• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

boordcomputer blijft branden

jeroen88

Post weleens wat
heb gistere een andere radio in me auto gemonteerd.namelijk een alpine radio.

maar nu blijft me boordcomputer branden ook als ik geen contact maak,en me auto gewoon opslot is.blijft hij ook branden.

maar nu is me accu is steeds leeg.

het gaat om een astra g uit 2000.

wie weet wat er aan de hand is.

gr jeroen

Als ie blijft branden moet je em blussen :)

Nu ff serieus: de voedingskabel(s) zullen wel verkeerd aangesloten zijn en dus continu spanning krijgen ipv geschakelde spanning. hierdoor gaat ie niet uit als de auto van contact gehaald wordt. Moet je maar eens checken bij je radio oid, als je die doormeet zonder op contact te staan. Die zou geen stroom moeten krijgen en je scherm waarschijnlijk dan wel..

ik heb het een keer eerder gezien ,

toen hebbben we zijn mid met die vanmij geruilt en hij blijft nog steeds branden .

lag dus aan de mid (betekend niet dat die van ook stuk is)

Als ie blijft branden moet je em blussen :)

Nu ff serieus: de voedingskabel(s) zullen wel verkeerd aangesloten zijn en dus continu spanning krijgen ipv geschakelde spanning. hierdoor gaat ie niet uit als de auto van contact gehaald wordt. Moet je maar eens checken bij je radio oid, als je die doormeet zonder op contact te staan. Die zou geen stroom moeten krijgen en je scherm waarschijnlijk dan wel..

heb net me radio er helemaal uitgehaald en hij blijft nog steeds branden.

snap der echt helemaal niks van

ik heb het een keer eerder gezien ,

toen hebbben we zijn mid met die vanmij geruilt en hij blijft nog steeds branden .

lag dus aan de mid (betekend niet dat die van ook stuk is)

Jongens, hij brandt niet.... Geeft alleen maar licht of staat nog aan.

Maar als ik het goed begrijp, heb je dus continu spanning op je MID. Heb je dit al lang of pas onlangs? Als dit al lang zo is, zou het aan bekabeling kunnen liggen (als het kort is ook, maar wordt het lastiger). Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat bekabeling versmolten is?? Daardoor zou het dan continu spanning worden.

De enige reden dat het scherm aan blijft staan is doordat het continu spanning heeft en dus niet uit gaat met het contact mee. Heb je wellicht een automatische licht sensor? Als ik namelijk mijn lampen aanzet, gaat mijn schermpje aan (wel anders scherm maar ok., is het proberen waard)

heb net me radio er helemaal uitgehaald en hij blijft nog steeds branden.

snap der echt helemaal niks van

Als ik namelijk mijn lampen aanzet, gaat mijn schermpje aan (wel anders scherm maar ok., is het proberen waard)

ja maar als de motor uit is staat er ook spanning op .

als je zonder sleutel op het knopje duwt zie je ook info en gaat het "LAMPJE" branden.

(goed te weten dat die niet brand bijna poederblusser gepakt)

dus hoeft helemaal niet aan gesmolte kabels te liggen,

zoals ik aangaf een vriend heeft het ook daar ligt het aan ze MID,

aangezien dat ding bij mij ook bleef branden.

Jongens, hij brandt niet.... Geeft alleen maar licht of staat nog aan.

Maar als ik het goed begrijp, heb je dus continu spanning op je MID. Heb je dit al lang of pas onlangs? Als dit al lang zo is, zou het aan bekabeling kunnen liggen (als het kort is ook, maar wordt het lastiger). Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat bekabeling versmolten is?? Daardoor zou het dan continu spanning worden.

De enige reden dat het scherm aan blijft staan is doordat het continu spanning heeft en dus niet uit gaat met het contact mee. Heb je wellicht een automatische licht sensor? Als ik namelijk mijn lampen aanzet, gaat mijn schermpje aan (wel anders scherm maar ok., is het proberen waard)

verkeerd aangesloten.

op een of andere reden krijgt het schermpje de aansturing op de voeding van de MID.

deze voeding vind plaats via de Remote aansluiting.

Willem

Als ik namelijk mijn lampen aanzet, gaat mijn schermpje aan (wel anders scherm maar ok., is het proberen waard)

ja maar als de motor uit is staat er ook spanning op .

als je zonder sleutel op het knopje duwt zie je ook info en gaat het "LAMPJE" branden.

(goed te weten dat die niet brand bijna poederblusser gepakt)

dus hoeft helemaal niet aan gesmolte kabels te liggen,

zoals ik aangaf een vriend heeft het ook daar ligt het aan ze MID,

aangezien dat ding bij mij ook bleef branden.

@ wim v6, kun je dit verder toeliggen? ik heb het zelfde probleem.

hoe kwam het probleem: wou de lampjes vervangen voor blauwe. ik trok de trekker los, lampjes erin gedraait, stekker erin gezet, en toen kreeg ik bovenstaand probleem.

sindsdien zit de mid er niet meer in bij mij ( al dik een half jaar zo) en ik erger mij hier nog elke dag aan.

bij de dealer (schagen) kost dit apparaatje mij maar 800 euro, en ben niet van plan zoveel neer te leggen voor een mid.

heb mijn mid met die van krasy gewisselt, die van krasy werkte gewoon goed in mijn auto. krasy deed mijn mid in zijn auto, en kreeg bovenstaand probleem.

hoe verklaar je dit?

ben ik toch ineeens niet de enige :jerry

verkeerd aangesloten.

op een of andere reden krijgt het schermpje de aansturing op de voeding van de MID.

deze voeding vind plaats via de Remote aansluiting.

Willem

@ wim v6, kun je dit verder toeliggen? ik heb het zelfde probleem.

hoe kwam het probleem: wou de lampjes vervangen voor blauwe. ik trok de trekker los, lampjes erin gedraait, stekker erin gezet, en toen kreeg ik bovenstaand probleem.

sindsdien zit de mid er niet meer in bij mij ( al dik een half jaar zo) en ik erger mij hier nog elke dag aan.

bij de dealer (schagen) kost dit apparaatje mij maar 800 euro, en ben niet van plan zoveel neer te leggen voor een mid.

heb mijn mid met die van krasy gewisselt, die van krasy werkte gewoon goed in mijn auto. krasy deed mijn mid in zijn auto, en kreeg bovenstaand probleem.

hoe verklaar je dit?

ben ik toch ineeens niet de enige :jerry

Als jouw MID dit ook doet als je m in een andere auto ZONDER radio ook zo doet, zal de MID kapot zijn.

Deze kan je ook bij demontage bedrijven krijgen voor VEEL minder als 800 euro.

Willem

Terug
Naar boven