• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

bikecarbs op een c20ne

bjornno

Post weinig
hoi nu ben ik l een tijdje aan het uitzoeken hoe men bikecarbs op een c20ne bouwt .ik vind wel een paar dingen maar heb toch een paar vragen onder welke hoek moeten deze komen of mag het gewoon recht? hoe stelt men ze af moeten er andere sproeiers op ?en hoe stelt men de onsteking af na dat er een 18S onsteking op zit ?ik hoop dat er iemand antwoorden op heeft alvast bedankt

heb al op die site gekeken vind niet er niet echt iets maar bedankt voor de info heeft nog iemand info over bikecarbs

Heb je youtube al bekeken...

Staan er best veel op met carbjes...ook 1 nova met r1 carbs die door de motorkap steken....Onder een hoek! nog verder als floatboal level horizontal!

Schijnt op die motorfietsen zo te zitten?????

ik heb het gezien op youtude er zijn nette dingen bij vraag me wel nog altijd af hoe ze de onsteking afregelen

mmm een ouderwets systeem er op...

zoiets als een contacptunt ontsteking oid.

manta 1.8s ontsteking is het mooiste.

Sommige doen met vacuum vervroeger. sommige zonder.

dat had je mij met u2u verteld ik bedoel eigenlijk als je de motor op zijn punt heb staat je onsteking op nul graden bij ondere motoren stonden op de poulie graden zodat je met de strobo voor of na onsteking geven

Ik heb gehoord.....14 graden vaste voorontsteking....dat doe je met een instelbare stoboscooplamp.

Maar dat is als je zonder vervroeging gaat rijden.

Was laats bij iemand met een kitcar...webers er op en wel vervroeging...maar was nog niet getest of het beter ging met of zonder

origineel gepost door Fearless

Ik heb gehoord.....14 graden vaste voorontsteking....dat doe je met een instelbare stoboscooplamp.

Maar dat is als je zonder vervroeging gaat rijden.

Was laats bij iemand met een kitcar...webers er op en wel vervroeging...maar was nog niet getest of het beter ging met of zonder

Maar een c20ne heeft toch een niet verstelbare ontsteking, en heeft dan dus ook geen merkteken op het vliegwiel? hoe doe je dat dan met een lamp?

En ik weet niet beter dat als men met webers rijd (vergelijkbaar met motor carb's?) dat de centrifugaal vervroeging blijft bestaan, en de vacuum vervroeging er af gaat/moet

De lamp op je krukaspoelie;)

Streepjs zetten eventueel.

Die centrifugaal werkt toch ook op de vacuum?

K ben er nog niet uit wat beter werkt....met of zonder vervroeging.

hmm das een goeie :P ik weet wel dat het en centrifugaal was samen met de vacuum.

Zal wel is kijken wat er gebeurt als die op de bank kan...ff prutsen met en zonder, samen met iemand die er verstand van heeft.

origineel gepost door Fearless

hmm das een goeie :P ik weet wel dat het en centrifugaal was samen met de vacuum.

Zal wel is kijken wat er gebeurt als die op de bank kan...ff prutsen met en zonder, samen met iemand die er verstand van heeft. :thumbup

een wat op je vliegwiel monteren een PICKUP en het was blijkbaar toch een goei vraag van mij over de onsteking

Pickup = zelde als halgever. Maja die heeft vaste waarden met std kabelboom en ecu, kan je zo weinig aan doen, kom je dus aan van die eigenbouw kabelboom systemen.

Terug
Naar boven