• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bobine Opel Corsa D

Mijn Opel: Corsa-2-kdv-62
Opel Corsa D 1.2 16_V Hatchback
2009 tot 2014
Bouwjaar 2013
Motorinhoud: 1229 CC
Motorcode: A12XER(Euro 5)

Wie kan mij een merk/type bobine adviseren ? Ik zie grote prijsverschillen variërend van € 60 tot ver over de € 100. Omdat de bougies nog nooit vervangen zijn (bijna 100.000 km) lijkt het mij verstandig om meteen de bobine te vervangen. Wie adviseert mij ? Verder lijkt het mij iets dat zelf te doen is.

En als je hem toch wilt vervangen neem dan een goed merk en niet de goedkoopste.

Volgens mij zijn Beru en Bosch de merken die Opel af fabriek monteert.

Dank voor het advies. Ik zag dat bij mijn Corsa een bobine van het merk Delfi was geïnstalleerd. Volgens het onderhoudsboekje vd vorige eigenaar is er tot op heden geen bobine vervangen. Km stand bijna 100.000 km en tot op heden probleemloos. Ben benieuwd wat ik tegenkom als ik hem afmonteer. Bedoel dan corrosie en dergelijke.

Terug
Naar boven