• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

boordcomputer

[rquote=1833990&tid=138818&author=lucas-]Is het eigenlijk zo dat als ik een boordcomputer in mijn auto wil zetten dat deze afkomstig moet zijn uit een calibra met hetzelfde motorblok?[/rquote]

Ja. Er zit een chip in die specifiek voor een motorblok is. Je kunt deze chips wel uitwisselen.

[rquote=1833990&tid=138818&author=lucas-]Ik heb van Mckaamos gehoord geloof ik dat de boordcomputer eerst door een opeldealer ingedingest moet worden voordat hij het op een andere auto zal doen. Is dat zo?[/rquote]

De chip kan ook geprogrammeerd worden door de dealer zodat hij voor jouw motorblok is geschikt. Maar het zal goedkoper zijn om er eentje te zoeken die bij hetzelfde blok hoort.

Opaul, als het goed is zijn er geen C20NE's uitgerust met een full feature BC.

Programmeren moet volgens mij via een OpCom kunnen. Dealer hier wist niet of het wel kon. 2Slow heeft mij uitgelegd hoe het zat en hij heeft het zelf ook gedaan/laten doen, dus het moet kunnen.

En opzich doettie het wel, maar de uitleeswaarden zijn verkeerd.

Hij zegt dat m'n Cali bij rustig cruizen op de snelweg 3 liter per 100km gebruikt... M'n eigen meting vertelt me toch echt wat anders :P (eerder 9 liter per 100km)

Opaul, als het goed is zijn er geen C20NE's uitgerust met een full feature BC.

Programmeren moet volgens mij via een OpCom kunnen. Dealer hier wist niet of het wel kon. 2Slow heeft mij uitgelegd hoe het zat en hij heeft het zelf ook gedaan/laten doen, dus het moet kunnen.

En opzich doettie het wel, maar de uitleeswaarden zijn verkeerd.

Hij zegt dat m'n Cali bij rustig cruizen op de snelweg 3 liter per 100km gebruikt... M'n eigen meting vertelt me toch echt wat anders :P (eerder 9 liter per 100km)

[rquote=1834079&tid=138818&author=Maurice89]Ik heb hier een bc ligge van een 16v en als ik die in me v6 stop krijg ik andere waardes:thumbup[/rquote]

Precies, mijne komt van een 16v en zit nu in een 8v ;)

Er klopt geen ruk meer van de verbruikswaardes. Dat moet dus opnieuw geprogrammeerd worden, en dat zou moeten kunnen met een OpCom.

[rquote=1834079&tid=138818&author=Maurice89]Ik heb hier een bc ligge van een 16v en als ik die in me v6 stop krijg ik andere waardes:thumbup[/rquote]

Precies, mijne komt van een 16v en zit nu in een 8v ;)

Er klopt geen ruk meer van de verbruikswaardes. Dat moet dus opnieuw geprogrammeerd worden, en dat zou moeten kunnen met een OpCom.

Hmm, ik zal eens informeren bij de Opel-dealer hier. Beetje zonde als het toch niet kan :P Zijn alle sensoren trouwens al aanwezig? het is dus gewoon aansluiten en gaan? :P

Hmm, ik zal eens informeren bij de Opel-dealer hier. Beetje zonde als het toch niet kan :P Zijn alle sensoren trouwens al aanwezig? het is dus gewoon aansluiten en gaan? :P

Enige sensor is de temperatuursensor ;)

De rest wordt afgelezen aan de ECU. (b.v. injectie dutycycle en brandstof nivo.)

Oh, en een vinger sensor natuurlijk :P Die moet bij je raamknopjes in het muntenhoudertje gemonteerd worden.

Wat dealer betreft is het de ene wel en de andere niet. Denk dat je het beste af bent met een eigen USB OpCom.

Enige sensor is de temperatuursensor ;)

De rest wordt afgelezen aan de ECU. (b.v. injectie dutycycle en brandstof nivo.)

Oh, en een vinger sensor natuurlijk :P Die moet bij je raamknopjes in het muntenhoudertje gemonteerd worden.

Wat dealer betreft is het de ene wel en de andere niet. Denk dat je het beste af bent met een eigen USB OpCom.

Hmm, ben niet echt een held met de pc :P 3l op 100km is wel leuk om te zien :) zijn maar weinig moderne auto's die dat evenaren :D

Hmm, ben niet echt een held met de pc :P 3l op 100km is wel leuk om te zien :) zijn maar weinig moderne auto's die dat evenaren :D

Terug
Naar boven