hoi HVB,
nee,
je hebt het helemaal fout.
Het gaat hier enkel over installatie van
Bluetooth.
GEEN navigatie of kleuren scherm!
je moet beschikken over een gewoon scherm zoals foto hierboven.
mijn radio is de CD400.
je hebt ook nog CD300, maar zie je denk ik niet zo vaak meer.(was eerste model dacht ik)
daarnaast heb je nog CD500 en CD800. deze zijn met navigatie en kleuren scherm.
Dealer plaatst Kabels + micro en natuurlijk de Bluetooth module met antenne, alsook de originele houder(voor module) onder de radio (achter je front, dus in dashboard verborgen (zoals in fabriek).
Je moet tellen op 1u30 tot 2u werk voor installatie.
daarna wordt VCI code door dealer aangevraagd bij GM in Duitsland. (deze code heb je nodig om telefoon optie in je radio te activeren (je kan niet zomaar een radio herprogrammeren, daar heb je nu deze code voor nodig , is een beveiliging... bv tegen diefstal van radio.) Elke (nieuwe)radio in opel astra, insignia, meriva... zijn beveiligd, en uniek in elke auto. je kan dus bv. je radio niet verkopen en in een andere opel plaatsen.
Vandaar dat je deze VCI code moet aanvragen. (oh ja, is GRATIS!) Kan wel paar dagen duren, bij mij 2 dagen.
maar, het kan ook zijn dat je deze code de dag zelf nog krijgt van GM... hangt beetje af van drukte in Duitsland.
Wanneer je de code hebt, dan kan je dealer de optie Bluetooth op AAN zetten in je radio, en dat is het. dan werkt alles.
hoop dat het beetje duidelijk was