• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bodembescherming bij carosserie.

Dacht dat dit de beste plek was om dit topic te openen.

Ben zelf dan met de Datsun bezig en vraag me af wat voor manieren er allemaal zijn voor bodem bescherming behalve het originele teer/bitumen spul. Omdat ik zelf ook niet weg ben van dat spul, gaat ook makkelijk vocht onder zitten.

zo heb ik het gedaan:

-blanke delen en lasnaden in rode menie

-lasnaden nagetrokken met strijkkit

-laagje primer

-dun laagje tectyl

bezuinig niet op tectyl, ik heb tectyl gekocht die niet echt uitdroogt, kost wat meer maar die goedkope bende word echt helemaal droog en gaat barsten waardoor er alsnog vocht onder kan komen,

succes he;)

Die kit ben ik werl naar opzoek. Maar wat ik nadelig vindt is dat je die kit altijd ziet nadat de verf eroverheen zit. Is daar geen andere oplossing voor?

ik gebruik altijd sikaflex,hecht heel goed(ook op je vingers!!) en is er in zwart en wit en is overschilderbaar

nou die kit kun je inderdaad heel goed blijven zien maar als je het erop smeert en er dan met een gasbrandertje overheen gaat (niet te lang natuurlijk) kun je het prachtig strak strijken,;)

wij doen idd ook bij bijv de bodem alles blank maken dan in de rode menie(roestconserverend)(roestwerend) en daaroverheen een goede laag primer en dan idd tektiel van ml bodysafe dat blijft idd ook flexibel dus scheurt het minder snel.

ik blijf dit topic zeker even volgen mis zit er nog wat leerbaars tussen haha.

groeten nick

Voor de onderkant gebruikt ik tectyl van MOTIP.

Maar de bodem was door mijn voorganger al behandeld dus alleen de kleine plekjes werk ik bij.

En aan de binnenkant heb ik bodembeschermer van WURTH gebruikt.

Droogt op en is overspuitbaar.

Ik denk dat ik maar eens POR-15 ga gebruiken. Lees hier veel goeds over.

Goedje sailed wel goed zo te lezen en zien aan afbeelding.

Hier bodem met het spul gedaan.

helaas nooit van gehoord

maar wel van rhino liner,en line x-xtra van dupont als je dat er op spuit is de auto onverwoestbaar geworden.

Is uitgevonden om de laadbakken van pick up's te beschermen.maar is zo sterk dat het ook word gebruikt om gebouwen te beschermen tegen bomaanvallen ed.

Wat maakt het nou uit voor de bodem hoe die er uit ziet....Dus wat zou jou het intereseren of je die kit door je beschermlaag ziet?:jerry

ik vind het ook wel mooi als alles mooi dichtgevloeit is, vooral na zo'n grondige restauratie al waar bbq_gent mee bezig is, wel ff foto's plaatse van wat je gebruikt hebt he;)

@ Fearless:best veel, tis niet alleen de onderkant, ook motorruimte, en dan wil ik geen gore kitnaat over de lak zien.

@ Veldhuizen: heb goed advies op het amerikaanse forum gekregen. Komt goed.

Let wel op dat voordat je gaat kitten eerst een laagje primer onder de kit aanbrengt, nooit de kit op het kale plaatwerk aanbrengen.

ouderwetse loodmenie :wors:wors:wors,strijkkit en dan in een dikke laag bitac van valvoline :wors:wors

origineel gepost door bbg_gendt

@ Fearless:best veel, tis niet alleen de onderkant, ook motorruimte, en dan wil ik geen gore kitnaat over de lak zien.

Ik heb op een aantal amerikaanse fora ook al een en ander gelezen over die PQR15

Is er in Nederland en Belgie gemakkelijk aan te komen?

En hoeveel kost het hier.

Geert

origineel gepost door gvy

origineel gepost door bbg_gendt

Ik heb op een aantal amerikaanse fora ook al een en ander gelezen over die PQR15

Is er in Nederland en Belgie gemakkelijk aan te komen?

En hoeveel kost het hier.

Geert

Je kan het zo bestellen op www.por15.nl, ken het ook niet maar ga het wel gebruiken, als ik die site lees moet het wel goed spul zijn.

Terug
Naar boven