• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

bougiekabels 3.0 24v

mar10manta

Post vaak
ik had rode bougiekabels van beru zitten op mijn motor, heb ik omgewisseld met zwarte! werkt niet echt.

ga ik hier kijken voor nieuwe van bosch, zijn grijze! zijn dit ook goede alle waarden zijn hetzelfde als de beru`s !

ik had in amerika een set paarse gevonden, 8MM (bosch 7MM)meer vermogen schrijft men geen vonk overslag maar zijn voor een 8 cilinder en er staan geen kabel lengtes bij en de bougiekoppen zullen ook wel niet de goeie zijn!, zou ik die van mijn beru setje over kunnen zettten?

@mar10manta wrote:ik had in amerika een set paarse gevonden, 8MM (bosch 7MM)meer vermogen schrijft men geen vonk overslag maar zijn voor een 8 cilinder en er staan geen kabel lengtes bij en de bougiekoppen zullen ook wel niet de goeie zijn!, zou ik die van mijn beru setje over kunnen zettten?

Deze paarse bougiekabel set bestaat uit een kern die meer vuurkracht biedt aan de bougies, tot 10 keer minder weerstand, en verhoogt het vermogen en koppel. The durable spring lock plugs provide maximum spark distribution with minimal loss and interference. De duurzame veerslot stekkers zorgen voor maximale vonk distributie met een minimaal verlies en interferentie. The wires have 135-degree plug boots, can withstand temperatures up to 600-degrees F, and they work with on-board computer-equipped vehicles and multiple discharge electronic ignition systems. De draden hebben van 135 graden plug laarzen, is bestand tegen temperaturen tot 600 graden F, en ze werken met on-board computer-uitgeruste voertuigen en meerdere ontslag elektronische ontsteking systemen.

De kleur van de kabel zegt niks over de kwaliteit. De dikte overigens ook niet.

Maar moet monzaron gelijk geven, beter in 1 keer een setje goeie kopen dan er achteraf acterkomen dat je geen geld gespaard hebt en dat het ook niet goed werkt.

ik had in amerika een set paarse gevonden, 8MM (bosch 7MM)meer vermogen schrijft men geen vonk overslag maar zijn voor een 8 cilinder en er staan geen kabel lengtes bij en de bougiekoppen zullen ook wel niet de goeie zijn!, zou ik die van mijn beru setje over kunnen zettten?

de beru is gewoon duurder omdat deze origineel zijn voor de 24v en rest niet ook de bosch bougie kabels gaan niet zo lang mee hebben bij mijn motor maar twee jaar gehouden toen kwamen de problemen met tussen vonken onde de bougie kabel deksel heb nu weer origineel rode beru,s erin en geen problemen meer

@mar10manta wrote:ik had in amerika een set paarse gevonden, 8MM (bosch 7MM)meer vermogen schrijft men geen vonk overslag maar zijn voor een 8 cilinder en er staan geen kabel lengtes bij en de bougiekoppen zullen ook wel niet de goeie zijn!, zou ik die van mijn beru setje over kunnen zettten?

Deze paarse bougiekabel set bestaat uit een kern die meer vuurkracht biedt aan de bougies, tot 10 keer minder weerstand, en verhoogt het vermogen en koppel. The durable spring lock plugs provide maximum spark distribution with minimal loss and interference. De duurzame veerslot stekkers zorgen voor maximale vonk distributie met een minimaal verlies en interferentie. The wires have 135-degree plug boots, can withstand temperatures up to 600-degrees F, and they work with on-board computer-equipped vehicles and multiple discharge electronic ignition systems. De draden hebben van 135 graden plug laarzen, is bestand tegen temperaturen tot 600 graden F, en ze werken met on-board computer-uitgeruste voertuigen en meerdere ontslag elektronische ontsteking systemen.

Heb bij mijn 24 V blauwe bougiekabels van magnacor die gaan 100000 km mee.

Zijn 8 mm dik en werken heel goed.

Omdat ik geen zin had bij de 24 V om de 40000 km de bougiekabels te vervangen aangezien het iets meer werk is dan bij en C 30 NE.

Kosten wel 200 € het set maar zijn volgens mij de beste bougiekabels die op dit moment te krijgen zijn voor de 24 V.

Ik rij al 15 Jaar 24 klepper en heb al veel probeerd.

De beru zijn ook heel goed maar ik vind de magnacor nog iets beter.

Gr. Peter

De kleur van de kabel zegt niks over de kwaliteit. De dikte overigens ook niet.

Maar moet monzaron gelijk geven, beter in 1 keer een setje goeie kopen dan er achteraf acterkomen dat je geen geld gespaard hebt en dat het ook niet goed werkt.

de beru is gewoon duurder omdat deze origineel zijn voor de 24v en rest niet ook de bosch bougie kabels gaan niet zo lang mee hebben bij mijn motor maar twee jaar gehouden toen kwamen de problemen met tussen vonken onde de bougie kabel deksel heb nu weer origineel rode beru,s erin en geen problemen meer

Terug
Naar boven