• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

bikecarbs op een c20ne

Je kan ook gewoon eerst eens het merkteken op je poelie opzoeken en je 1e cilinder op Bovenste dode punt (BDP) zetten. (dit doe je met een micro meter).

Beste is bij 5mm voor BPD al je de motor linksom draait stoppen en markeren op poelie, daarna 5mm voor BDP rechtsom en ook markeren op de poelie. Het midden tussen die 2 is het werkelijke BPD.

Het BDP via de micrometer op werkelijk bovenste stand zuiger te meten is bijna niet mogelijk daar je zuiger bovenin bijna niet beweest en je toch een relatief grote hoek kunt draaien (niet nauwkeurig)

Als je motor dan echt op nul staat dan deel je die poellie door 360 (graden) en dat kun je daarop aftekenen.

Dit is als je een motor nieuw opbouwt voor vermogen een must.

Nu weet je per stukje verdraaiing van je motor werkelijke waar je krukas staat.

Daarna de motor dan netjes met een stroboscooplamp afstellen en je kunt aan de streepjes goed zien op je poelie waar je bent met je tijdstip. en daarbij je onsteking zo afstellen dat hij bij stationair (zonder vacuum, afdoppen!!) op de gewenste voorontsteking komt te staan.

Als je gasgeeft zul je de onsteking het tijdstip zien vervroegen (centrifugaal, ook wel mechanisch genoemd).

Bij het aansluiten van je vacuum (indien gewenst) zul je zien dat deze de onsteking het tijdstip nog verder aanpast (gebeurt dit niet kan het zijn dat je vacuumpotje lek is pof hij zuigt ergens valse lucht).

origineel gepost door Bart Hoedemaker

Pickup = zelde als halgever. Maja die heeft vaste waarden met std kabelboom en ecu, kan je zo weinig aan doen, kom je dus aan van die eigenbouw kabelboom systemen.

Oh ja maar dan pak je zon appart en duur ontstekingssysteem terwijl het heel simpel en goedkoop met originele opel delen wil.

dat is al een betere uitleg over de ontsteking en voor de bikecarb moeten daar op voorhand andere sproeiers in of is dit testbank werk

Zoiezo tesbank werk.

Voor mijn 16v boor ik ze uit tot1.85mm

Staat in een artikel van Bogg Brothers...

How to fit bike carbs inypen op google...dacht ik...is een pdf bestand.

Zo ga ik de bank op, dan kunnen ze daar wel zien of de naalden omhoog moeten, of de sproeiers nog groter....of de onsteking verdraaien of de nokkenassenstellen.

Daar zullen ze dr vast wel verstand van hebben ;)

ik heb het gezien het pdf bestand .nog even wat anders een onsteking van een 1600 s van kadett werk dat ook voor een C20NE

origineel gepost door ShockWave

Als je R1 carburateurs wil gebruiken dan moeten de carburateurs qua zijaanzicht toch wel vrij scheef staan (+/- 45 graden) zodat de vlotterkamers netjes horizontaal staan.

Je mag wel ietsje afwijken maar hoe verder je afwijkt hoe slechter dat is!

hoe zit het dan als een wheelie zou maken ??

Vraag ik me ook af..........

Wat ook zoiets raars is...

Als de vlotters dicht zijn kan ik gewoon door de benzine toevoer blazen. (bij een scootercarbje kan dit absoluu niet) zal wel goed zijn.

Was bij mijn kawa carbjes ook zo.

origineel gepost door bjornno

ik zal het ook eens intikken ma ondervind wel dat het meer om 16 KLEPPERS gaat

Kijk ook eens rond op de vw forums...

polo86c forum bijv...

Serge pot is de man als het om bikecarbs gaat

hij wou alleen geen spruitje voor me maken:cry

In de vw scene zie je het heel veel 8v op motorcarbs:wub

Terug
Naar boven