• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Boordcomputer zafira cosmo 2.2 2006

Hallo, wij hebben net een zafira 2.2 cosmo uit 2006 gekocht. Nu geeft ie in de boordcomputer alleen een timer functie aan volgens de dealer is dit normaal, maar volgens het bijbehorende boekje moeten er meer functies op zitten. Weet iemand dit? En kan je die andere functies er op een manier wel opkrijgen?

Als het goed is heb je aan de rechterkanthendel. 2 knoppen zitten, 1 knop is voor te kiezen welke optie je wit zien. Bijvoorbeeld, gemiddeld verbruik, stop watch, monenteel verbruik, temperatuur.

Met de 2de knop kun je opties resetten zodat het opnieuw begint met 0.

Volgens de dealer normaal?

Heb je m daar ook gekocht?

Je moet idd met je ruitenwisser hendel kunnen schakelen

tussen de verschillende functies.

Als ie er nog maar 1 laat zien zal ie stuk zijn.

Ja de dealer zegt dat dit zo hoort, ik kan bijvoorbeeld ook niet zien wat het verbruik en zo is. Ik heb een tabblad voor navigatie en voor de radio. En als ik dan op bc druk heb ik alleen de optie timer. Weet je dan misschien ook of dit er gemakkelijk is op te zetten? Ik zal in ieder geval nog maar eens even langs bij de dealer.

Als je m bij die dealer hebt gekocht is t natuurlijk gewoon garantie

en moet ie even aangesloten worden en opnieuw programmeren.

Als ie kapot is zullen ze, als je daar garantie hebt, er een andere/nieuwe

in moeten zetten. Alleen een timer zichtbaar slaat natuurlijk helemaal

nergens op.

Bij mijn zafira A was ie laatst ook stuk en gaf alleen maar t woord

program en de datum aan.

Ik heb toen een gebruikte ergens bestelt en bij de dealer laten

monteren, scheelt heel wat!

Laat ff weten hoe t verder loopt.

Hallo,

Na wat zoekwerk op het internet ben ik er achter dat de Cosmo uitvoering standaard een boordcomputer met checkcontrol hoort te hebben.

Marcel

Oké bedankt weet je zo waar ik dit kan vinden? Dan kan ik ze dat bij de dealer ook even laten zien. Gr. Dierik

Ik heb vandaag te horen gekregen dat het een Duitse import auto is. En dat er op de Duitse uitvoering niet zo'n uitgebreide boordcomputer zit. Het kan er wel opgezet worden alleen dat kost flink geld. Iedereen bedankt voor de reacties.

Terug
Naar boven