• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bobine C20xe

Kadett91

Post weinig
Ben bezig mijn C20xe bobine aan tesluiten,

alleen nu komen er uit de ontstekings versterker 2 draden (die onderop de bobine zit geschroefd), een rode en een blauwe. Ik neem aan dat die op de draadeindjes van de bobine moeten ?

Zijn het alleen die 2 draden erop of moeten er van de auto ook nog op ? Stekker zit al op de ontstekingsversterker overigens. (brede platte)

Blauwe op min gedaan, rode op +

Geen vonk, ook bij contact aanzetten maakt het brandstof relais nu een raar geluid ? Zodra ik de rode draad loskoppel klikt hij wel gewoon eenmaal.

Brandstofpomp is goed maar als ik hem op contact zet gaat hij niet draaien hoor het brandstof relais wel klikken, maar klikt pas weer uit als ik het contact uitzet ookal duurt dat een paar minuten.

Als ik stroom op de pomp zet gaat hij wel draaien (van achter direct op de pomp).

Wordt er gek van :puke

Nee, motor ligt gewoon in een kadett GSI !

Is eigenlijk gewoon allemaal stekkeren geweest zonder aanpassingen tot nu toe.

Auto was origineel een C20NE maar ligt nu een 20XE in (met kabelboom van een calibra oid denk ik ?).

Ik vermoed haast dat het in de ronde aansluit stekker zit, heb die zo aangesloten op de ronde stekker van de auto maar twijfel of de draden wel in de goede positie zitten ? of zouden die ronde stekkers als ze passen goed moeten zijn ?

Startmotor draait gewoon rond, en brandstof relais wordt ook ingeschakeld alleen brandstofpomp gaat niet aan en als de bobine aangesloten is dan gaat het brandstofrelais van slag zeg maar (trilt met inschakelen ipv een klik)

Blauwe op min gedaan, rode op +

Geen vonk, ook bij contact aanzetten maakt het brandstof relais nu een raar geluid ? Zodra ik de rode draad loskoppel klikt hij wel gewoon eenmaal.

Brandstofpomp is goed maar als ik hem op contact zet gaat hij niet draaien hoor het brandstof relais wel klikken, maar klikt pas weer uit als ik het contact uitzet ookal duurt dat een paar minuten.

Als ik stroom op de pomp zet gaat hij wel draaien (van achter direct op de pomp).

Wordt er gek van :puke

Nee, motor ligt gewoon in een kadett GSI !

Is eigenlijk gewoon allemaal stekkeren geweest zonder aanpassingen tot nu toe.

Auto was origineel een C20NE maar ligt nu een 20XE in (met kabelboom van een calibra oid denk ik ?).

Ik vermoed haast dat het in de ronde aansluit stekker zit, heb die zo aangesloten op de ronde stekker van de auto maar twijfel of de draden wel in de goede positie zitten ? of zouden die ronde stekkers als ze passen goed moeten zijn ?

Startmotor draait gewoon rond, en brandstof relais wordt ook ingeschakeld alleen brandstofpomp gaat niet aan en als de bobine aangesloten is dan gaat het brandstofrelais van slag zeg maar (trilt met inschakelen ipv een klik)

Terug
Naar boven