• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Boardcomputer instellingen veranderen? Astra H

@juffer, valt mee dus, kwa grote maar je hebt dan wel een kleurenscherm... staat wel luxer. maar als het dezelfde opties heeft dan een gid, ga ik er eerst geen geld voor neerleggen.

@mark, jah klopt idd ecc, en verborgen menu ook, gebruik het veel trouwens om de tempratuur te checken van de motor, na 85gr ff de turbo op zn donder geven :) maar is wel omslachtig, misschien een idee om zelf een tempmetertje op een plek monteren wat niet zo opvalt, zonde om in het dashboard te boren etc...iemand tips???

Ben bang dat de turbo snel naar zn grootje gaat, als hij in koude toestand te vaak gebruikt word.

@Spacejam wrote:Er zijn 2 type CID schermen. De eerdere hebben 2 regels bij de boordcomputer: Actueel verbruik, en reikwijdte, de nieuwere hebben 3 regels rijkwijdte, gemiddeld verbruik en actueel verbruik.

oud type:

stp80526kl0so.jpg

Nieuw type:

dsc01361-1443.jpg

Dit is niet met de tech2 te regelen.

Zit het nieuwe CID in de modellen vanaf 2007-2010, Zoals ik het zie zit het niet in het scherm die zijn gelijk maar zit het in het managment van de compter.

Als dit zo is zou je de computer niet kunnen upgraden naar model 2007, de auto is qua uitvoering niet zoveel veranderd ??

Het CID scherm wordt aangestuurd het scherm zelf is gelijk gebleven.

is de derde regel het enige wat aan het scherm veranderd is, of zijn er meerdere veranderingen zichtbaar??

@hawk45 wrote:Zoals ik het zie zit het niet in het scherm maar zit het in het managment van de computer.

Als dit zo is zou je de computer niet kunnen upgraden naar model 2007,

Even op Ebay.de zoeken, daar vindt je 2 bedrijven die je 2 regelige scherm kunnen upgraden naar een 3 regelig scherm.

Die 3de regel is het enige verschil tussen de 2 versie schermen.

@Luuk, Ik heb volgens mij REC , zal van de week even een foto plaatsen, aan de hand van foto's op het internet, zit dat ook achter

in de koffer ruimte van.mijn assie h.. En om mijn ramen te openen en te sluiten via de ab, moet dat via een op-com of tech2 geprogameerd worden?

Zo jah... heeft er een op-com in de omgeving Groningen? en heeft zin om dat voor me te doen een keer?

greetzz jt :ass :agent

Volgens het instructie boekje kan dit alleen als je op alle ramen elec. ramen hebt, dus een gtc zal dit sneller hebben dan een 5-drs :thumbup

@hawk45: Klopt niet heb het een aantal weken geleden ook ingeleerd bij onze astra H 5d uit 2006 bij mij werken alleen de 2 voorste ramen.

@john.t: REC zit links achter in de kofferruimte achter dat vakje met die 2 draai clipjes je kan hem inleren met de op-com mits je de security code van je auto hebt als je die niet hebt is het onbegonnen werk ik woon helaas iets te ver van groningen :D

@Opeltje17 wrote:@hawk45: Klopt niet heb het een aantal weken geleden ook ingeleerd bij onze astra H 5d uit 2006 bij mij werken alleen de 2 voorste ramen.

@john.t: REC zit links achter in de kofferruimte achter dat vakje met die 2 draai clipjes je kan hem inleren met de op-com mits je de security code van je auto hebt als je die niet hebt is het onbegonnen werk ik woon helaas iets te ver van groningen :D

Deze security code kun je die via de dealer opvragen of is dat geen optie??

Lijkt me wel een gave optie.

Weet niet of je een carpass heb of een service boekje daar moet het opstaan als je deze niet hebt kan je jou dealer bellen en vragen of ze jou code hebben aan de hand van je kenteken.

Als ze deze niet hebben kunnen ze deze opvragen bij opel nederland maar reken wel rond de 20-30 euro aan kosten om het op te vragen.

Ik had de mazzel dat mijn dealer de code had het is trouwens een 4 cijferige code.

Wel eerst kijken of je een REC heb als je de gene op het linker plaatje hebt zit je goed als je rechts hebt kan het niet:

http://www.towbarsdirect.co.uk/AstraElectrics.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar zelfs als je deze heb kan het zijn dat jou REC niet is voorbereid op comfortsluiting en zou je eentje moeten kopen die dat wel is en dat is een hele dure grap.

Dit wordt natuurlijk gezien als een stomme vraag, maar heeft er iemand een foto van de module naast het achterlicht met REC dan kan ik dat vergelijken met de mijne.

:hmmz je kunt niet alles weten ;)

@opeletje: Heb REC en m'n carpass zit 'geniet' aan het instructieboekje. nu nog een oo-com of tech2 eraan hangen.

kunnen de koplampen, mistlampen ook geschakeld worden met de ab? als de auto ontgrendeld word? of moet ik

daar een aparte module voor aanschaffen?

Wil graag alle mogelijke extra luxe handelingen kunne doen als dat mogelijk is

:D.

Toch ook luxe voor een opel allemaal. :agent

Al meer dan 10jaar opel king:

Heb het gezien opeletje das ook idd wat ik bedoel, zal zelf eens

verder kijken waar ik 'happylightshow astra H ;) ' kan halen of bestellen. :thumb

@Rob, jah zal ff posten als ik iets gevonden heb... kan wel even duren ivm aanschaf van andere dingetjes thuis:schock:

tjah ben immers niet meer alleen, dus deze uitgave moet ff geduld hebben :thumb

module komt er goe dan ook zeker. en.als je zelf iets bent tegen gekomen, voor een mooi bedrag zie ik je post ook wel :thumb

jt

Terug
Naar boven