• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bezig met 1.9CDTI box aan te passen..

Baas J.

Woont hier bijna
Wat een k*t werk zeg...:(

Ding moet straks 80mm AFM accepteren... en dat valt niet mee..

*gaat weer verder schuren, snijden en slijpen*

Is ook een leuke klus, maar euh die gewone AFM past gewoon in 1 keer. Dus waarom niet zo laten? En wat win je ermee dat je het aanpast?

Is ook een leuke klus, maar euh die gewone AFM past gewoon in 1 keer. Dus waarom niet zo laten? En wat win je ermee dat je het aanpast?

VXR AFM is 80mm, en normale Z20let is 70mm, past dus niet op de originele aansluiting.

Moet e.e.a. zo om kunnen wisselen bij Vmax van de maand. Dan 80mm in comp programmeren.

Image137-1-1.jpg

Zo moet t er ongeveer uit gaan zien.

Met de grotere doorlaat pakt je auto wat beter (en meer) lucht dat weer resulteert in meer vermogen.

Naast VXR turbo, injectors en uitlaat leek het me een goede toevoeging om alles beetje in verhouding te hebben.

VXR AFM is 80mm, en normale Z20let is 70mm, past dus niet op de originele aansluiting.

Moet e.e.a. zo om kunnen wisselen bij Vmax van de maand. Dan 80mm in comp programmeren.

Image137-1-1.jpg

Zo moet t er ongeveer uit gaan zien.

Met de grotere doorlaat pakt je auto wat beter (en meer) lucht dat weer resulteert in meer vermogen.

Naast VXR turbo, injectors en uitlaat leek het me een goede toevoeging om alles beetje in verhouding te hebben.

z22se box is niet goed voor een astra turbo, dan zit je AFM te dicht bij de turbo en daar kan ie slecht tegen.

19cdti box zit niet voor niks standaard op bv Corsa VXR nu.

z22se box is niet goed voor een astra turbo, dan zit je AFM te dicht bij de turbo en daar kan ie slecht tegen.

19cdti box zit niet voor niks standaard op bv Corsa VXR nu.

Zal best goed werken, maar algemeen bekend dat het er niet best voor is, voel maar es aan je AFM als je een stuk hebt gereden.

Zal best goed werken, maar algemeen bekend dat het er niet best voor is, voel maar es aan je AFM als je een stuk hebt gereden.

Gaat een 80mm AFM veel meer vermogen op leveren?

Ben benieuwd?

Ik hou het in de gaten, anders peuter ik er ook ff 1 op.

Gaat een 80mm AFM veel meer vermogen op leveren?

Ben benieuwd?

Ik hou het in de gaten, anders peuter ik er ook ff 1 op.

Ik heb toevallig mijn standaard luchtfilter geredirect. Of te wel de 2 buisjes wat in een astra g luchtfilter zit verwijderd. Zelfs dat is al merkbaar. Dus van 70mm naar 80mm lijkt me zeker merkbaar.

Ben ook erg beniewd naar het eindresultaat hiervan. :D

Ik heb toevallig mijn standaard luchtfilter geredirect. Of te wel de 2 buisjes wat in een astra g luchtfilter zit verwijderd. Zelfs dat is al merkbaar. Dus van 70mm naar 80mm lijkt me zeker merkbaar.

Ben ook erg beniewd naar het eindresultaat hiervan. :D

Hoi,

Nou heb je de carterventilatie weer op de binnengaande slang zitten. Jij zei toch dat deze op het carter zat bij jouw?

je weet dat er onderop het luchtfilterhuis van een cdti een aansluiting zit die ongeveer zo groot is als de carterventilatie? Ik ga van de lente/zomer (iig met mooi weer) mijn crossover eraf halen.

Terug
Naar boven