• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bettus accu's projecten topic: UPDATE! 8-01-2012!

bettus accu

Post veel
hallo iedereen,

aangezien er best vaak projecten van me vader voorbij komen. vind ik het toch handiger om het gewoon bij 1 topic te houden. de restauratie's van onze eigen auto's zal wel gewoon apart zijn. let op, er staat in de titel dat het bettus accu's topic is, maar de projecten zijn natuurlijk van me vader. waar ik en me broertje uiteraard bij helpen.

wat staat er nu in de garage;

- er staan 2 rekord C caravans in de garage. een van geloof ik fredventure hier opt forum. deze moest helemaal getect worden. en de andere is ook een rekord c caravan, deze auto heeft schade aan de voorkant. werkzaamheden daarvan is een nieuw front, spatbord en binnenscherm.

- er staat nu ook een commodore B coupe, bij deze moet gewoon het noodzakelijke vervangen worden. daar bedoel bussen, kogels rubbers en dergelijke mee.

op dit moment zitten we voor de komende tijd gewoon helemaal vol met projecten. en het worden steeds meer projecten van de forumleden. zowel van het bigopels forum als van het opelforum.

de gele commodore B coupe, :

DSCF6241.jpg

DSCF6255.jpg

DSCF6256.jpg

DSCF6257.jpg

de rekord c caravan:

DSCF6242.jpg

DSCF6243.jpg

DSCF6244.jpg

DSCF6245.jpg

DSCF6246.jpg

de rekord c caravan waar nieuw front op moet:

DSCF6247.jpg

DSCF6248.jpg

DSCF6258.jpg

DSCF6259.jpg

DSCF6260.jpg

DSCF6261.jpg

DSCF6262.jpg

DSCF6263.jpg

de nieuwe bussen zitte erin. er zit ook een nieuw hemeltje in.

en van de week komt er een nieuw voor- en achteruitrubber in.

ook komt er donderdagavond een Opel Manta A binnen. deze word ook helemaal gespoten, van boven, onder binnen.

DSCF6291.jpg

DSCF6292.jpg

DSCF6293.jpg

DSCF6295.jpg

DSCF6296.jpg

DSCF6299.jpg

DSCF6300.jpg

DSCF6301.jpg

ook weer een nieuw project binnen. deze is vandaag binnen gekomen. moet helemaal van de buitenkant gespoten worden. en waar nodig een plaatje inlassen. het is een rekord C coupe.

DSCF6331.jpg

DSCF6332.jpg

DSCF6333.jpg

DSCF6334.jpg

DSCF6335.jpg

ja, die gele is ook zeker een mooie bak. en raad is, nog nooit wat in gelast. voor een auto van 1977.

alleen in het voorfront een klein stukje van 3 bij 3 cm

Die gele Commodore is echt prachtig :wors

Hoeveel kost het eigenlijk om een bodem volledig te tectyleren? Zou je dat willen vragen :)

nou je boft maar met zo'n vader :thumbup

mijn vader heeft zijn eigen riool bedrijf waar ik nu ook bijna een jaar werk. :D

al heb ik er geen spijt van na 7 jaar automonteur is het altijd weer een genot om in het weekend te hobbyen aan mun eigen auto's :thumbup

keep up the good work

en mooie rekord c coupe :wub :wub

dat zijn een stel mooie projecten:jerry:jerry blijven posten die info en de foto''s;)

veel succes verders.

groeten nick

origineel gepost door bettus accu

nee, ik ga auto's ontwerpen denk ik. volgend jaar ga ik naar de HTS Autotechniek te arnhem.

Dat zal wel een verademing voor de mensen daar zijn... eindelijk iemand die ook iets met zijn handen kan en niet bang is om ze vies te maken.:afro

Mooie projecten :thumbup

Commodore is al tijdje van zelfde eigenaar :vertag

Datum aanvang tenaamstelling 02-06-1987

origineel gepost door giuliettaevo

nee, ik ga auto's ontwerpen denk ik. volgend jaar ga ik naar de HTS Autotechniek te arnhem.

Dat zal wel een verademing voor de mensen daar zijn... eindelijk iemand die ook iets met zijn handen kan en niet bang is om ze vies te maken.:afro

zijn vader doet toch al het werk:)

die gele commodore klopt. zijn broer heeft er ook een, een witte. deze heeft me vader destijds opgeknapt voor een jaar of 6 geleden.

deze gele heeft me vader al een poos in onderhoud, alleen nu had hij egt een HELE grote beurt nodig qua rubbers en dergelijke.

origineel gepost door arno meijer

zijn vader doet toch al het werk:)

@arno meijer:

en toen je wakker werd had je het in je broek gedaan van de droom.....

Heel veel studenten en afgestudeerden zijn hobby-sleutelaars, Remco. Alleen al op het forum van SCARB zitten er meerdere.

Terug
Naar boven