• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

bijna ongeval door losse wielen.

de garage heeft er 50 euro voor gevraagt ik heb het gekocht maar nu kan de lager er niet meer op dus weeral kosten van 120 euro de lager nieuw kost 70 euro in een auto winkel en bij de garage vragen ze er 90 euro voor, vind het echt veel geld voor zoon oude auto maarja wat moet dat moet maar

ja mijn wiel was er een keer afgevallen tijdens het rijden, gewoon over de lager en die bout heen :O.

geen pretje! maar ik heb gewoon nieuwe trommel met remschoen en as en lagers gehaald voor 20eu.

zelf erop gezet verder was er niks aan de hand behalve een hart verzakking XD.

dus het lijkt me goedkoper als je er gewoon eentje van de sloop haal.

wel even controleren of die lagertjes beetje goed zijn.

succes.

@Klopper wrote:Om eerlijk te zijn draai ik m'n wielbouten nooit aan met een momentsleutel :P Zelfs het nadraaien laat ik achterwege... Denk dat ik dan gewoon met geluk op het juiste aantal nm's zit ofzo :P

Dop 17, hefboom van ±40cm en dan bijna m'n volle gewicht erop...

Moet hierbij wel zeggen dat ik alles degelijk voorbereid voordat ik aan de laatste draai begin... Kortom; kruislinks met de hand aandraaien, dan alles strakker aandraaien dat er geen beweging meer in zit, auto laten zakken en dan volledig vast...

Weet alleen even niet meer hoe dit machtige stukje gereedschap heet... Maar hij ligt op deze foto linksonderin op de grond... In dit geval had ik 'm verlengd met een koppelstuk, maar dat gebruik ik bij de wielen dus niet.

IMG_1963.JPG

In het ergste geval kan je altijd nog loctite gebruiken op het schroefdraad, dan weet je zeker dat hij niet los trilt :)

Ik gebruik die standaard sleutel die bij m'n auto zit. Ook goed kruislinks aandraaien en weer op de grond. Dan met m'n gewicht er een paar keer op deinen :) Dan een stukje rijden (plusminus 30 km met snelweg) en thuisgekomen nog eens hetzelfde :)

@jordygsi wrote:ja mijn wiel was er een keer afgevallen tijdens het rijden, gewoon over de lager en die bout heen :O.

geen pretje! maar ik heb gewoon nieuwe trommel met remschoen en as en lagers gehaald voor 20eu.

zelf erop gezet verder was er niks aan de hand behalve een hart verzakking XD.

dus het lijkt me goedkoper als je er gewoon eentje van de sloop haal.

wel even controleren of die lagertjes beetje goed zijn.

succes.

ja was van een sloop auto ik zei zo dat moet ik hebben en die zo van ja daar die auto en toen zei ik dat ik het er zelf af ging doen en daar verschoot die van want ik denk dat die nog meer wow vragen als 50 euro voor die stommen as en ik heb hem al gekocht moest het dringend hebben nu sebiet nog die lagers halen en dan weer rijden hoop ik

de pen zat er bij dus moest ik niet meer gaan zoeken :D

en ik heb hem met de hand vast gezet en een klein tikje met de sleutel goed of nog tevast?

Terug
Naar boven