• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bijna tijd voor een nieuwe turbo

ben inderdaad uiteindelijk wel van plan er een garrett op te gaan gooien. maar dat mag opzich nog wel een jaartje wachten, ik vind ze ook vrij duur zon garrett.

en als er een garrett opkomt, wil ik ook meteen alle internals veranderen, zuigers en drijfstangen etc..

als je tog voor een garrett wilt gaan, zou ik lekker dat jaartje geduld hebben en doorsparen en het gelijk goed aanpakken. als je nog 500 euro erbij doet voor de prijs van de turbo die je nu wilt gaat kopen heb je een garrett. garrett is wel apart maar alles word wel op maat dan, geen plug and play.. en ja het rijd verdomd goed zo een garrett, turbinewiel draait zelfs nog rustig een seconde of 20 na nadat je de motor uitzet :jerry

groetjes ram

ja daar heb je gelijk in, maar die garrett heeft nog lange geen haast. liever stapje voor stapje omhoog met me pk's

je hoeft ook niet gelijk 400 pk te gaan rijden met een garrett :P. maargoed het is hoe je het zelf wilt aanpakken he ;)

groetjes ram

ik heb maar een LEH lader besteld, met geupgrade actuator. word dus een leuke kerst dit jaar.

daarnaast ook nog een FMIC, adapterset voor regelbare brandstofdrukregelaar en directe luchtinlaat.. een 76mm pijp naar me gasklep had ik al liggen.

dus eerdaags is me hele aanzuigtraject verbeterd king:

hoe zit dat eigenlijk met m'n oude LET turbo, kan ik die gewoon verkopen aan een reviseerbedrijf voor een leuk prijsje? of zijn die dingen rijp voor de afvalbak?

want anders maak ik em schoon, en lijst ik em in, en hang em aan de muur :jerry

ja das ook wel een goed idee :P

ik stond afgelopen autorai nog voor een 6lijn motor van mercedes waarbij ze dat hadden gedaan, zag er erg fraai uit!

De Walbro pomp ik gebruik ze niet meer tot 300+ pk gaat nog 400pk redden ze niet heb ik al meerdere keren op de dynobank mee gemaakt.

Ik monteer alleen nog pierburg.

Zijn die pierburgs zo ipv je oem pomp te plaatsen?

Ik wil straks met de coupe rond de 315pk draaien.....wil een goeie brandstofpomp hebben, huidige is nu een ton oud.

nou was er laatst een topic over het afstellen van je actuator.. en nu ik een nieuwe turbo inhuis heb, met een geupgradee actuator, vraag ik me dus af hoe je die meot afstellen.

indat topic werd gezegt, dat je er maar gewoon af moet blijven enzo. maar dat gaat in dit geval nogal lastig als je em op je auto wilt hebben.

ieder hier ervaring mee, want lijkt mij dat je er inderdaad niet zomaar aan gaan zitten klieren enzo..

388551_201702933249639_100002298008271_438880_459811973_n.jpg

381779_201702529916346_100002298008271_438877_66874305_n.jpg

maar wat plaatjes erbij

@Baas J. wrote:Waarom niet :P

precies!! maar moet echt ff uit gaan zoeke hoe zon actuator afgesteld moet worden.. want als die verkeert staat, zal dat vast niet goed wezen voor me turbo.

je kan hogere drukken rijden door het te verstellen. daarom als je het gaat verstellen stel telkens een klein stukje en ga dan weer rijden. niet dat je dalijk 1.5 bar rijd op een standaard ecu..

dus het is een must om eerst ff een drukmeter erbij te halen, voordat ik aan die actuator ga zitte.

Terug
Naar boven