• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

bizarre benzine meter

hanskadett

Post veel
heren ik heb sinds kort een astra g station waar ik al enkele elec. probleempjes mee heb gehad maar deze slaat alles.

de benzine meter geeft gewoon perfect aan tot ik de snelweg op ga en vaart maak.

na een km of 5 stijgt de meter ineens langzaam tot hij helemaal vol aangeeft.

eenmaal van de snelweg af gaat deze weer na een km of 5 naar de juiste stand.

kortom :wtf

[rquote=1834038&tid=139860&author=red-bull]hallo,

kijk je spanningsregelaar van de dynamo maar een na , is waarschijnlijk de boosdoener.

hierdoor krijg je een varierende spanning in je boordnet en je instrumenten zijn hier gevoelig voor.

heb dit paar weken terug nog gezien bij een vectra B .

mvrg Rob [/rquote]

Wat Rob zegt kan heel goed.

Bij mij was het de temperatuur van het koelwater niet helemaal zuiver. Dan weer warm en dan weer kous enz.

Toen mijn dynamo kapot ging heb ik hem uiteraard vervangen maar nu doet het koelwatertemperatuurmeter ook weer prima ! 2 vliegen in 1 klap dus.

Groet, Rik

[rquote=1834038&tid=139860&author=red-bull]hallo,

kijk je spanningsregelaar van de dynamo maar een na , is waarschijnlijk de boosdoener.

hierdoor krijg je een varierende spanning in je boordnet en je instrumenten zijn hier gevoelig voor.

heb dit paar weken terug nog gezien bij een vectra B .

mvrg Rob [/rquote]

Wat Rob zegt kan heel goed.

Bij mij was het de temperatuur van het koelwater niet helemaal zuiver. Dan weer warm en dan weer kous enz.

Toen mijn dynamo kapot ging heb ik hem uiteraard vervangen maar nu doet het koelwatertemperatuurmeter ook weer prima ! 2 vliegen in 1 klap dus.

Groet, Rik

Meet de laadspnningen eens, als daar wat aan is moet je rare spanningen meten bij gasgeven in Neutraal.

Bij de Meeste Opels zit dat blokje niet achterop de dynamo, maar erin (Delco Remy Dynamo's), Alleen bij de Bosch Dynamo's zit ie achterop.

Leg maar eens een GOEDE massa aan de Motor en Carroserie, je zal zien dat je er vanaf ben..

Dat was bij mijn Vectra ook het probleem van stijgende meters namelijk.

Willem

Meet de laadspnningen eens, als daar wat aan is moet je rare spanningen meten bij gasgeven in Neutraal.

Bij de Meeste Opels zit dat blokje niet achterop de dynamo, maar erin (Delco Remy Dynamo's), Alleen bij de Bosch Dynamo's zit ie achterop.

Leg maar eens een GOEDE massa aan de Motor en Carroserie, je zal zien dat je er vanaf ben..

Dat was bij mijn Vectra ook het probleem van stijgende meters namelijk.

Willem

lang leve de opel forum goeroe

dus tijdens stationeer lopen beetje gas geven en meten dan moet hij vage waardes aangeven.

die massa motor carroserie maakt niet uit waar ik die maak?

lang leve de opel forum goeroe

dus tijdens stationeer lopen beetje gas geven en meten dan moet hij vage waardes aangeven.

die massa motor carroserie maakt niet uit waar ik die maak?

nou zo juist even gemeten wim nu mijn vrouw met de astra thuis is.

stationeer laad hij 14,01 tot 14,06 en met wat gas geven laad hij 14.11 tot 14,13 niks geks dus

evengoed een massa extra aanleggen?

nou zo juist even gemeten wim nu mijn vrouw met de astra thuis is.

stationeer laad hij 14,01 tot 14,06 en met wat gas geven laad hij 14.11 tot 14,13 niks geks dus

evengoed een massa extra aanleggen?

Terug
Naar boven