• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

boordcomputer

Goedenmiddag allemaal

nog maar een vraagje :P

Ik heb in mn paarse calibra een klok zitten maar wil daar de boordcomputer plaatsen

de stekker van de bc heb ik al gevonden maar de stekker van de bedieningsknoppen is onvindbaar (ook niet onder de matten/vloerbedekking)

nu las ik ergens in een topic dat je de bediening rechtstreeks naar stekker aansluiting van de bc kan maken

de bediening heeft alleen witte draadjes

kan iemand mij hier bij helpen met tekening of iets

bij mij zat de stekker voor de knoppen in die grote witte stekker vlak achter je schakelpook (de hoofdstekker voor dat hele stuk console)

als ie daar niet zit kan ik morgen wel kijken op welke kleuren van de draadboom die moeten zitten (mijn hele interieur en dashboard ligt er op het moment tog uit )

bij mij zat de stekker voor de knoppen in die grote witte stekker vlak achter je schakelpook (de hoofdstekker voor dat hele stuk console)

als ie daar niet zit kan ik morgen wel kijken op welke kleuren van de draadboom die moeten zitten (mijn hele interieur en dashboard ligt er op het moment tog uit )

Klopt wat Drakos zegt.

Als je je middenconsole weghaalt zie je een kunststof frame tussen je handrem en je schakelpook, hierop zitten de aansluitingen van je electr. ramen, en ook voor je BC.

Van je ramen is de aansluiting een groene stekker volgens mij, en voor je BC een witte.

Klopt wat Drakos zegt.

Als je je middenconsole weghaalt zie je een kunststof frame tussen je handrem en je schakelpook, hierop zitten de aansluitingen van je electr. ramen, en ook voor je BC.

Van je ramen is de aansluiting een groene stekker volgens mij, en voor je BC een witte.

ik heb daar 2 stekkers zitten maar die zijn bijde voor de ramen :S en van mn bediening van de bc zijn alleen maar witte draden

ik heb daar 2 stekkers zitten maar die zijn bijde voor de ramen :S en van mn bediening van de bc zijn alleen maar witte draden

ja twee voor de ramen en één voor de bc

maar vanaf kabelboom met geel vilt,niet meer standaard voorbereid de bc

ja twee voor de ramen en één voor de bc

maar vanaf kabelboom met geel vilt,niet meer standaard voorbereid de bc

ik heb net gekeken maar zitten nie meer dan 2 stekkers dus alleen voor de ramen nu zoek ik dus iets om tog mn bc te laten werken

ik heb net gekeken maar zitten nie meer dan 2 stekkers dus alleen voor de ramen nu zoek ik dus iets om tog mn bc te laten werken

Is het eigenlijk zo dat als ik een boordcomputer in mijn auto wil zetten dat deze afkomstig moet zijn uit een calibra met hetzelfde motorblok?

Als je alleen die 2 stekkers hebt, welke kabel moet je dan doorverbinden met het knopje?

Ik heb van Mckaamos gehoord geloof ik dat de boordcomputer eerst door een opeldealer ingedingest moet worden voordat hij het op een andere auto zal doen. Is dat zo?

Is het eigenlijk zo dat als ik een boordcomputer in mijn auto wil zetten dat deze afkomstig moet zijn uit een calibra met hetzelfde motorblok?

Als je alleen die 2 stekkers hebt, welke kabel moet je dan doorverbinden met het knopje?

Ik heb van Mckaamos gehoord geloof ik dat de boordcomputer eerst door een opeldealer ingedingest moet worden voordat hij het op een andere auto zal doen. Is dat zo?

[rquote=1833990&tid=138818&author=lucas-]Is het eigenlijk zo dat als ik een boordcomputer in mijn auto wil zetten dat deze afkomstig moet zijn uit een calibra met hetzelfde motorblok?[/rquote]

Ja. Er zit een chip in die specifiek voor een motorblok is. Je kunt deze chips wel uitwisselen.

[rquote=1833990&tid=138818&author=lucas-]Ik heb van Mckaamos gehoord geloof ik dat de boordcomputer eerst door een opeldealer ingedingest moet worden voordat hij het op een andere auto zal doen. Is dat zo?[/rquote]

De chip kan ook geprogrammeerd worden door de dealer zodat hij voor jouw motorblok is geschikt. Maar het zal goedkoper zijn om er eentje te zoeken die bij hetzelfde blok hoort.

Terug
Naar boven