• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

bougiekabels lichten op

Hallo

Mijn Vectra B 1999 loopt heel onregelmatig en vooral als die koud is. Als die volledig warm is loop hij bijna goed ( af en toe een hapering ). Ik had er al een nieuwe bobine in en vanavond heb ik er nieuwe bougies ingezet maar hij loopt nog steeds beroerd. Toen heb ik in de garage de auto gestart met open motorkap en toen alle verlichting uitgedaan. Ik zag nu dat drie van de vier bougiekabels onregelmatig lichtgeven een beetje zoals een slangverlichting van de kerstboom. Af en toe zag ik ook een heel klein vonkje. Is dit normaal of zijn ze nodig aan vervanging toe en zou dit het stotterprobleem oplossen ?

BvD Willem

Nee die zijn zeker aan vervanging toe! Da hoort niej, ik heb een vec 2.0 gehad en die schokte tijdens 80km/h. Ook boegie kabels!

Zijn de kosten niet en makkelijk karwijtje

Kabels zijn dus door.

Ik doe zelf nog wel eens met een plantenspuit er wat water op spuiten. als ze dan doorslaan dan heb je dat snel gezien.

Bedankt. Is zeker wel het beste dat ik dezelfde BERU kabels bestel als erin zitten ? Ik zag ze online voor 78 euro of maakt het niet zoveel uit ?

Gr

Beru is anders ook dikke prima hoor. Heb daar al heel wat van gemonteerd aircospul en ook ontstekingsdelen

Ik heb van die Cheap-ass kabels gehad (45euri per 6 (V6 motor)), daar zag je in het donker zo de stroom doorheen gaan, maar werkte perfect!! hebben het langer uitgehouden dan de originele..

heb er nu bosch kabels op.

Terug
Naar boven