• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

bougies vervangen

@itsthedch wrote:wil ik mijn boegies vervangen, haal dus de plastic kap eraf, trek met moeite 1 stekker los,

zitten die boegies diep in de motor.

kan ze dus nooit voorzichtig met de hand er in draaien,

al bij how to gekeken, maar staat niks tussen,

hoe kan ik dit het beste doen?

Als je een bougie dop hebt kan je de bougie daar in drukken en dan blijft hij zitten.

dan met een verlengstuk op de dop de bougie er in draaien met de hand.

het is gelukt, had een boegiesleutel gekocht, was een beetje huiverig omdat ik niet iets wil beschadigen natuurlijk.

maar met beleid lukt veel,

kreeg alleen die stekker heel lastig los

wat is het verschil tussen een boegie met 1 lipje of 2 lipjes,

er zaten boegies in met 2 lipjes van GM, zouden dat de orginele nog zijn geweest?

heb er nu inzitten van bosch 1 lips, volgens brezan maakte dat niet uit verder.

het is gelukt, had een boegiesleutel gekocht, was een beetje huiverig omdat ik niet iets wil beschadigen natuurlijk.

er zaten boegies in met 2 lipjes van GM, zouden dat de orginele nog zijn geweest?

ik heb brezan gebeld en nagevraagt, en volgens hun maakte dit weinig uit,

mij maakt het persoonlijk niks uit wat er in zit, als het maar goed en juist werkt,

kan van te voren niet zien wat er in zit, heb ze gekocht op kenteken.

ik heb brezan gebeld en nagevraagt, en volgens hun maakte dit weinig uit,

mij maakt het persoonlijk niks uit wat er in zit, als het maar goed en juist werkt,

niet om het een of ander, maar heb niemand hier het originele beugeltje wat je om

de bougie-dop doet en zo de bougie-dop er uit kan trekken, dit toeltje zit

standaard bij elke opel, ik gebruik hem altijd met het verwisselen van de bougie,s. :thumb

dit toeltje past heel mooi om de bougie-dop zonder dat je een tang hoeft te gebruiken. ;)

niet om het een of ander, maar heb niemand hier het originele beugeltje wat je om

de bougie-dop doet en zo de bougie-dop er uit kan trekken, dit toeltje zit

standaard bij elke opel, ik gebruik hem altijd met het verwisselen van de bougie,s. :thumb

dit toeltje past heel mooi om de bougie-dop zonder dat je een tang hoeft te gebruiken. ;)

@itsthedch wrote:het is gelukt, had een boegiesleutel gekocht, was een beetje huiverig omdat ik niet iets wil beschadigen natuurlijk.

In een ecotec 16V van opel horen zowiezo 2punts, is tegen overslaan..

Ik plaats altijd NGK BKR5EK

Willem

@itsthedch wrote:het is gelukt, had een boegiesleutel gekocht, was een beetje huiverig omdat ik niet iets wil beschadigen natuurlijk.

In een ecotec 16V van opel horen zowiezo 2punts, is tegen overslaan..

Ik plaats altijd NGK BKR5EK

Willem

Wat bedoel je met overslaan willem?

als er persee 2 punts in moet, snap ik niet dat men mij 1 punts verkoopt, op kenteken,

trouwens de site van bosch staan ze wel heel goed aangemerkt.

Wat bedoel je met overslaan willem?

als er persee 2 punts in moet, snap ik niet dat men mij 1 punts verkoopt, op kenteken,

trouwens de site van bosch staan ze wel heel goed aangemerkt.

Bosch enkelpunts FRL6DC bougies reed ik met de 1.6 16V met powerbox in 6000km kaal, terwijl ik met de BKR6EK na dik 40.000km nog prima bougies had..

Overslaan: Overslaan van verbrandingen, waardoor de kat beschadigd kan raken..

de rede van 2 punts bougies is dat de vonk trefzekerder is.. ze worden niet voor niets voorgeschreven door OPEL zelf..

Willem

Bosch enkelpunts FRL6DC bougies reed ik met de 1.6 16V met powerbox in 6000km kaal, terwijl ik met de BKR6EK na dik 40.000km nog prima bougies had..

Overslaan: Overslaan van verbrandingen, waardoor de kat beschadigd kan raken..

de rede van 2 punts bougies is dat de vonk trefzekerder is.. ze worden niet voor niets voorgeschreven door OPEL zelf..

Willem

@itsthedch wrote:ik heb brezan gebeld en nagevraagt, en volgens hun maakte dit weinig uit,

zolang je auto start is het goed neem ik aan ;)

ik koop ze altijd op kenteken, merk weet ik zo niet, maar geen bosh volgens mij.

@itsthedch wrote:ik heb brezan gebeld en nagevraagt, en volgens hun maakte dit weinig uit,

zolang je auto start is het goed neem ik aan ;)

ik koop ze altijd op kenteken, merk weet ik zo niet, maar geen bosh volgens mij.

Terug
Naar boven