• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bootable cd start niet maar ivp daarvan Caldera in dos??

Mijn XP cd die ik altijd gebruik is ook niet origineel, maar boot wel.

Als ik die cd gebruik en SP2 oversla en SP3 doe dan kan dat niet.

Kan ik ook deze cd overnemen en SP erbij in zetten? heb dat ook wel ergens gelezen.

Ja maar is je code nou origineel of niet? Nogmaals: Het gaat om de sticker met code. Niet om de cd! JE mag elke cd gebruiken met je code.

En je moet nooit zomaar iets downloaden nee.. Je moet een originele onverpritste downloaden.. Zijn er zat, zo te vinden en de paar NL versies die er zijn, zijn meestal wel ok.

Ja maar is je code nou origineel of niet? Nogmaals: Het gaat om de sticker met code. Niet om de cd! JE mag elke cd gebruiken met je code.

En je moet nooit zomaar iets downloaden nee.. Je moet een originele onverpritste downloaden.. Zijn er zat, zo te vinden en de paar NL versies die er zijn, zijn meestal wel ok.

hahaha.. ja stop dan ook met hannesen. Wij hebben allang alle tips gegeven ;) ik doe echt heel vaak xp instaleren.

vanaf ooit gedownload origineel onaangeraakt cdeetje van xp pro nl sp2. Gebruik je een corporate key zodat je niet hoeft te activeren. Na installatie even sp3 eroverheen (die sowieso vrij zinloos is) en klaar.. duurt echt niet veel langer en geen gehannes.

De sticker is inderdaad bepalend, dat is je licentie. In principe mag je een andere CD met een andere code installeren zolang het wel de versie is wat ook op de sticker staat (Home, Pro etc.) Even zoeken en je komt ook komplete CD's tegen met alle updates, vele drivers en aditionals die in 1x installeren.

En het klopt, voor SP3 hoef je geen SP1 of 2 te hebben.

hahaha.. ja stop dan ook met hannesen. Wij hebben allang alle tips gegeven ;) ik doe echt heel vaak xp instaleren.

vanaf ooit gedownload origineel onaangeraakt cdeetje van xp pro nl sp2. Gebruik je een corporate key zodat je niet hoeft te activeren. Na installatie even sp3 eroverheen (die sowieso vrij zinloos is) en klaar.. duurt echt niet veel langer en geen gehannes.

De sticker is inderdaad bepalend, dat is je licentie. In principe mag je een andere CD met een andere code installeren zolang het wel de versie is wat ook op de sticker staat (Home, Pro etc.) Even zoeken en je komt ook komplete CD's tegen met alle updates, vele drivers en aditionals die in 1x installeren.

En het klopt, voor SP3 hoef je geen SP1 of 2 te hebben.

Die ik van Torrent heb gehaald is eentje met SP3, maar hoe zet ik deze op een cd zodat hij boot.

Is dat makkelijk of met NLite even maken en branden.

Die ik van Torrent heb gehaald is eentje met SP3, maar hoe zet ik deze op een cd zodat hij boot.

@Makko wrote:Die ik van Torrent heb gehaald is eentje met SP3, maar hoe zet ik deze op een cd zodat hij boot.

We zitten nu op een grijs gebied tussen legaal en illegaal, laten we zeker niet verder richting de illegale kant gaan.

Als het goed is komt de download in een image vorm zoals een ISO, NRG, IMG etc.

Met het programma'tje IMGBURN (gratis) kan je alle imagebestanden naar een CD/DVD schrijven met behoud van de bootfiles van het origineel.

@Makko wrote:Die ik van Torrent heb gehaald is eentje met SP3, maar hoe zet ik deze op een cd zodat hij boot.

We zitten nu op een grijs gebied tussen legaal en illegaal, laten we zeker niet verder richting de illegale kant gaan.

Als het goed is komt de download in een image vorm zoals een ISO, NRG, IMG etc.

Met het programma'tje IMGBURN (gratis) kan je alle imagebestanden naar een CD/DVD schrijven met behoud van de bootfiles van het origineel.

Ik ben ook jaren bezig geweest met die download shit, maar heb nu een originele Win7 64 bit ultimate. Downloaden is heel mooi, en natuurlijk nog mooier dat het gratis is, maar ik geef er liever wat geld aan uit. Heb de gekste ellende mee gemaakt met die downloadbare zooi. Geloof me, er zitten vast een paar goeie tussen, maar de rest is allemaal met ingebakken troep, en dat wil je niet!

Ik ben ook jaren bezig geweest met die download shit, maar heb nu een originele Win7 64 bit ultimate. Downloaden is heel mooi, en natuurlijk nog mooier dat het gratis is, maar ik geef er liever wat geld aan uit. Heb de gekste ellende mee gemaakt met die downloadbare zooi. Geloof me, er zitten vast een paar goeie tussen, maar de rest is allemaal met ingebakken troep, en dat wil je niet!

Ik blijf wel even klooien zo, en haal binnenkort wel een originele.

Hoef geen rotzooi erop door wat .rar bestanden die ze er in kunnen stoppen.

Ik blijf wel even klooien zo, en haal binnenkort wel een originele.

Hoef geen rotzooi erop door wat .rar bestanden die ze er in kunnen stoppen.

Als je alleen maar doet internetten dan zou ik Ubuntu overwegen. Kost niks en dus geen gezeik meer met illegale shit. Heb er thuis ook twee systemen op draaien en een op FreeBSD, een op Win7 en een op Vista. Gek genoeg is de meest stabiele van die laatste twee degene met Vista. Win 7 loopt niet helemaal lekker met die andere, binnenkort gaat ie ook naar Ubuntu.

Terug
Naar boven