• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Boete voor teveel uitlaatgeluid

jaa dankje! ben ook benieuwd hoe het afloopt..

Ik zal meneer de agent ook maar een keer lief aankijken en vragen of hij misschien die boete toch nog achterwege kan laten:P

jaa dankje! ben ook benieuwd hoe het afloopt..

Ik zal meneer de agent ook maar een keer lief aankijken en vragen of hij misschien die boete toch nog achterwege kan laten:P

Ik kom 3 x per week bij de rdw schiedam en ff navraag gedaan en de db test moet gedaan worden bij een max toerental van 3500 toeren !!!!!! Dus je zou het aan kunnen vechten als ik jou was zou ik bij je plaatselijke rdw station/of politie ff navraag doen hoe je zoiets moet aanpakken want jou db test met4500 toeren is helemaal fout!!!!! Moet je natuurlijk wel zeker weten dat je bij 3500 toeren niet boven die 81 db uitkomt.:vertag

Ik kom 3 x per week bij de rdw schiedam en ff navraag gedaan en de db test moet gedaan worden bij een max toerental van 3500 toeren !!!!!! Dus je zou het aan kunnen vechten als ik jou was zou ik bij je plaatselijke rdw station/of politie ff navraag doen hoe je zoiets moet aanpakken want jou db test met4500 toeren is helemaal fout!!!!! Moet je natuurlijk wel zeker weten dat je bij 3500 toeren niet boven die 81 db uitkomt.:vertag

Het scheelt dat ik nu mijn papieren wel terug heb gekregen. Ik heb de originele middendemper terug laten plaatsen. Meneer de agent wilde in eerste in stantie nog moeilijk gaan doen omdat ik op 83db uitkwam:o Hondenlul dat het is! Maargoed, ik heb ze nu terug.

Misschien toch maar beter om het aan te gaan vechten..:hmmz

Iemand tips hoe ik dat t beste aan kan pakken?

Alvast bedankt allemaal!

Het scheelt dat ik nu mijn papieren wel terug heb gekregen. Ik heb de originele middendemper terug laten plaatsen. Meneer de agent wilde in eerste in stantie nog moeilijk gaan doen omdat ik op 83db uitkwam:o Hondenlul dat het is! Maargoed, ik heb ze nu terug.

Misschien toch maar beter om het aan te gaan vechten..:hmmz

Iemand tips hoe ik dat t beste aan kan pakken?

Alvast bedankt allemaal!

Bezwaarschrift schrijven icm de papieren van Sebring en een foto van je uitlaatlijn zoals hij nu is.

Bezwaarschrift schrijven icm de papieren van Sebring en een foto van je uitlaatlijn zoals hij nu is.

Bezwaarschrift heeft echt geen zin.. Ik had na mijn boete alles helemaal standaard en het interesseerde niemand iets.

Ten tijde van had je:........

Bezwaarschrift heeft echt geen zin.. Ik had na mijn boete alles helemaal standaard en het interesseerde niemand iets.

Ten tijde van had je:........

je moet wel bezwaar schrift in dienen krijg je zowiezo uitstel van betaling...scheelt ook weer;)

heb ik toen ook gedaan...

wist wel dat ik geen poot had om op te staan..

ik had een dubbele uitlaat eronder..

was niet origineel..stom he..

maar ze hebben kenteken toen niet in genomen..

half jaar later er weer onder gezet,,en vervolgens weer aan gehouden,maar die agent woe wel direct kenteken in nemen...

oh ja proces verbaal heeft me150 euro gekost:o

gr een maffe bertje:cool:

je moet wel bezwaar schrift in dienen krijg je zowiezo uitstel van betaling...scheelt ook weer;)

heb ik toen ook gedaan...

wist wel dat ik geen poot had om op te staan..

ik had een dubbele uitlaat eronder..

was niet origineel..stom he..

maar ze hebben kenteken toen niet in genomen..

half jaar later er weer onder gezet,,en vervolgens weer aan gehouden,maar die agent woe wel direct kenteken in nemen...

oh ja proces verbaal heeft me150 euro gekost:o

gr een maffe bertje:cool:

12db moet je op zich niet onderschatten, elke 3db is een halvering of verdubbeling.... Stel dat je geluidsvermogen bij 81db 200 watt is dan is dat bij 93db al 1600 watt!! Acht keer zo hard dus!

Maar het is wel gezeik zeg!

Een stagiair bij mij op werk heeft 200 euro aan zijn broek gekregen deze week voor een lekkende einddemper op zijn suzuki swift. En hij had al zo'n pech, heeft hem net drie maanden en heeft hem bij hemelaar gekocht in almere. In die tijd heeft hij al een enorme olie lekkage gehad (alles nat rond de draagarm) dus nieuwe distri set er op en nieuwe krukas keerring enz. Uitlaat was duidelijk nog eens met gungum dichtgeplakt. Oplichters! Nu met die boete wordt het wel een erg duur autootje!

Bezwaarschriften helpen inderdaad geen moer! Ik had vorig jaar een parkeerboete terwijl ik in de tussentijd een kaartje had gekocht, er stond 9:40 op de boete en 9:41 op de ticket. Op de minuut afgerond dus! Nou mooi gewoon kunnen betalen hoor! :fy1 Moest best ver lopen naar het automaat, wisselgeld opsnorkelen, uittellen, kaartje trekken en terug, geen agent te bekennen meer natuurlijk!:swear

12db moet je op zich niet onderschatten, elke 3db is een halvering of verdubbeling.... Stel dat je geluidsvermogen bij 81db 200 watt is dan is dat bij 93db al 1600 watt!! Acht keer zo hard dus!

Maar het is wel gezeik zeg!

Een stagiair bij mij op werk heeft 200 euro aan zijn broek gekregen deze week voor een lekkende einddemper op zijn suzuki swift. En hij had al zo'n pech, heeft hem net drie maanden en heeft hem bij hemelaar gekocht in almere. In die tijd heeft hij al een enorme olie lekkage gehad (alles nat rond de draagarm) dus nieuwe distri set er op en nieuwe krukas keerring enz. Uitlaat was duidelijk nog eens met gungum dichtgeplakt. Oplichters! Nu met die boete wordt het wel een erg duur autootje!

Bezwaarschriften helpen inderdaad geen moer! Ik had vorig jaar een parkeerboete terwijl ik in de tussentijd een kaartje had gekocht, er stond 9:40 op de boete en 9:41 op de ticket. Op de minuut afgerond dus! Nou mooi gewoon kunnen betalen hoor! :fy1 Moest best ver lopen naar het automaat, wisselgeld opsnorkelen, uittellen, kaartje trekken en terug, geen agent te bekennen meer natuurlijk!:swear

Inderdaad het moet een ge-eikte meter zijn en moeten het ter plekken kunnen aan tonen.

En te hard uitlaat geluid boete nog nooit gehad en die van mij was gemeten op 130 decibel.

En heb meerdere politie controles gehad.

Terug
Naar boven