• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bezigheids therapie, turbo en V6 inbouw..

origineel gepost door Jerremy

Ah, ok. de latere 5.0 V12 dus.. :thumbup

Maar is wel (en blijft) een automaat ?

V12 is al van het begin 5.0 liter geweest. is later nog wel vergroot naar 5.4 oid. Blok bestaat in weze uit twee gekoppelde 2.5 6 in lijns.;)

Heb een keer gehoord dat een handbak van een v8 er tegenaan zou moeten passen...:hmmz

Vrienden van mij werken bij Molenaar in Vierlingsbeek, daar verhuren ze drift en race BMW's. Die hebben een BMW 750i van 98 om zelf mee te vegen. diff dicht gelast en schuiven maar...(met de airco aan en ondertussen tv kijkend op de dikke leren stoelen..:o)

Dat 'ie 5 liter is geweest va begin weet ik ook wel, maar ik heb het over de vermogens verschillen.

De eerste hadden iets van rond de 280 pk. dat werd daarna 300 pk. Vader van een maatje van me heeft een 750i. Uit '93

Machtige machine, dubbel glas, sluitbekrachting op portieren volgens mij ook..

Jammer dat de beste man er niet al te veel mee rijd, en ook veel problemen heeft ermee, o.a. met airco.

Maar ja, dat zal wel komen omdat er niet al te veel mee gereden wordt.

Ik begrijp niet goed wat de voordelen zijn van zo'n groot blok. Vrij programeerbaar of niet, hang er dan liever een blok in van een E39 M5, heeft al 400pk, is niet zo lomp en maakt een schitterend geluid.

Ja dan hadden we er ook een 600pk Cosworth motor in kunnen bouwen. Gaat er om dat er iets gebouwd word wat een ander niet heeft en waarschijnlijk ook nooit zal krijgen. En daarbij de pk's zijn misschien wel laag, maar deze motor heeft zoveel potentie dat als hij verder door getuned wordt je pk's kunt halen waar je U tegen zegt zoals bijvoorbeeld 2 turbo's.

DSC00448.jpg

origineel gepost door Jerremy

origineel gepost door rabbitopc

en in wat voor auto komt die v12 dan ?

Ford Sierra volgens mij.

zeker weten dat dit een ford sierra is, zal wel een sedan zijn. in ieder geval aan de kleur (smoke stone green) zou het om het facelift model bj: 92/93 kunnen gaan en dan zou het een gt(vaak op kenteken als gl) moeten zijn. of het is model mk2 vanaf bj 90, dan moet het een cossie zijn. orgineel zijn alleen deze sierra's met deze kleur geleverd.

niels van wie is deze sierra? ik ken nogal een hoop mensen uit de ford wereld.gr,martijn

Vandaag onderdelen van Burton binnen gekregen voor de Sierra, en bezig geweest met het uittekenen van de motorsteunen.

Bus gedraaid voor de nieuwe rubbers.

Digitaal gemaakt voor de watersnijder..

Camberplates en draagermen binnen gekregen,

Veerschotels aanpassen, normaal moeten er paar gaatjes bij geboord worden maar ik vond het steviger en mooier om er een las plaat voor te maken en die aan het chassis te lassen.

Origineel

Stuk verslijpen

Stalen lasplaat die op de veerschotels komen

En dan komen de camberplates er weer op

Vandaag ook de velgen en nieuwe bandjes weer opgehaald

Aarig wat werk nog aan het chassis, heb het complete schutbord er uit geslepen om alles weer netjes pas te krijgen.

Nieuwe delen uittekenen

Eerste aanhechtingspunt op het chassis gemaakt

Templates voor het schutbord maken, als die straks goed passen word het plaatwerk gekant

mooi man.. ziet er goed uit. :thumbup

Mooie mallen.. goed passend.

Heb je vaker gedaan zo te zien ! :jerry

Keep up the good works !

grtz.

Terug
Naar boven