• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

bonrath wisser monteren

origineel gepost door Onderbroekie

misschien kan je naar de werkplaats van dennis rijden u2u hem maar ff hijs nu naar zijn werk.

al gedaanking:

Ik had geen last met 1-armige wisser bij mij inbouwen, is ook Bonrath met Engelse kap.

Zaterdag wisser ingebouwd, afstelling recht op het raam is effe proberen, maar duurde niet lang voor die goed stond.

Zondag alles weer dichtgebouwd. Let wel op goede afdichting rond de wisser boven je interieurfilter!!! Veel Corsa hebben/krijgen lekkage in dashboard. Bij mij is er een groter rubberen slap overheen gemaakt.

weet iemand of er ook groeven in de wisser zelf moeten zitten?

die dan over het draai mechanisme heen geschoven moet worden?

want de mijne slaat door omdat er geen tandjes in zitten.

dat is het fucking nadeel als de politie die corsa in beslag had genomen en die gozer de kans heeft gegeven om alles er af te halen.

nou is niet alleen waarschijnlijk die wisser verrot.

had het ook met een aantal andere onderdelen.

en wat zegt de politie je hebt je spullen toch terug!!! niet zeuren nou!!!!

:swear

hij zit tog vast met een soort schroefje/plaatje met 2 gaatjes erin die je met een speciaal sleuteltje/plaatje moet monteren met 2 puntjes eraan :hmmz

je zet hem toch over het as-je waar die groeve in zitten.

daar zet je dan je wisser-arm overheen.

en dan het boutje erop.

maar als je die wisserarm over het as-je zet. horen er dan geen groeven te zitten in die wisser-arm? daarna boutje erop en afdicht dopje.

want de mijne slaat door als het motortje al is gestopt. want mijn wisserarm die ik over het as-je heen zet is helemaal kaal.

dan ga ik dat morge is ff probere.

d8 eigelijk mis weten ze het hier wel.

want een nieuwe bonrath wisser duurt nog 1 week.king:

dit ziet er uit als een standaart wisser in dtm style

697486794_5_eUqr.jpeg

een orginele wisser pas ook:P

maar ik ben nou al een half uur bezig om hem een beetje te stellen maar hij blijft maar over mijn parafaan heen wiepe.

rara hoe kan dat.

Blijf proberen. Het moet lukken hem goed af te stellen. Probeer de logica te begrijpen hoe de assen en stangen bewegen, dan kom je er zeker uit.:thumbup

origineel gepost door jeroen88

past een orginele wisser ook op een bonrath as-je?

Ja.:) Ik heb ook een originele wisser gemonteerd. Vond die van Bonrath te lang, en hij ging over m'n raamsticker heen. Nu met originele wisser blijft hij net onder de sticker langs gaan.

origineel gepost door jeroen88

een orginele wisser pas ook:P

maar ik ben nou al een half uur bezig om hem een beetje te stellen maar hij blijft maar over mijn parafaan heen wiepe.

rara hoe kan dat.

drrm heb ik dat busje er tussen gemaakt dat had ik ook ik heb hem opgehoogd ;)

zo de wisser zit voor 75%

morge is ff kijke of ik me interieur filter kan veilig stellen want die zuigt water nou.

maar ga denk die kap die erover heen gaat ff aanpassen. dat hij weer lkkr droog is.

tips voor droog stellen interieur filter??:P

de spatplaat OVER het mechanisme (gaatje in maken)

ik heb een zuignap uitgeboord en die over de wisseras geduwd om het gat af te dichten

Terug
Naar boven