• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bij welk prijsverschil E10 rijden?

RISL

Forumbewoner
Beste forumleden,

Gisteren viel mij op bij het tanken dat de prijs voor Euro 95 en E10 exact even hoog is.

Nu weet ik dat je E10 kunt rijden om milieutechnische redenen enzo, maar zijn er meer redenen?

Bij mijn weten rijdt E10 minder zuinig, maar hoeveel minder zuinig rijdt het nu eigenlijk? Mocht de benzineprijs sneller stijgen dan de prijs van E10, vanaf welk prijsverschil kun je beter op E10 gaan rijden?

Ik kom vrij regelmatig in Frankrijk, maar ken het prijsverschil t.o.v. Euro 95 niet uit m'n hoofd. Ben wel benieuwd vanaf wanneer je beter op E10 kunt gaan rijden.

En heeft het ook nog bijkomende voordelen, zoals bijvoorbeeld, minder roetafzetting of betere smering van de motor?

Ik hoor graag van jullie.

Ja, dat is algemeen bekend en dat was ook mijn vraag niet.

Mijn Ibiza mag wel op E10 rijden en ik vroeg me af of iemand wist vanaf wanneer dat rendabel is?

Met e10 rijd je ongeveer 5% onzuiniger.

Het heeft ook minder smerende eigenschappen.

En als je goede euro 95 tankt zal de motor daar niet vuiler van worden dan dat je e10 tankt.

Oftewel gewoon 95 tanken.

Het heeft meer nadelen dan het prijs verschil.

5% onzuiniger.

Dus als het prijsverschil groter wordt dan 5% (in het voordeel van E10) zou E10 financieel gezien de betere keus zijn?

Bedankt voor de info (ook over de smerende eigenschappen).

Houd er ook rekening mee dat je auto bij temperaturen onder nul niet of nauwelijks wil starten

Verstuurd van mijn GT-I9000 met Tapatalk

Okay, klontert E10 gemakkelijker dan benzine?

Is er geen winter E10 zoals er winterbenzine is?

Terug
Naar boven