• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bougie diesel vervangen welk merk ??

mik83 .

ik reageer maar weer is .

vervang alle 4 de gloeibougie,s is een kosten plaatje van aan onderdelen netto 16,50 ex btw per stuk afhankelijk merk ik gebruik NKG en deze prijs is van Bosch . dan ben je weer zo,n 100.000km gesteld en zeker met de aankomende winter .

let wel je hebt nodig een lange goede dop 12mm ik heb zelf een zeskant dop verlengt om maximaal grip op die dingen te hebben ze kunnen bere vast zitten .het is los proberen te krijgen met hand warme motor dan spuiten wd 40 en den vastst /los in en uit draaiend ze er uit nemen beetje pielen maar met een beetje geduld gaat het goed .

bij elkaar als ze los willen ,je kan er heel goed bij fluitje van een cent ,met een uurtje zomaar klaar . je bent gewaarschuwd tegen breken .en na het monteren is je baco lampje ook weer weg hij heeft nu dus een storing .

Bert

dat kan zeker maar niet zo,n blikken ding uit een Gamma set ..de pijp sleutels met zo,n midden zeskant de betere kunnen wel natuurlijk .

ha ha ik wil het niet eens proberen hij zal breken dan kan je de kop erafhalen of met linkse tap gaan klooien nou ff niet hoor .

bert

dat kan zeker maar niet zo,n blikken ding uit een Gamma set ..de pijp sleutels met zo,n midden zeskant de betere kunnen wel natuurlijk .

ha ha ik wil het niet eens proberen hij zal breken dan kan je de kop erafhalen of met linkse tap gaan klooien nou ff niet hoor .

bert

Ja, maar wie heeft het dan over zooi van de Gamma?

Ik mag hopen dat iedere sleutelaar weet dat je goed gereedschap nodig hebt, zeker op vastzittende onderdelen.

Ja, maar wie heeft het dan over zooi van de Gamma?

Ik mag hopen dat iedere sleutelaar weet dat je goed gereedschap nodig hebt, zeker op vastzittende onderdelen.

dat hoop ik ook maar het tegen deel is helaas waar .ik krijg vaker werk waar aan geknoeid is met of verkeerd gereedschap of met een grote bahco de bouten of moer rot gedraaid .

en ieder steld andere eisen aan zijn gereedschap . en wat hij er mee doet .

mooi voorbeeld is een normale dop op een tork slaan gaat hoor . heb ze aan een krukas bout zien trekken hoor om de tork bout los te krijgen met een opgeslagen ik meen dop 13 of zo .

dus van daar naar mik83 ik kan hem persoonlijk dat advies afgebroken gloei bougie wil je niet voor een dop van 25€ .

Bert

dat hoop ik ook maar het tegen deel is helaas waar .ik krijg vaker werk waar aan geknoeid is met of verkeerd gereedschap of met een grote bahco de bouten of moer rot gedraaid .

en ieder steld andere eisen aan zijn gereedschap . en wat hij er mee doet .

mooi voorbeeld is een normale dop op een tork slaan gaat hoor . heb ze aan een krukas bout zien trekken hoor om de tork bout los te krijgen met een opgeslagen ik meen dop 13 of zo .

dus van daar naar mik83 ik kan hem persoonlijk dat advies afgebroken gloei bougie wil je niet voor een dop van 25€ .

Bert

Hahaha, echt? Wat een beunhazen zijn dat dan. Een zeskantbout op een torx slaan gaat wel heel ver.

Dan kun je inderdaad beter preventief waarschuwen.

Hahaha, echt? Wat een beunhazen zijn dat dan. Een zeskantbout op een torx slaan gaat wel heel ver.

Dan kun je inderdaad beter preventief waarschuwen.

@xladage wrote:Een diesel heeft WEL bougies, dat zijn de gloeibougies (of gloeistaven) voor het voor en na gloeien.

Na vervangen hoef je verder niks te doen, dan werkt het gewoon.

Ik heb zelf Bosch er in gegooid, en het is raadzaam om ze alle 4 in 1x te doen.

Even prijzig, maar als er 1 stuk is komen de andere drie vrij snel er achter aan.

Overigens, hoe weet je dat er 1 stuk is? Want volgens mij merk je dat alleen met starten.....

gloeistift

@xladage wrote:Een diesel heeft WEL bougies, dat zijn de gloeibougies (of gloeistaven) voor het voor en na gloeien.

Na vervangen hoef je verder niks te doen, dan werkt het gewoon.

Ik heb zelf Bosch er in gegooid, en het is raadzaam om ze alle 4 in 1x te doen.

Even prijzig, maar als er 1 stuk is komen de andere drie vrij snel er achter aan.

Overigens, hoe weet je dat er 1 stuk is? Want volgens mij merk je dat alleen met starten.....

gloeistift

het is een super dunne bougie met een lange stift er aan binnen de cillinder in en die gaat gloeien voor een beter ontbranding van de diesel.zit aan de boven kant 1 draadje voor een plus stroom .

dus noemt men ze wel gloeistift /staaf scheld ze maar uit wij weten wat er bedoeld word .

Bert

het is een super dunne bougie met een lange stift er aan binnen de cillinder in en die gaat gloeien voor een beter ontbranding van de diesel.zit aan de boven kant 1 draadje voor een plus stroom .

dus noemt men ze wel gloeistift /staaf scheld ze maar uit wij weten wat er bedoeld word .

Bert

Ik zei in m'n eerste comment toch al dat het om voorgloeispiralen zou gaan?

Maar dit heeft wel een heel andere functie dan een bougie.

Ik zei in m'n eerste comment toch al dat het om voorgloeispiralen zou gaan?

Maar dit heeft wel een heel andere functie dan een bougie.

In partbase worden ze gewoon gloeibougies genoemd hoor (en volgens mij is dit ook gewoon een goede benaming, ook al zijn er meer namen voor dit ding), en de functie is an sich niet anders dan een gewone bougie, het zorgt voor de ontbranding van je brandstof.

De werking is dan misschien wel weer anders ;)

In partbase worden ze gewoon gloeibougies genoemd hoor (en volgens mij is dit ook gewoon een goede benaming, ook al zijn er meer namen voor dit ding), en de functie is an sich niet anders dan een gewone bougie, het zorgt voor de ontbranding van je brandstof.

De werking is dan misschien wel weer anders ;)

als mik83 hier nou nog niks mee kan mag hij me een pb sturen hoor ik heb al vaker aan die mooie diesel van hem gewerkt is beetje de afstand jammer genoeg.

en inderdaad mensen in de parts handel heten ze gloei bougie,s .

Bert

als mik83 hier nou nog niks mee kan mag hij me een pb sturen hoor ik heb al vaker aan die mooie diesel van hem gewerkt is beetje de afstand jammer genoeg.

en inderdaad mensen in de parts handel heten ze gloei bougie,s .

Bert

miss een tip om ze ff een avondje te laten weken in WD40 of Deblock... die krengen willen nog al is vast zitten vooral als ze al een tijd kapot zijn

Terug
Naar boven