten nu ietsje minder, 24 euro per set.

In feite waren die na ruim 4,5 jaar nog steeds niet stuk!:o

origineel gepost door Bartjex88

kan het veel kwaad om 100watt lampen te pakken voor grootlicht(vec b1)?

Ik raad het af. Binnenwerk en bedrading kunnen makkelijk kapot gaan door de grotere stroom en hitte.

Als je mistlampen hebt dan kun je die, via een relais, mee aan laten gaan met je grootlicht. Heb ik ook. En een zee van licht bij grootlicht voor je auto is het gevolg.

origineel gepost door mattemaker

zit ook een verloopstekker bij .. ivm smelten orginele stekker.

tja 100 watt is 8,3 ampere

bedrading zal het kunnen hebben met 1,5 mm2 (best flink) en aangezien die op 10 ampere afgezekerd is (koplampen zijn L en R los afgezekerd)

Maar door de extra hitte in de lamp zelf kan je spiegel laag worden aangetast.

Daardoor dus geen aanrader.

Terug
Naar boven