@opelkadetje wrote:nice.. lekker bezig, haal ook even je achterlichten er compleet uit.... daar op de randen waar je achterlichten tegenaanklemmen gaan ze ook regelmatig roesten.....
Zal dit ook nog even bekijken. thnx 4 the tip :thumb
Fase 1 is bijna klaar,
Afgelopen 2 avonden weer aan de gang geweest. Aller eerst de 2 ronde gaten achter het voorwiel aan gepakt (beide kanten). Hier was helaas weer roest te vinden. Maar zoals het steeds gaat. Niet verrot. Lekker met staalborstels en schuurpapier te werk gegaan en een dikke laag lookdmenie op gesmeerd. In dit geval geen zinkprimer omdat ik dat in een spuitbus heb en de loodmenie gewoon in een potje, dus lekker kwasten met dat spul. Gisteren daar nog even een laag tektiel overheen gespoten.
Ook achter het voorwiel de kleine hoeveelheid steenslag aan gepakt (beide kanten). Omdat dit net uit het zichtlijn loopt eerst lekker met een lakstifje lekker dik gesmeerd en vervolgens met de spuitbus de kleur wat egaliseren.
Heb ook nog even mn luchtfilterbox er uit gehaald. Een klein plekje daar onder aangepakt. En hem weer goed aangesloten op de box die er onder zit (vol verbazing naar zitten kijken)
Iemand een idee wat daar de functie van is?? Overigens mooi te zien hier op de foto het werk van 4 jaar terug., misschien niet mooi, wel duurzaam
Eveneens er achtergekomen dat de aanzuigslang van de luchtfilterbox naar de luchtmassameter gescheurd is

, zal ik straks even een nieuwe voor bestellen. Tape moet het eerst maar even afdichten.
De voorkant is nu grotendeels afgerond (zoals genoemd, had ik 4 jaar terug als eens wat gedaan, blijkt nog steeds goed te zijn) Dus de voorbumper heb ik er maar weer voor gezet:
Volgende keer gaan de sideskirts weer tegen de auto. Hoop dat ik dan ook weer wat onderdelen van mn vriend heb terug gekregen dan kan ik ook de achterzijde afronden.
---Word vervolgt---