• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bootable cd start niet maar ivp daarvan Caldera in dos??

Als je alleen maar doet internetten dan zou ik Ubuntu overwegen. Kost niks en dus geen gezeik meer met illegale shit. Heb er thuis ook twee systemen op draaien en een op FreeBSD, een op Win7 en een op Vista. Gek genoeg is de meest stabiele van die laatste twee degene met Vista. Win 7 loopt niet helemaal lekker met die andere, binnenkort gaat ie ook naar Ubuntu.

Als het om gelijke laptops gaat kan je ook een image van 1 trekken met oa. Norton Ghost.

Je zou zelfs de image als een soort van recovery CD kunnen mee geven.

Als het om gelijke laptops gaat kan je ook een image van 1 trekken met oa. Norton Ghost.

Je zou zelfs de image als een soort van recovery CD kunnen mee geven.

Nee dat wisselt per merk. dus dan zitten de drivers niet goed.

Maar als ik een originele XP koop dan kan ik niet alle laptops met hetzelfde serienummer voorzien?

Dan houd ik die op mijn eigen laptop cq computer.

Nee dat wisselt per merk. dus dan zitten de drivers niet goed.

Maar als ik een originele XP koop dan kan ik niet alle laptops met hetzelfde serienummer voorzien?

Dan houd ik die op mijn eigen laptop cq computer.

Ik wist toen via via een ict licentie te bemachtigen.. Dat was wel super makkelijk..

Maar ik snap dat je moeilijk voor alle laptops een originele kunt kopen.. Zo verdien je er straks weinig aan..

Ik wist toen via via een ict licentie te bemachtigen.. Dat was wel super makkelijk..

Maar ik snap dat je moeilijk voor alle laptops een originele kunt kopen.. Zo verdien je er straks weinig aan..

Bijna alle legaal verkochte laptops worden voorgeinstalleerd en met licentiesticker op de bodem verkocht.

Daarmee kan je de bijpassende windows gewoon instaleren en is die laptop legaal en te updaten. Waar je de cd voor installatie ook maar gevonden hebt! Heb je toevallig die ene die los verkocht is zonder software, dan heb je wel pech. ;)

Maar kan altijd.

Goed. Je hebt dus een XP met sp3 als image bestand gedownload. Heb je er ook een key bij? Mooi! dan ben je er al bijna.

Die brand je dan met bijv alcohol120% zo als cd. En dan is ie gewoon bootable.

Of je gebruikt Nero. of Roxio of wat voor brandprogramma dan ook.

MAAAAAR! Belangrijk is dat je het image als geheel brandt! dus image branden kiezen. En niet gewoon los de bestanden die op de image staan los op een cd gaan zetten. Want dat boot dus niet. Ook niet alleen los de image op een cd zetten. Doet ook niks.

Image branden is bijna altijd de optie die je zoekt!

Nog een oplossing is dat als je het image met iets als cd mount. Met bijv. deamon tools of winiso of alcohol 120% ofzo. Dan kan je in een brandprogramma kiezen om die te kopieren op een andere cd. Krijg je ook een kopie die boot.

Keine tip; Als ik een wat oudere licentie wil als XP, koop ik op mp een ouwe rotcomputer met sticker erop ;) Met rottige specs kosten ze geen bal.

Bijna alle legaal verkochte laptops worden voorgeinstalleerd en met licentiesticker op de bodem verkocht.

Daarmee kan je de bijpassende windows gewoon instaleren en is die laptop legaal en te updaten. Waar je de cd voor installatie ook maar gevonden hebt! Heb je toevallig die ene die los verkocht is zonder software, dan heb je wel pech. ;)

Maar kan altijd.

Goed. Je hebt dus een XP met sp3 als image bestand gedownload. Heb je er ook een key bij? Mooi! dan ben je er al bijna.

Die brand je dan met bijv alcohol120% zo als cd. En dan is ie gewoon bootable.

Of je gebruikt Nero. of Roxio of wat voor brandprogramma dan ook.

MAAAAAR! Belangrijk is dat je het image als geheel brandt! dus image branden kiezen. En niet gewoon los de bestanden die op de image staan los op een cd gaan zetten. Want dat boot dus niet. Ook niet alleen los de image op een cd zetten. Doet ook niks.

Image branden is bijna altijd de optie die je zoekt!

Nog een oplossing is dat als je het image met iets als cd mount. Met bijv. deamon tools of winiso of alcohol 120% ofzo. Dan kan je in een brandprogramma kiezen om die te kopieren op een andere cd. Krijg je ook een kopie die boot.

Keine tip; Als ik een wat oudere licentie wil als XP, koop ik op mp een ouwe rotcomputer met sticker erop ;) Met rottige specs kosten ze geen bal.

Als je codes op meerdere pcs gebruikt, en die mensen gaan die pc registeren en updaten, dan gaat dat fout en krijg je een mooie melding dat je software niet legitiem is. Zeker als je bedacht had die key ook zelf te gebruiken ;)

Daarvoor heeft microsoft Corporate keys bedacht. Die kan dan bijv bij een bedrijf voor alle pcs gebruikt worden. Dan hoeft de systeembeheerder niet 3859 codes te bewaren en op te zoeken.

En die hoef je niet te activeren. Erg handig!!! Dus als je dat wilt, zoek dan een corporate key.

Heb ik voor de sp2 xp pro cd. Vandaar dat ik die voor alles gebruik. en erna gewoon sp3 even installeer. En ik update niks daarna.

En nogmaals.. Bijna alle laptops worden met licentie op de bodem geplakt voorgeinstalleerd verkocht. En ik heb er nog maar heel weinig gezien waar die afgehaald zijn. En ik heb er heel veel gezien. Ook de minder legale... ;)

Als je codes op meerdere pcs gebruikt, en die mensen gaan die pc registeren en updaten, dan gaat dat fout en krijg je een mooie melding dat je software niet legitiem is. Zeker als je bedacht had die key ook zelf te gebruiken ;)

Daarvoor heeft microsoft Corporate keys bedacht. Die kan dan bijv bij een bedrijf voor alle pcs gebruikt worden. Dan hoeft de systeembeheerder niet 3859 codes te bewaren en op te zoeken.

En die hoef je niet te activeren. Erg handig!!! Dus als je dat wilt, zoek dan een corporate key.

Heb ik voor de sp2 xp pro cd. Vandaar dat ik die voor alles gebruik. en erna gewoon sp3 even installeer. En ik update niks daarna.

En nogmaals.. Bijna alle laptops worden met licentie op de bodem geplakt voorgeinstalleerd verkocht. En ik heb er nog maar heel weinig gezien waar die afgehaald zijn. En ik heb er heel veel gezien. Ook de minder legale... ;)

Zijn meer oudere laptopjes met een code van Win2000 ofzo eronder.

Ik test ze en zet wel gewoon de versie XP die ik heb erop, en de koper mag z'n eigen versie erop zetten naar eigen smaak.

Klaar toch? maar het is wel makkelijker om in 1 installatie klaar te maken met SP3 erbij. zonder eerst XP SP1 te doen dan SP2 en dan nog SP3.

Met meerdere laptops duurt dat wel erg lang.

Zijn meer oudere laptopjes met een code van Win2000 ofzo eronder.

Ik test ze en zet wel gewoon de versie XP die ik heb erop, en de koper mag z'n eigen versie erop zetten naar eigen smaak.

Klaar toch? maar het is wel makkelijker om in 1 installatie klaar te maken met SP3 erbij. zonder eerst XP SP1 te doen dan SP2 en dan nog SP3.

Met meerdere laptops duurt dat wel erg lang.

Terug
Naar boven