• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bettus accu's projecten topic: UPDATE! 8-01-2012!

van de week ff de hele dag samen met de eigenaar de auto opgebouwt. moet nog een paar kleine dingen gebeuren voor de meeting dat ie er in ieder gevaal bij staat. hij vind hem prachtig geworden. zegt zegt ie op het bigopels forum.

maar na de meeting gaat er weer wat gebeuren met het motorrruim. er komen 2 turbo's op! en er komt een G3 gasinstallatie in. en ook nog is een achteras as van een jaguar met sperre komt erondern. dus voor hem, voorlopig nog wel even wat werk:D:thumbup

nou,

hier dn de foto's van de opel-chev:

DSCF7025.jpg

DSCF7024.jpg

DSCF7022.jpg

DSCF7021.jpg

DSCF7020.jpg

DSCF7026.jpg

nog in opbouw. zaterdag krijgen jullie de foto's hoe die er nu bij staat.

:kewlpics

klant is koning bij ons hea. wij hadden hem ook glimmend gemaakt, en dan 2 kleuren onderkant zwart en bovenkant champagne met een oranje biesje;)

nou, we willen eigenlijk iets heel anders erop hebben...

maar dat is nog in bespreking met de klant.

dat is een dikke glimmende zwarte bies met chrome roosters op de C-stijl...

komrnde tijd krijgen we veel update's weer. met onder ander:

- opel commodore A

- 2x opel manta A's(tsja, der is er weer 1 binnen gekomen:thumbup)

- BMW(zal ik af en toe posten)

en ook nog ff een paar foto's van een ferrari:D

dus voorlopig kan ik jullie lekker vermaken met foto's:kewlpics:P

weer even een update:

- vorige week een ferrari gespoten op sommige plekken daar waar nodig. niks byzonders, maar ik wil je wel even een paar pic's van die auto laten zien.:vertag hij lijkt op de laatste foto verschoten maar dat is de zon, aangezien het die dag lekker warm was.king:

DSCF7180.jpg

DSCF7179.jpg

ook is er zaterdag een opel commodore B coupe binnen gekomen. hier moeten we een opgeboorde 3.6 irmscher motor in bouwen. is nu inmiddels een 3.8 geworden. moet een getrag 265 achter. er zit nu een 2.5 in, maar die gaat er zo snel mogelijk uit:thumbup:angel

DSCF7217.jpg

DSCF7216.jpg

DSCF7215.jpg

DSCF7213.jpg

DSCF7212.jpg

DSCF7211.jpg

hallo allemaal maar weer,

de blauwe opel manta A is gespoten en komen ze van de week ophalen! foto's volgen...

ook hebben we zaterdag 2 nieuwe projecten binnen gekregen: dat is een BMW 2002 en een rode opel manta A. de BMW 2002 is van een goede vriend van thomas kortenbach(degene van de zijdeglans zwarte rekord C v8) en zit hier ook op het forum omdat hij graag het project thuis wil volgen over wat wij hier aan het doen zijn. en ja, het is een BMW, maar vond het zelf wel een hele leuke auto!

hierbij wat foto's van de BMW:

DSCF7330.jpg

DSCF7329.jpg

DSCF7325.jpg

DSCF7324.jpg

DSCF7323.jpg

DSCF7322.jpg

ook heb ik wat foto's van de opel manta A. hij is rood en moet ook rood worden. wel met de bekende GT/E striping erop, en een nieuwe skai dakje die me moeder al gemaakt heeft, haha.

hierbij wat foto's van de opel manta A:

DSCF7328.jpg

DSCF7327.jpg

DSCF7326.jpg

en de opel rekord E2 die schade had is ook klaar!

DSCF7285.jpg

DSCF7284.jpg

DSCF7277.jpg

DSCF7308.jpg

DSCF7307.jpg

Dat is een leuk blokje in die 2002...:o

S14 motortje uit een E30 M3...:wub

Rekord is ook weer gered zo te zien.:o Dat had mij wel een enkeltje naar de sloperij geleken...:cry

Goed bezig...:afro

klopt als een bus een m3 motor. 217pk geloof ik dat de eigenaar erover had. 6-pots wilwood remmen voor en 2 delige remschijven. kunnen geen kleiner velgen op dan 15 inch...

de rekord was nog best hard en de eigenaar had veel waarde aan de auto.. dus vandaar is hij nog klaar gemaakt. het dak kon ook nog uitgedeukt worden. en we hadden nog een sloper staan waar de hele voorkant vanaf is gekomen voor deze....:thumbup

hallo arno fijn dat je reageert! ijk dacht ff in de snelle tijd 6 pots te zien. maar dat was ff snel.

hij is al best ver en word morgen in de kleur gespoten! zaterdag kan je hem in principe ophalen als alles goed verloopt.

hierbij wat foto's:

DSCF7345.jpg

DSCF7344.jpg

ook had ik foto's beloofd van de opel manta A die gespoten is:

DSCF7352.jpg

DSCF7351.jpg

DSCF7350.jpg

en er is ook weer een opel commodore binnen gekomen. moet een 3.0E ingebouwd worden en de assen moet klaargemaakt worden zoals nieuwe bussen en in de kleur etc etc.:

DSCF7356.jpg

DSCF7355.jpg

DSCF7354.jpg

DSCF7353.jpg

bmw 2002 roeleert!:thumbup

die record..........:o:wtf

dat jullie die nog goed gekregen hebben.:thumbup

weer mooie projectjes.altijd een lust om naar te kijken.:wors

dat is uitgedeukt.

als je er een dak oplast trekt alles krom en moet je veel plammuur gebruiken... en het is meer werk...:thumbup

bedankt voor de reacties!:thumbup

deze week weer ff bezig geweest.

motor is eruit en de assen zijn eronderuit. vooras uit elkaar gehaalt dus die kan naar de straler. achter ben ik nu met een borstel op de slijptol schoon aan het maken. en me broertje is met een barstel het motorblok aan het schoonmaken. dat is nu inmiddels gebeurd... en staan in de lak. ook even het 3.0E blok uit de monza GSE sloper gehaalt. al met al een leuk klusje :duim:

overmorgen komen de gestraalde delen terug van de straler. en dan kunnen die ook gespoten worden. en uiteraard nieuwe bussen erin persen.

ook de carterpan van de oude motor afgehaalt voor de 3.0E. dat wat erin die carterpan zat was niet best :shock: ijzerschilfers met olie...(meer ijzer dan olie zelf haha)

de BMW heb ik nu ook foto's van dat ie in de kleur staat.

DSCF7379.jpg

DSCF7377.jpg

DSCF7373.jpg

DSCF7372.jpg

DSCF7363.jpg

DSCF7362.jpg

DSCF7361.jpg

DSCF7360.jpg

DSCF7359.jpg

DSCF7381.jpg

DSCF7370.jpg

DSCF7369.jpg

DSCF7368.jpg

mm, ik ga ff kijken of ik er nog een paar kan maken. zijn ook beetje hotsieflotsie foto's geworden:P komt omdat hij tussen andere auto's stond.

deze week weer ff bezig geweest.

motor is eruit en de assen zijn eronderuit. vooras uit elkaar gehaalt dus die kan naar de straler. achter ben ik nu met een borstel op de slijptol schoon aan het maken. en me broertje is met een barstel het motorblok aan het schoonmaken. dat is nu inmiddels gebeurd... en staan in de lak. ook even het 3.0E blok uit de monza GSE sloper gehaalt. al met al een leuk klusje :duim:

overmorgen komen de gestraalde delen terug van de straler. en dan kunnen die ook gespoten worden. en uiteraard nieuwe bussen erin persen.

ook de carterpan van de oude motor afgehaalt voor de 3.0E. dat wat erin die carterpan zat was niet best :shock: ijzerschilfers met olie...(meer ijzer dan olie zelf haha)

de BMW heb ik nu ook foto's van dat ie in de kleur staat.

DSCF7379.jpg

DSCF7377.jpg

DSCF7373.jpg

DSCF7372.jpg

DSCF7363.jpg

DSCF7362.jpg

DSCF7361.jpg

DSCF7360.jpg

DSCF7359.jpg

DSCF7381.jpg

DSCF7370.jpg

DSCF7369.jpg

DSCF7368.jpg

nog ff een update van de manta A, deze word donderdag in de grondlak gezet is de planning.

DSCF7411.jpg

DSCF7410.jpg

DSCF7409.jpg

DSCF7408.jpg

en nog een foto'tje van het motorruim van de commodore A 4 deurs:

DSCF7401.jpg

Terug
Naar boven