• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Blower/Aanjager

Rij ik op de snelweg. Wil ff een koud briesje op me gezicht.

Draai de knop op 1. Ding doet het niet, terwijl vanochtend alles nog prima werkte. Wat ik heb gecheckt is...

* Zekering

* Alle mogelijke cobinaties met de knoppen

Iemand ideetje?

En btw.. de warm cq koude lucht knop werkt wel.

ik merkte namelijk op de snel weg dat door de rij wint er wel warme lucht uit kwam als deze op warm stond..

Ja dt klopt er komt altijd rijwind door de kachel, ook als je niet laat blazen.

Ik gok een kachelweerstand, meestal werkt stand 4 dan wel...maar ik heb ook uitzonderingen gezien.

deze vind je thv het gaspedaal op het kachelhuis.

Daar zit 1 stekker op met diverse draden, mischien zijn die draden slecht?

Oke, net even ondersteboven in de auto gelegen op zoek naar de bedradingen..

( ik heb wel mijn Glovcompartment :) er af geschroeft) en alles nagelopen maar niks gevonden. Vervolgens de aanjager gezocht en gevonden daar ook even alles na gelopen vervolgens alle verbruikers uitgezet en auto gestart.

Resultaat was dat alles het gewoon weer deed. Heel apart allemaal.

Iedereen bedankt voor het reageren

Van mijn Corsa 1.2i uit 1992 werkt de aanjager ook niet. Even gekeken naar de zekering....die was doorgebrand. Nu heb ik er een nieuwe ingezet...aanjager aangezet...en meteen brandde de nieuwe zekering ook weer door.

Iemand enig idee wat dat kan zijn?

@Subarrator wrote:Van mijn Corsa 1.2i uit 1992 werkt de aanjager ook niet. Even gekeken naar de zekering....die was doorgebrand. Nu heb ik er een nieuwe ingezet...aanjager aangezet...en meteen brandde de nieuwe zekering ook weer door.

Iemand enig idee wat dat kan zijn?

Jazeker, dat betekent dat je ergens kortsluiting hebt. Je zult de bekabeling eens goed na moeten lopen/door moeten meten.

Nieuwe zekering plaatsen heeft pas nut als het probleem is verholpen, anders blijft ie eruit knallen. Zal idd kortsluiting zijn in de schakelaar of de stekker met de kabels.

Terug
Naar boven