• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bougie's vervangen Gts 3.2 V6

Waarom thermostaat mee vervangen dan.. als die goed functioneert. Is anders toch weer 60 eurie ' preventief ' uitgeven ofzo.

Beter kan je een zorgen dat je ff een pakking bij de hand hebt van de collector, weet je zeker dat 't goed afsluit zonder valse lucht oid als je 't zooitje weer terug monteert.

dat is ook handig jeroen.

Waarom Thermosstaat mee vervangen...

de boel los halen (zeker als je het laat doen) is duurder dan de thermosstaat zelf, het is flink werk (heb je zelf kunnen zien).

het is in iedergeval wel verstandig.

Deze was ten slotte ook bij 128.000km kapot.

zelfde als bij de smallblock 8kleppertjes, daar zit ie achter de distributie, laat m maar preventief vervangen, doe je dat niet, zit je geheid de 1e de beste winter in een auto die maar niet warm wil worden.

Willem

dat is ook handig jeroen.

Waarom Thermosstaat mee vervangen...

de boel los halen (zeker als je het laat doen) is duurder dan de thermosstaat zelf, het is flink werk (heb je zelf kunnen zien).

het is in iedergeval wel verstandig.

Deze was ten slotte ook bij 128.000km kapot.

zelfde als bij de smallblock 8kleppertjes, daar zit ie achter de distributie, laat m maar preventief vervangen, doe je dat niet, zit je geheid de 1e de beste winter in een auto die maar niet warm wil worden.

Willem

Mannen ben nieuw hier. De reden dat ik op dit forum te recht ben gekomen is de volgende. Heb altijd ford gereden ja ja, en ben nu toe aan een nieuwe auto (tweede hands). En de keuze is nu tussen een Mondeo station bj vanaf 2003 of een vectra station vanaf 2003. Ik zag een vectra staan op marktplaats, een vectra 3,2 V6 wagon bj08-2004 kmst 87500 in de elegance uitvoering. Maar nu lees ik deze topic, en is het dus zo dat als iets simpels als bougie's vervangen dan het inlaatspruitstuk er af moet!!! Klopt dit. En kunnen jullie me iets meer vertellen over dit blok. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten. En wat zijn de meest voorkomende problemen bij dit blok. En als je dit soort dingen bij de garage laat doen wat betaal ik daar dan voor. Heb redelijk verstand van motoren, dus geen leek. Echter de boel compleet openhalen laat ik liever aan de garage over ivm buiten sleutelen.

BVD King1977

Mannen ben nieuw hier. De reden dat ik op dit forum te recht ben gekomen is de volgende. Heb altijd ford gereden ja ja, en ben nu toe aan een nieuwe auto (tweede hands). En de keuze is nu tussen een Mondeo station bj vanaf 2003 of een vectra station vanaf 2003. Ik zag een vectra staan op marktplaats, een vectra 3,2 V6 wagon bj08-2004 kmst 87500 in de elegance uitvoering. Maar nu lees ik deze topic, en is het dus zo dat als iets simpels als bougie's vervangen dan het inlaatspruitstuk er af moet!!! Klopt dit. En kunnen jullie me iets meer vertellen over dit blok. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten. En wat zijn de meest voorkomende problemen bij dit blok. En als je dit soort dingen bij de garage laat doen wat betaal ik daar dan voor. Heb redelijk verstand van motoren, dus geen leek. Echter de boel compleet openhalen laat ik liever aan de garage over ivm buiten sleutelen.

BVD King1977

Met mooi weer is bougies vervangen een mooi klusje, met regen is het waardeloos.

het inlaat moet er af om bij de bougies te kunnen (opzich niet erg als je weet dat deze 120.000km mee mogen gaan).

het is een van de nadelen van Compactere bouw.

Willem

Met mooi weer is bougies vervangen een mooi klusje, met regen is het waardeloos.

het inlaat moet er af om bij de bougies te kunnen (opzich niet erg als je weet dat deze 120.000km mee mogen gaan).

het is een van de nadelen van Compactere bouw.

Willem

@KoosV wrote:Hoi allemaal,

Volgens de boekjes moet je de bougies vervangen bij 8 jaar of 120dkm.

Dit is gelijk aan de vervanging van de ditributieriem bij een 3.2 V6.

Betreft die witte rook dat zal wel geen olie zijn (grijs), maar zou het probleem wel opsporen!

hey mensen,

ik weet dat het een oud onderwerp is maar stel toch even de vrag hier.

ik heb zelf ook een 3.2 v6 uit 2002

nu lees ik hier dat de distributieriem om de 120dkm/8jaar vervangen moet worden.

ik meende dat deze om de 60dkm/4jaar vervangen moest worden.

wie kan me hier wat meer over vertellen?

die van mij is in 2009 vervangen en dacht dat ie dan volgend jaar weer moet.

weet ook iemand wat daar de kosten van zijn?

gr. johan

@KoosV wrote:Hoi allemaal,

Volgens de boekjes moet je de bougies vervangen bij 8 jaar of 120dkm.

Dit is gelijk aan de vervanging van de ditributieriem bij een 3.2 V6.

Betreft die witte rook dat zal wel geen olie zijn (grijs), maar zou het probleem wel opsporen!

hey mensen,

ik weet dat het een oud onderwerp is maar stel toch even de vrag hier.

ik heb zelf ook een 3.2 v6 uit 2002

nu lees ik hier dat de distributieriem om de 120dkm/8jaar vervangen moet worden.

ik meende dat deze om de 60dkm/4jaar vervangen moest worden.

wie kan me hier wat meer over vertellen?

die van mij is in 2009 vervangen en dacht dat ie dan volgend jaar weer moet.

weet ook iemand wat daar de kosten van zijn?

gr. johan

bedankt voor je reactie.

dan hoeft het pas over 2 jaar, scheelt weer.

zal wel een best prijskaartje aanhangen,haha.

gr. johan

bedankt voor je reactie.

dan hoeft het pas over 2 jaar, scheelt weer.

zal wel een best prijskaartje aanhangen,haha.

gr. johan

Terug
Naar boven