• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bettus accu's projecten topic: UPDATE! 8-01-2012!

waanzinnig topic om te volgen , als je dat kan met je vader en je broer ,dat is de droom van velen denk ik!!!!

ik zie dat je soms een motor in een kleur zet, houd die verf dat lang vol, moet je daar iets speciaals voor doen??

Zeer goed bezig!!!

grtjs ronny...

ja is ook leuk. en het belangrijkste; weinig ruzie in de werkplaats en vaak alleen maar lol maken haha.

ik loop nu 2 dagen bij me vader stage en ik doe nu de reparatiekant(grote, kleine beurt, distributie, APK enz enz) en me vader doet nu al het restauratiewerk. nou, is prachtig als je het zo kan verdelen.

motorblok moet je eerst helemaal met een staalborstel schoon maken zodat al het vet eraf is. dan vervolgens goed ontvetten. in de grondwerf zetten en dan in de kleur.

zorg er wel voor dat je verf hebt die warmte aan kan.

dan blijft het prima zitten. me vader rijdt nu constant al 8 jaar lang met een commo met een 6 pitter erin ook gespoten motorblok. en als je daarvan de kap open doet is ie daar nog mooier dan van de buitenkant. :wub

Prachtig werk weer.

Doe het jullie niet na.

Ik wil 12 mei ook eens lang komen, ff loeren. Verkopen jullie dan ook onderdelen?

Ben hier en daar nog wat spul nodig voor de mijne.

(o.a een resevewielkuipje, rep.deel, deurpaneeltjes rood enz...)

@sedan c1 wrote:waanzinnig topic om te volgen , als je dat kan met je vader en je broer ,dat is de droom van velen denk ik!!!!

ik zie dat je soms een motor in een kleur zet, houd die verf dat lang vol, moet je daar iets speciaals voor doen??

Zeer goed bezig!!!

grtjs ronny...

Ik heb na de revisie mijn blok ook netjes antraciet gespoten, dat is nu (ruim 50.000 km later) nog steeds erg mooi. Wel speciale verf gepakt toen, hittebestendige (tot 600 graden, dacht ik) verf in spuitbus.

Topic is inderdaad erg mooi om te lezen, ik kijk ook al een tijdje mee.

@Fearless wrote:Prachtig werk weer.

Doe het jullie niet na.

Ik wil 12 mei ook eens lang komen, ff loeren. Verkopen jullie dan ook onderdelen?

Ben hier en daar nog wat spul nodig voor de mijne.

(o.a een resevewielkuipje, rep.deel, deurpaneeltjes rood enz...)

ja er is ook onderdelenbeurs. niet alleen van onze kant, maar ook andere komen zoals willem bras en paul lekkerkerker.

heb je speciale verzoekjes van onderdelen die je zoekt kan je mij mailen dan zorg ik dat ik het klaar heb liggen.

groetjes melvin

ja. het uploaden is gelukt.

hierbij de foto's van het opbouwen.

IMAG0593.jpg

IMAG0592.jpg

IMAG0591.jpg

IMAG0590.jpg

IMAG0589.jpg

IMAG0588.jpg

Ziet er goed uit!! Mooi werk weer :thumb

Blijft een mooie auto zo'n C Rekord, een maat van mij

heeft nog een mooie Rekord C coupe 2.2L 6 cil staan

is nog een gave maar heeft een spuitbeurt nodig is nu

mat wit :D

Opbouwen gaat ineens vlot hè ;)

Ziet er inderdaad heel netjes uit, erg grondig aangepakt :thumb

Die kan de komende 50 jaar weer mee :)

@RISL wrote:Opbouwen gaat ineens vlot hè ;)

Ziet er inderdaad heel netjes uit, erg grondig aangepakt :thumb

Die kan de komende 50 jaar weer mee :)

nou zo vlot gaat het niet. opbouwen is leuk werk. maar je doet het merendeels met 2de hands onderdelen omdat nieuw moeilijk te krijgen is. dus alles moet schoongemaakt worden en daar gaat een hoop tijd in zitten.. :???: :(

Terug
Naar boven