• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Board computer

Alle..

Ik heb een opel astra G uit 99.

Mijn (display) geeft de tijd/temp/datum aan

ik heb geen knopje op mijn ruitenwisser hendel zitten om te schakelen..

maar als ik nu de 2 knoppen aande zijkant op dat display indruk krijg ik een ander scherm te zien met onder andere :oDigitale snelheid!!! tijd en temp???

en als ik dan de knoppen los laat dan 3 sec later lijkt het of hij reset en springt hij weer in (tijd/temp/datum ) display?

wie kan mij vertellen wat dit is?

kan ik eventueel een schakel hendel er opbouwen? zodat ik die snelheid wel kan zien ofzo?

let me know

Dat geeft aan dat je auto een impuls signaal voor snelheid heeft en dat je cruise control in kunt bouwen. Dit is in dat geval alleen een kwestie van een andere knipperlichthendel monteren en klaar!!!

origineel gepost door Astra_DLS

Dat geeft aan dat je auto een impuls signaal voor snelheid heeft en dat je cruise control in kunt bouwen. Dit is in dat geval alleen een kwestie van een andere knipperlichthendel monteren en klaar!!!

Geld alleen voor de 2.0 en 2.2 diesels..

Willem

Dus Bij een X16XEL uit 1999 is het niet een kwestie van een andere hendel halen en klaar ? Zou wel erg mooi zijn ;)

een X16XEL heeft een kabel aangedreven gaspedaal dus zul je ten alle tijden ook een gas-servo moeten plaatsen.

Mja oke. Dat is inderdaad wel een vereiste. Je moet wel een elektronisch gaspedaal hebben. Anders moet je een systeem hebben, die je gaspedaal bewerkt. (dieper trekken van het pedaal bv)

Terug
Naar boven