• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bezigheids therapie, turbo en V6 inbouw..

Hoi, dat plaatwerk voor die calibra turbo op de vorige pagina? Waar heb je dat vandaan als ik vragen mag? Ik ben namelijk op zoek naar een setje chassisbalken voor een Calibra/Vectra2000, maar origineel niet meer leverbaar...

Jeroen

Op moment niet veel bijzonders, veel reparatie werk op moment, daarnaast ben ik de hele toko aan het opruimen. Alles ff weer netjes reorganiseren.

Wel hebben we het remsysteem voor de Ascona B bijna klaar. We hebben originele 5 gaats naven van Irmscher die zo op de fusse's van Ascona/Manta/Kadett C enz. passen. Mooiste hiervan is dat je geen aanpassingen hoeft te doen aan je stuurarmen zoals bij de 5 gaats ombouw met Commodore delen. Ik wil deze naven ook nog gaan na maken uit aluminium. Achteras ombouwsetje is ook bijna klaar.

cimg1522l.jpg

cimg1523.jpg

cimg1527.jpg

Inventor!!!! tekenen ik/we het, doe het ook voor mijn werk.

Solidworks is voor mij een beetje het gevoel dat een Opel rijder heeft met VW.....

Voor de geïnteresseerden heb ik straks ook Aluminium naven voor 5 gaats ombouw voor de Ascona/Manta/Kadett fusee's, naven zijn zo te monteren op het originele fusee.

dsc0556bh6.jpg

dsc0556bh5.jpg

[rquote=1848043&tid=84216&author=cooperdude]Inventor!!!! tekenen ik/we het, doe het ook voor mijn werk.

Solidworks is voor mij een beetje het gevoel dat een Opel rijder heeft met VW.....[/rquote]

okee. ik werk zelf met solidworks op me school. wel een fijn programma, zeer mooi en uitgebreid.

ik ga dit programmatje ook is installeren. lijkt me leuk.:thumbup

[rquote=1849991&tid=84216&author=bettus accu][rquote=1848043&tid=84216&author=cooperdude]Inventor!!!! tekenen ik/we het, doe het ook voor mijn werk.

Solidworks is voor mij een beetje het gevoel dat een Opel rijder heeft met VW.....[/rquote]

okee. ik werk zelf met solidworks op me school. wel een fijn programma, zeer mooi en uitgebreid.

ik ga dit programmatje ook is installeren. lijkt me leuk.:thumbup[/rquote]

Heb op school ook solid works gehad. Echter hier leer je maar de basis handelingen van zo een programma.

Vind het op zich een fijn programma. Heb ook met Pro Engineer gewerkt maar dat werkt niet zo fijn als Solid Works. Nu werk ik echter op een engineeringsbureau en daar hebben we heel veen Unigraphics en Inventor. Maar bij bepaalde projecten hebben we ieder anders tekenprogramma ook. Teken het liefste op Inventor en Solid Works en Unigraphics.

Fijne programma's inderdaad.

Als er mensen zijn die iets in een bepaald programma gemaakt willen hebben kan ik altijd iets regelen:)

Groeten Twan

[rquote=1849638&tid=84216&author=Manta-aero]Ben ook wel benieuwd! Maar dan wel voor "normale" monza remschijven, niet de klaverblad remschijven van Irmscher.[/rquote]

Dat moet te maken zijn dacht ik toch !

Achterkant zijn we nog mee bezig, set word zo gemaakt dat je met je standaard achteras de brede steekassen kunt monteren, wel moet je dan gelijk schijfremmen monteren achter. Mocht iemand nog een keer een oude remschijf van een monza over hebben en zin hebben om die een keer op de post te doen.

adapterkit.jpg

schijven van een commo b zijn die gelijk aan monza

dacht het wel

als iemand hier een goedantwoord op kan geven heb ik ze wel liggen

Terug
Naar boven