• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

booskijkers astra g

C-Furious

Post weinig
hallo

aangezien ik laatst een beetje aan het kijken was voor booskijkers voor de astra vroeg ik me af, hoe worden deze bij de g bevestigd?

gewoon met rubberkit op de koplamp zelf?

of zit hij nog vast geklikt ofzo?

wie heeft hier ervaring mee en kan mij dat vertellen?

groetjes

Bij mijn booskijkers zit de achterkant onder de rubber afdichting van de koplamp geschoven en verder zit hij op de koplamp gekit.

okeej, dat vermoeden had ik dus al een beetje

weet ik dat ook weer, voor als ik dat wel aan schaf :agent :P

neem aan dat dit niet bij merk verschillend is?

ik zag ze laatst bijv. van autostyl voor iets van rond de 20 euro dacht ik, en nog een andere merk van rond 50/60 euro

wat voor mij wel een flink verschil maakte. weet niet of hier ook wat bevestiging betreft verschil in zit?

maar ga er vanuit dat het hetzelfde is?

Ga voor Kamei, die passen het beste.

Had eerst die van 20 gekocht idd, past voor geen meter, overal kieren. Die van Kamei zijn gewoon perfect.

Worden idd gewoon op je koplamp gekit.

Zelf heb ik de booskijkers van kamei.

Als het goed is is het principe bij alle booskijkers van alle merken het zelfde.

okeej, dat is goed om te weten aangezien ik er al aan zat te denken om die van 20 op te halen omdat ik dat niet duur vond..

maar zo te horen is goedkoop in dit geval een duurkoop!

Die van mij is ook gewoon goedgekeurd bij de APK. Wel heb ik de koplampen met lens er in dus het lichtbeeld wordt niet vervormd door de booskijkers.

Garage lult.

Zolang ze niet voor je lampen zitten is er niets aan de hand. M.a.w. als je lichtbeeld er maar niet door vervormd. Gezien Astra G een keurig randje er voor heeft is er bij een G niks aan de hand.

Sterker nog, kom net terug van APK keuring, niks van gezegd.

ik gebruik de Irmscher booskijkers en deze doen het prima... super pasvorm:thumbup en geen problemen APK :afro

Het is alleen zo jammer dat die "booskijkers" niet om aan te zien zijn. Het oogt goedkoop en heeft een hoog neplexus achterlicht of Audi wannabe devileyes gehalte.

Als je dan toch booskijkers wilt, las dan je motorkap door boven je koplamp. Is véél mooier omdat het dan 1 geheel is.

En als je dan een keer om wat voor reden dan ook je koplamp moet wisselen, dan zit je niet met een probleem dat je zo'n goedkoop stukkie plastic eraf moet bikken.

Maar om gezeur te voorkomen, dit is míjn mening.

Er staat ergens op het forum een project waarin dit ook gedaan is, maar na 3 kwartier zoeken vind ik het wel genoeg, kan de link dus niet geven. Misschien weet iemand anders dat project nog?

Terug
Naar boven