origineel gepost door Banaantjes
origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door Banaantjes
origineel gepost door Famempeters
Robert .
wat is de meerwaarde van dat lampje ????? mits de brandstof meter gewoon werkt .
zou mij geen moer uitmaken niemand zou en hoeft het te weten . en ik kom nooit onder een kwart van me tank dus ik ga nooit zover dat ik het lampje brandend zou hebben .
niet in nederland met veel pompen en zeker niet op de duitse autobaan met wat grote afstanden tussen de pompen .
dus leg mij s.v.p de meerwaarde is uit :hmmz of is het voor jou wel een sport rijden tot het lampje brand en de auto begind te bokken .
Bert
Ik wil hier even op inspringen.
Bij mij brand ie nu al 2 maanden lang.
En ik heb al meer dan 1000 km gereden.
Reden?
Ik rij op gas en dan kost het je alleen maar geld als je een volle tank van ongeveer 60 kilo mee moet sleuren.
Maar het is wel handig om te weten hoeveel je nog aan benzine er in hebt zitten. brand ie ? dan is er niks aan de hand. gaat ie knipperen even 5 liter benzine tanken
houd er wel rekening mee dat je benzine pomp op den duur kapot loopt als je de tank leeg houd.
Deze pomp draait altijd namelijk, ook wanneer op LPG gereden word. (zeker als het een originele opel Necam Koltec installatie betreft).
dit omdat de pomp normaal als je op benzine zou rijden regelmatig in de benzine hangt na het tanken en daardoor gekoeld word door de benzine, en nu dus niet (nooit) gekoeld word.
en dat er veel condens in de tank komt als je met een lege tank blijft rijden.
Willem
Ik zorg er wel voor dat ik altijd nog verder kan rijden op benzine als er ooit een probleem is met gas.
Dan zou dat wel voldoende moeten zijn niet?
En ook is het zo dat (volgens mij) de eerste paar seconde de motor ook benzine loopt.
Gaat helemaal niet om dat ie op benzine loopt koud of niet (dat is overigens VERPLICHT bij G3 dat ie koud op benzine draait)
gaat erom dat het benzine nivo in de tank lager is dan de pomp motor van je benzine.
deze pomp motor geniet normaal ruim 70% van zijn tijd van volledige koeling van de benzine waar de pomp volledig onder ligt.
en nu ligt de pomp BOVEN het benzine nivo, en dus in de lucht, en zoals bekend koel lucht minder als benzine.
Let er ook op, dat de Benzine pomp ook CONTINU draait als je op gas draait.
dus dat de pomp 100% van de tijd zonder enige vorm van vloeistof koeling van buitenaf loopt te draaien.
Je wil niet weten hoeveel Benzine pompen ik hierdoor al heb moeten vervangen bij LPG Vectra's B
Tis maar een tip hoor.
Als je de tank op minimaal een 1/3e vulling houd is het al voldoende om de pomp heel te houden.
en let wel dat je m af en toe eens vol gooit, daar je straks nog enkel water in de tank heb van het condenseren....
Willem