• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bijna tijd voor een nieuwe turbo

:thumb Dan gebeurt er niets extreems Frank!

Je verhoogt alleen de invoer van meer lucht van de Turbo naar de motor.

Krijgt ie te veel lucht(druk) dan valt hij in de noodloop en moet je snel zorgen dat je op de vluchtstrook komt. :D

Bij de tuning Fase 1 doen ze precies het zelfde.(andere software) en meer druk via het opschroeven van het moertje.

Tot hij het gewenste effect geeft op de bank qua vermogen.

Als je zelf iets schroeft dan gaat je vermogen van 237 naar 240 Pk bij een z20-let. als voorbeeld.

Zelf heb ik hem ook afgesteld de H turbo omdat ik zo stom was een niet geupgrade actuator te bestellen.

Hij loopt nog steeds te rijk en wordt gekoeld door de Ethanol. :???:

Na mijn vakantie schroef ik hem nog wat op en een volledig 76mm systeem.

Gr. peter.

ik ben ook niet wezen kijke met me stomme kop, heb het nogal druk nu me zusje een huis heeft gekocht enzo.. dus klus me de.. :swear

nee inderdaad, het word pas echt een duur geintje als je er ballbearings enzo in wilt. dan kost ie ineens het dubbele

@Baas J. wrote:Maar weet nog steeds niet hoeveel mm t origineel is :P

Bij mij staat de actuator stang nu 1.6 mm. met de 2 moertje meegerekend.Vanaf de onderkant met een H-turbo en inj.

@dion87 wrote:tja hij loopt nog prima enzo, spoelt lekker op. maar ben die 191pk onderhand wel gewent, en hij moet harder haha.

dus dan maar meteen beginnen met de turbo en FMIC

maar als die niet al te veel speling heeft die oude turbo, bewaar of verkoop ik em gewoon.

Je kunt hem ook laten chippen bij EDS met een LET turbo hoor, heb je een 235/240 pk. Als de turbo nog goed is is het zonde om hem te vervangen eigenlijk. Monteer je nog een olierestrictiebout voor het behoud van deze en wie weet mischien gaat ie nog wel een 40.000 km mee. En als je besluit om een LEH turbo daarna een keertje erop te zetten kun je voor een 100 euro en als je geluk hebt voor niets de software ook weer aan laten passen bij EDS. Het mooi vind ik van een LET turbo is dat deze na het chippen bij EDS eerder opspoelt dan een LEH, is ook maatje kleiner, heb je onderin veel koppel. DE LEH lader komt wat later in. Kun je wel meer pk's mee draaien........

Hoeft trouwens niet perse bij EDS hoor, andere tuners doen het ook zolals V-maxx, klasen motorsport en VBD Works.

OEPS, had niet goed gelezen, je had de turbo ondertussen al binnen zag ik. :D

Please ga gewoon een stukje verder rijden (Klasen/VMAX), Ik heb zelf slechte ervaringen met EDS en ik raad het niemand aan (Tenzij je flink wat geld over hebt).

Als je toch graag naar EDS wilt doe dan niets met standaard ingeladen map, ga gelijk voor Custom mapping zodat je zeker weet dat alles goed zal werken.

In ieder geval succes ermee :)

Misschien zijn mijn 470cc injectoren dan wel wat voor jou want ik ga naar 630cc.. En ik zou eerst alles veranderen dus ook je uitlaatsysteem en dan af gaan stellen..

Groetjes Ram

@16VCalibra wrote:Misschien zijn mijn 470cc injectoren dan wel wat voor jou want ik ga naar 630cc.. En ik zou eerst alles veranderen dus ook je uitlaatsysteem en dan af gaan stellen..

Groetjes Ram

ligt eraan hoeveel je ervoor vraagt :P op de site van regal staan 470cc voor 120 pond met nieuwe rail erbij

@XpLoD wrote:Please ga gewoon een stukje verder rijden (Klasen/VMAX), Ik heb zelf slechte ervaringen met EDS en ik raad het niemand aan (Tenzij je flink wat geld over hebt).

Als je toch graag naar EDS wilt doe dan niets met standaard ingeladen map, ga gelijk voor Custom mapping zodat je zeker weet dat alles goed zal werken.

In ieder geval succes ermee :)

ja ik ga zoiezo voor een opmaat gemaakte map, al wil ik een standaart remap kan ik het ook in nederland laten doen dusja..

Zou het eigenlijk verschil maken op een standaard Z20lel om daar een LEH turbo op te schroeven?

Nu blijkt dus dat mn Z20lel voorzien is van een LEH lader. Gisteren in de 200PK Astra H van mn neef gereden met 200PK en die voelt minder snel aan dan mn eigen GTC met die LEH lader.....

Weird stuff. Was bij de garage niet bekend dat mn auto een LEH lader had....

Normaal heeft een lel 170pk. Hij heeft een 200pk versie maar de mijne is veel robuuster met oppakken en doorversnellen. Ik heb in zijn LER gereden en dat viel me enigzins tegen....

De LEH lader is groter en komt wat later in, de LET lader pakt vroeg op en knalt er meer in zeg maar, vooral als ie gechipt is.

Daarom lijkt ie in eerste instantie sneller, hij is daarin tegen wel eerder "uitgeput" zeg maar.

Nou, bij mij komt hij toch echt bij 2000rpm op gang en die LEr van mn neef pas bij 3000 ofzo.

Maar die trap van achter is bij die van mij vele malen groter tot aan de 6000rpm

het kan ook goed zijn dat jullie verschillende software hebben + verschillende turbo.. dus dat je daarom zoveel verschil merkt.

200pk is niet altijd maar het zelfde

Dat klopt idd wel :)

Maar sta er nog steeds er raar van te kijken dat er een LEH turbo op mn Z20lel GTC gemonteerd zit. Ik wist het niet en bij de garage wisten ze het ook niet. Anyway, beter van zo toch?

Terug
Naar boven