• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Blanke lak gaat eraf.

origineel gepost door gts power

origineel gepost door Harald1967

origineel gepost door evertfisherman

Het is niet verroest, het is gewoon versleten.

Eén lichtpuntje....kunststof roest niet :).....

Zal a.s. dinsdag eens contact opnemen met de Opel- dealer hier in de buurt (die mij ook een nieuwe distributieriem wilde aansmeren terwijl deze bij 112.000 vervangen is en ik nu op 170.000 sta. Een distributieriem kan zo'n 120.000 km mee of max. 10 jaar, duzzzz.....kan nog zo'n 70.000 km draaien :P)

dacht dat een riem 4 jaar mee ging toch? (advies!)

JA ik weet heus wel dat het kunststof is, ik las iets over roestgarantie in het derde antwoord, dus vandaar dat ik dat woord gebruikte.

zag gister nog zo'n nieuwe lijst op ebay staan.

die is is nu wel afgelopen maar niet verkocht volgens mij dus waarschijnlijk wordt ie wel weer aangeboden.

gr Tom

origineel gepost door janneman vectra c

origineel gepost door gts power

origineel gepost door evertfisherman

Het is niet verroest, het is gewoon versleten.

Eén lichtpuntje....kunststof roest niet :).....

Zal a.s. dinsdag eens contact opnemen met de Opel- dealer hier in de buurt (die mij ook een nieuwe distributieriem wilde aansmeren terwijl deze bij 112.000 vervangen is en ik nu op 170.000 sta. Een distributieriem kan zo'n 120.000 km mee of max. 10 jaar, duzzzz.....kan nog zo'n 70.000 km draaien :P)

dacht dat een riem 4 jaar mee ging toch? (advies!)

Ben voor de APK naar de garage gegaan die normaal de beurten e.d. doet. Deze hebben op mijn verzoek de distributieriem nagekeken en vertelde mij dat zo'n riem 120.000 km of 10 jaar meegaat.:)

Is toch 150dkm bij 150 pk?

Jan

Voor onze motoren is het idd 150Dkm ! En max 5 jaar !!

Je wilt niet met een 10 jaar oude riem rond rijden hoor... die is echt helemaal poreus!!!!!!

kan dan wel 150.000km zijn maar de astra 1700 diesel had 120oookm of max 6 jaar lijkt mij een betrouwbaarder gedoe 10 jaar met een riem ?????

doe je dan met die diesel 15.000 km per jaar rijden ???

ik zou zeggen hou lekker die 6 jaar aan en max of 120 of als aan gegeven staat in het onderhouds manual 150 000km aan .

met een blok in de puin heb je niks ,en dat voorkom je met op z,n tijd een 400 € te investeren.

bert

origineel gepost door Famempeters

kan dan wel 150.000km zijn maar de astra 1700 diesel had 120oookm of max 6 jaar lijkt mij een betrouwbaarder gedoe 10 jaar met een riem ?????

doe je dan met die diesel 15.000 km per jaar rijden ???

ik zou zeggen hou lekker die 6 jaar aan en max of 120 of als aan gegeven staat in het onderhouds manual 150 000km aan .

met een blok in de puin heb je niks ,en dat voorkom je met op z,n tijd een 400 € te investeren.

bert

Precies !! Jij snapt hem Bert !

Je kan beter iets eerder wat geld investeren dan je blok in puin rijden !

Maar er staat 150Dkm voor deze motoren of 5 jaar. Persoonlijk zou ik tussen de 120 en 130Dkm aanhouden.

De vorige eigenaar heeft bij mijn huidige vec heb precies op 150.xxxkm vervangen.

Tja.... hij zal maar net wel de geest geven .................... :o

Dan zit je echt in de prijsen ??en ben je aan de beurt..en dan niet janken maar een dikke €1500 ben je dan zo maar ARMER.

let op oud Nederlands spreek woord .

beter voorkomen dan genezen :P

bert

Hoi medeforummers,

Ik heb het gevoel de laatste tijd veel pech te hebben met mijn Vectra. Nu doet zich het volgende weer voor:

Op de deurstijl van een achterdeur van de Vectra laat de blanke lak los.:fy1

Iemand ook al zoiets meegemaakt? De auto is nu 5 jaar en 3 maand oud....

Is dit te repareren?

Hieronder een foto van het euvel:

PICT9267.jpg

Al wat bekend??????????

origineel gepost door jaimey

Hoi medeforummers,

Ik heb het gevoel de laatste tijd veel pech te hebben met mijn Vectra. Nu doet zich het volgende weer voor:

Is dit te repareren?

PICT9267.jpg

Al wat bekend??????????

Het was Paasweekend Jaimey !! :P of wist je dat niet ??:angel

en doet de Vod daar niks aan (zal wel niet ) bestel bij de Vod een spuitbus setje die zijn geweldig mooi op kleur dan ben je met wat werk voor ongeveer € 16 ook weer klaar en netjes plak wel secuur af en veel er om heen .

gaat absoluut perfect .ik repareer de deur slotvangers bij de vectra,s lassen en spuit nadien met deze lak sets de stijlen opnieuw in kleur gaat echt goed .

Bert

Ik heb dit ook, maar ik heb alle lak er zorgvuldig afgehaald en door de zon kleurt het helemaal bij.

Mij valt het nu niet meer op, de mijne is van nov. '04

Groet Tim

origineel gepost door jaimey

Hoi medeforummers,

Is dit te repareren?

PICT9267.jpg

Al wat bekend??????????

Laatste post van van 8-3-'10:jerry

:angel

Terug
Naar boven