• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

boordcomputer en foute actieradius ?

opel-mark

Post veel
ik heb sinds kort een boordcomputer in mijn astra zitten, deze komt uit een diesel astra, nu blijft de boordcomputer een te grote actieradius aangeven, moet ik met de opcom nog iets instellen wat ik vergeten ben/nog niet gevonden heb ?

2a0m3vr.jpg

Ik heb soms wel eens, als ik tijdens het tanken niet mn sleutel uit het contact haal, dat hij blijft doortellen.

Blijft er staan dat ik nog maar 50km kan rijden, terwijl de tank vol is.

Misschien re-start 'ie als je je auto opnieuw aftankt?

@kwalihavome wrote:Ik heb soms wel eens, als ik tijdens het tanken niet mn sleutel uit het contact haal, dat hij blijft doortellen.

denk dat je het verkeert begrijpt, het scherm komt uit een diezel :P

@dion87 wrote:@kwalihavome wrote:Ik heb soms wel eens, als ik tijdens het tanken niet mn sleutel uit het contact haal, dat hij blijft doortellen.

denk dat je het verkeert begrijpt, het scherm komt uit een diezel :P

Ja weet ik, maar ik opper een mogelijke oplossing.

in dit geval geeft hij veel te veel kilometers aan, ruim 800km op een tank met een 1.4 benzine motor in een stationwagon, dat zou ik graag willen, blijkbaar telt hij iets verkeerd of heb ik een instelling met de opcom over het hoofd gezien, maar waar ??

Mark

Scherm moet op jouw motor worden ingesteld met de Tech-II, de informatie van de diesel (Bosch EDC) heeft andere informatie waarden dan die van de Benzine.. (Simtec)

Willem

:swear

dan maar opzoek naar iemand met een tech 2 die weet wat hij moet doen, de dealer zal waarschijnlijk wel $$$ vragen

Mark

code index kun je dacht ik gewoon met opcom wijzigen. De vraag is alleen in welke code hij gezet moet worden....

Bij mijn cid kon ik dit gewoon doen met opcom.

dan is dus de vraag heb ik een lineair resistance of lineair voltage, hij komt uit Jefferke zijn 1.3 astra h GTC Cosmo 2005 diesel, hij kent overigen ook maar een taal, Engels, geen andere talen.

Mark

De mijne staat denk ik op lineair resistance ;)

Daar ben ik wel vrij zeker van, ben het onlangs nog tegengekomen...

Code index is zeker aanpasbaar met de opcom.

Blijft hij ook op 800 staan als je tank leegkomt?

Bij mij geeft hij 1260 km aan als actieradius als ik voltank, maar daar kom ik ook nooit op uit hoor ;)

Tegen dat de tank dan op 3/4 zit is het de reeële actieradius...

Jefkere

Hij blijft bij mij steeds boven wat ik kan, ik kan ongeveer 600KM rijden op een volle tank, hij geeft 800+ aan als de tank vol is, ik ging er van uit dat de boordcomputer op een of andere manier rekening houdt met het gemiddelde verbruik wat hij berekend heeft en dat aanpast aan hoe ver je nog zou kunnen rijden.

Mark

Naar mate de tank leeggaat wordt hij nauwkeuriger bij mij...

Hij geeft 1260 aan en meestal doe ik 1000-1050.

Jefkere

Terug
Naar boven